Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Роль юзабіліті-інженера в процесі проектування Веб-сайта




Міжнародна інформація

Кудрявцева С.П., Колос В.В.

Поняття Веб юзабіліті (WEB — usability) Що таке юзабіліті інженірінг (usability engineering)?

Юзабіліті інженірінг — це прикладна дисципліна, яка Досліджує і допомагає врахувати при розробці продукту — наприклад, веб-сайта або програми — так званий людсь­кий фактор, тобто психологічні, соціальні, фізіологічні та Інші особливості користувачів продукту. Ціль юзабіліті — зробити продукт максимально доступним, зручним, ком­фортним, корисним та ефективним, тобто максимально підвищити споживчі властивості продукту, його якість і конкурентоздатність.




 


 


Оскільки фахівець з веб-юзабіліті (далі будемо його нази­вати просто юзабіліст, або юзабіліті-інженер, або ю-інженер) має враховувати людський фактор, то освіта у нього має бу­ти, безсумнівно, гуманітарна — зі сфери прикладних наук про людину. Ідеальний варіант — це має бути фахівець з інженерної психології або ергономікі. Прикладні антрополо­ги, етнографи і соціологи також можуть виконувати окремі роботи, пов'язані з юзабіліті-дослідженнями.

З іншого боку, оскільки дана спеціальність все-таки інже­нерна, юзабіліст повинен добре розбиратися в сучасних тех­нологіях виробництва програмного забезпечення, розуміти основи створюваної інформаційної архітектури, бути на «ти» з комп'ютером і вміти розмовляти з розробниками на їх мові.

Юзабіліті-інженер відіграє роль свого роду «моста» між про­грамістом і користувачем, веб-дизайнером і відвідувачем сайта.

Юзабіліст досліджує діяльність користувача ще на етапі предпроектного аналізу. Він формалізує завдання користу­вача у вигляді алгоритмів або описів бізнес-процедур. Для подібного роду досліджень юзабілісту необходимо володіти методами збору і аналізу інформації про предметну область, про користувача, його діяльность і його робоче оточення. Це так звані польові методи дослідження інтерв'ю, анкетуван­ня, опитування, спостереження та ін.

Наступне завдання юзабіліста — трансформація описаних процедур спочатку в концептуальну схему інтерфейсу корис­тувача, потім у специфікації для програмістів і дизайнерів і, нарешті, у розробку посібників і стандартів з проектування.

На етапі детального проектування юзабіліст створює ма­кети (прототипи) інтерфейсу користувача, готує ескізи ек­ранних форм, визначає формати відображення, навігацію, структуру меню, техніку і засоби взаємодії користувача з


продуктом і багато чого іншого. Подібна робота вимагає як володіння технічними засобами для розробки подібних прототипів, так і знання безлічі ергономічних вимог і реко­мендацій із проектування інтерфейсів користувачів. Підго­товлені макети разом зі специфікаціями передаються розроб­никам, що будуть втілювати інтерфейс користувача у життя.

Для того, щоб оперативно випробувати розроблювальні макети на майбутніх реальних користувачах, юзабіліті-інженер може використовувати техніку швидкого створення прототипу (rapid prototyping). Вона дає йому можливість на підставі результатів проведених експериментів (usability testing) внести необхідні корективи в проект ще до початку реалізації інтерфейсу користувача.

На етапі тестування (як внутрішнього, так і зовнішнього) юзабіліст проводить повноцінну ергономічну експертизу про­екту, що організується за участю як реальних користувачів, так і експертів з ергономіки. У ході цієї експертизи дається оцінка таким важливим споживчим критеріям, як зручність інтерфейсу користувача, ефективність вирішення завдань ко­ристувачів, продуктивність роботи і суб'єктивне задоволення користувача, а також ряд інших. Поряд з якісними оцінками, результатом ергономічної експертизи є перелік модифікацій, рекомендацій і проектних рішень, що покликані виявити ерго­номічні протиріччя і підвищити юзабіліті-якість продукту.

Нарешті, на етапі супроводження проекту юзабіліті-інже­нер організує збір і аналіз відгуків користувачів про якість роботи створеної системи. Практичний досвід, накопичений У ході розробки, він фіксує у відповідних проектних доку­ментах — посібниках і стандартах з юзабіліті-проектування.

Виявляється, що в Україні юзабіліті-фахівець — про­фесія рідка. З одного боку, професія дефіцитна (грамотних фахівців одиниці), а з іншого боку — «нерозкручена», що не користується попитом.

Щоб переконатися в цьому, досить порівняти попит та пропозиції на закордонній дошці оголошень





Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2014-12-16; Просмотров: 459; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.009 сек.