КАТЕГОРИИ: Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748) |
Сутність теорії Ф. Аквінського
1) розум здібний раціонально довести буття бога і відхилити заперечення проти істин віри; 2) все існуюче складається богом у ієрархічному порядку; 3) рухаючись до істини, розум може вступити в суперечку з догматами віри; 4) протиріччя між двома положеннями завжди означає, що одне з них – помилкове; у божественному одкровенні помилок бути не може, тому помиляється розум, а не віра; 5) матерія не може існувати окремо від форми, але форма може існувати сама по собі; 6) бог – істота цілком духовна, а тілесні речі природного світу існують тільки у поєднанні форми з матерією; 7) кожне явище має свою причину, а верховною причиною всіх реальних явищ і процесів є бог; 8) розум пов’язаний з відчуттям, тому для пізнання доступний тільки тілесний світ, а позатілесне, духовне є недоступним, тому сутність речей недосяжна. Вчення Ф. Аквінського отримало назву «томізм» і стало ідологічною засадою і теоретичним знаряддям католицизму. Протилежним реалізму напрямком став номіналізм, який інакше трактував поняття загального. Номіналізм почав витісняти реалізм у ХІ-ХІІ ст. Суть його витікала з того, що реально існують тільки окремі тіла і речі, а універсалії –це тільки імена (на латині «номіна»), які існують до речей. Ці положення засуджувалися церквою, бо вони суперечили церковним догматам. Поряд з номіналізмом, у середні віки розвинувся концептуалізм - прогресивний напрямок схоластичної філософії, засноване П.Абеляром. За Абеляром, існувати можуть тільки одиничні речі («субстанції»), але між речами можлива подібність, на чому ґрунтуються універсалії. Загальні поняття – це зразки, за якими бог створює речі. У дискусії про універсалії концептуалісти, як і номіналісти, заперечували реальне існування загального, незалежно від кремих речей, але визнавали існування у розумі загальних понять («концептів») як особливої форми пізнання дійсності.
Дата добавления: 2014-01-07; Просмотров: 363; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы! Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет |