Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Animating a slip




Squash and stretch

TIME HEAD TORSO LEFT LEG RIGHT LEG LEFT ARM RIGHT ARM

_ Tip: The Timeline panel measures time in seconds and frames, depending on the frames-persecond (fps) rate. So 1:15 equals 1 second and 15 frames. At 29.97 fps, 1:15 is frame 45.

As the character moves, his body squashes and stretches. Squash and stretch is a traditional animation technique that adds realism and weight to objects. It’s an exaggeration of the effect that occurs in real life when a moving object comes into contact with a stationary object, such as the ground. When squashing and stretchingare applied correctly, the volume of the character doesn’t change.

The easiest way to understand the principle of squash and stretch is to view an animation of a bouncing ball. As the ball lands, it partially flattens, or squashes. As it bounces up, it stretches.

To see squash and stretch in action, open the Squash_and_stretch.aep project file in the Lesson08/End_Project_Files folder.

The character steps on a banana peel, loses his balance, and falls. The falling movements occur more quickly than the walking cycle. To surprise the viewer, you’ll animate the character to fall off the screen.

1 Move the current-time indicator to 2:11, and then change the position of the Left Leg pin to -2281, 1495.3.

2 At 2:15, move the Deform pins to the following positions:

􀁴 Head: -1298, 532.7

􀁴 Torso: -1667.5, 1246.3

􀁴 Left Leg: -2398.8, 1282.7

􀁴 Right Leg: -2277.5, 874

􀁴 Left Arm: -1219.5, 1768

􀁴 Right Arm: -1753.5, 454.7

3 At 2:20, make the character fall off the screen by moving the Deform pins to the following positions:

􀁴 Head: -1094, 2452.7

􀁴 Torso: -1643.5, 3219.7

􀁴 Left Leg: -2329.5, 2682

􀁴 Right Leg: -2169.5, 2234

􀁴 Left Arm: -1189.5, 3088

􀁴 Right Arm: -1597.5, 2654.7

4 Hide the properties for the man.psd layer, and save your work so far.




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2014-11-20; Просмотров: 322; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.008 сек.