Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Філософські вчення, які спиралися на Веди




Назва вчення Основний зміст
Міманса -велика увага приділяється теорії пізнання і логіці, -чуттєве сприйняття, логічний висновок, порівняння – це особливе джерело знання; -предмети, які сприймаються мають реальні, об’єктивні ознаки; -неухильне дотримання релігійного обов’язку(дхарми) -виконання обрядів, заборон, які накладаються кастою
Веданта - душа і бог різні і єдині; -постійне споглядання і роздуми над істинами; - Бог створив матеріальні речі і душі, він всемогутній і всезнаючий; -душа пов’язана з тілом і не вільна, вона жадає чуттєвих насолод і підпадає під ряд перетворень
Санкх’я Засновник мудрець Капіла (прибл. 6 ст. до н.е.) - головна ціль - пізнання шляху і засобів, які повністю звільнять людину від страждань і незгод; - існує дві першооснови - речовинний і духовний; - матеріальна першопричина - вічна основа всього світу; - всі речі викликають в нас задоволення, біль або байдужість мають три складові (гуни), які безпосередньо не сприймаються і з них складаються первісні субтанції (пракриті) та всі речі світу; - крім пракриті, існує свідомість, яка перебуває поза всіх змін і нематеріальна; - усі речі виникають внаслідок дії пуруші на пракріті
Йога Засновник мудрець Патанджалі - дух –це незалежний і необмежений початок; - Бог існує і його визнання є умовою успішної практичної діяльності, яка може звільнити від страждань; - пропагування аскетизму, контроль над чуттєвими бажаннями і пристрастями; - заборона наносити шкоду будь-якій живій істоті; гігієна дихання, режим харчування
Ньяя Засновник мудрець Гаутама (прибл. ІІІ ст. до н.е.) - основне завдання - звільнити людину від страждань; - істинне знання досягається через сприйняття або пізнання за рахунок висновку; - сприйняття обумовлене органами чуття і дає безпосереднє знання про предмет; - для логічного пізнання необхідно виділення ознаки, яка необхідно пов’язана з пізнаваємим предметом; - існує матеріальний Всесвіт, який складається з атомів, сполуки яких створюють речі; -у Всесвіті існує безліч душ, які знаходяться у вільному стані або пов’язані з матеріальними речами; - Бог Ішвара –найвищий регулюючий духовний початок, але він не творець душ і атомів, а тільки створює сполуки атомів і звільняє душу від атомів
Вайшешика Засновник мудрець Улука (прибл. VІ- V ст. до н.е.) - ціль мудрості –звільнення людського «я» від страждань і залежності; - остання причина страждання – незнання, тому істинне пізнання реальності можливо тільки через знання; пізнання направлене на вивчення категорій реальності, тобто вищих родів буття; - категорія – це предмет, визначений терміном, класифікація категорій співпадає з класифікацією предметів або об’єктів; основною категорією є загальне, яке знаходиться в самих предметах і сутності речей; - матеріальним носієм усіх якостей річей, особливостей і дій та причиною всього є субстанція; - існують субстанції: земля, вода, світло, повітря і ефір, які лежать в основі фізичних елементів я складаються з вічних, неподільних атомів; безтілесними субстанція ми є ефір, простір, час і душа - атоми не сприймаються відчуттями, про їх існування ми пізнаємо за рахунок висновку; матеріальною причиною світує атоми, а дійовою причиною - бог

У стародавньому Китаї в VІІІ-VІ ст. до н.е. поширилися наївно-матеріалістичні погляди про п’ять першоелементів речей (метал, дерево, вода, вогонь, земля), про протилежні сили (інь і янь), про природній шлях (дао) в природі та ін., але формування філософських течій відбувається близько VІ- V ст. до н.е. Більшість релігійно-філософських вчень Індії спиралися на «Веди» і мали ортодоксальний характер, продовжуючи ведичні традиції осмислення світу, форм його функціонування, дії і взаємодії природних процесів і людського буття.




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2014-01-07; Просмотров: 942; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.008 сек.