Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Композиція-це внутрішньо-доцільне підкорення окремих елементів і загальної конструкції конкретній цілі. 4 страница




ДОДАТКИ

ТАБЛИЦЯ ПОБУДОВИ БАЗИСНИХ ФОРМ
АРХІТЕКТУРНОЇ КОМПОЗИЦІЇ

.     .
  Рис. 1. Контраст форми та кольору   Рис. 2. Нюанс переходу конфігурації геометричної форми  
.
  Рис. 3. Контраст форми, кольору та маси   Рис. 4. Нюанс зміни однієї форми за масою та кольором
  а) виконання композиції “контрасними” засобами     б) виконання композиції “нюансними” засобами  
№ з/п Знак базисної композиції Побудова форми базисної композиції Колір базисної форми Символ базисної форми
1. Коло (гармонія –зв’язаність)   Синій Чуття (психо–емоція)
2. Квадрат (ритміка –змінність)     Червоний Енергія (фізична сила)
3. Трикутник (структура –модульність)   Жовтий Інтелект (розум–ерудиція)
           

 

 

ІІ. ПЕРЕЛІК ІЛЮСТРАЦІЙ КОМПОЗИЦІЙ
до завдань: “Архітектурні засоби композиції площини” Тема V. Ілюстрації виконаних робіт до Завдання 5

(Рація – іррація)

 

     
Рис. 1. Побудова пропорцій та співвідношень сторін (3×4×5) “золотого трикутника” Рис. 2. Побудова пропорцій та співвідношень сторін (а×2а×Ö5) трикутника “золотого перетину”
     
Рис. 3. Прямолінійна композиція “золотий трикутник” Рис. 4. Побудова композиції за законами співвідношень трикутників “золотого перетину”
а) виконання композиції раціональними засобами (єгипетський “золотий трикутник” (3–4–5 см)) б) виконання композиції ірраціональними засобами  

Тема VІ. Ілюстрації виконаних робіт до Завдання 6

(Статика – динаміка)

 

     
Рис. 1. Статична композиція на основі стійкості та маси форми Рис. 2. Динамічна композиція на основі деформованості та зміщення–зміни форми
  ст. гр. АР-13 Пилис Б.     ст. гр. АР-14 Бабінська М.
Рис. 3. Статична композиція на основі центричності форми   Рис. 4. Динамічна композиція на основі спірально–лінійного руху та розширення форми
  а) виконання композиції “статичними” засобами   б) виконання композиції “динамічними” засобами  

 

 

а) СХЕМА ХУДОЖНЬО-ОБРАЗНОЇ ТРАНСФОРМАЦІЇ ДЕКОРАТИВНОГО ЕЛЕМЕНТУ

 

Традиція  
статика центричність
Тектонічно-композиційні особливості побудови вибраного для аналізу елементу декору

 

І стадія
Струк-турний аналіз взірця
Новація Структурно-складове формотворення Структурно-складове кольорове вирішення ІІ стадія
Компо-зиційні вправи як комбіна-торика форми та кольору

(Відкрита – закрита)

 

       
  Рис. 1. Композиція з нерегулярних форм     Рис. 2. Регулярно–центрична (з акцентами композиційної рівноваги)  
     
  Рис. 3. Композиція з регулярних форм (рапорт)   Рис. 4. Діагонально–симетрична (з геометричним центром)
  а) засоби виконання відкритої композиції     б) засоби виконання закритої композиції

Завдання 9

(особливості базових кольорів)

 

  Рис. 1. Базові (класичні) кольори. (Виконання студентами завдання)
   
  Рис. 2. Розтяжка кольору “контраст–нюанс”
   
Рис. 3. Теплі (жовтий – червоний) як наближені та холодні (голубий – фіолетовий) як віддалені властивості сприйняття кольорів різної гами
   
Рис. 4. Насичені (наближені) та послаблені (віддалені) властивості сприйняття кольорів однієї гами

Тема VІІ. Ілюстрації виконаних робіт до Завдання 7

(Заломлення – ілюзія)

 

         
  Рис. 1. Заломлення як об’ємна віртуальність     Рис. 2. Глибинно–просторова ілюзія засобами лінійної перспективи
   
  Рис. 3. Заломлення як рефлексія фактури–об’єму     Рис. 4. Фактурно–площинна ілюзія вібрацій
  а) виконання композиції засобами заломлення (поверхня–об’єм)   б) виконання композиції засобами ілюзії (простір–поверхня)  

 

 

Т–1       Т–2       Т–3    
А Антро-поком-позиція з 10-ти елементів     А Відкрита   А Контраст
На основі: – кола – квадрата – трикутника   Б Закрита   Б Нюанс
Основи формотворення архітектурної композиції   Особливості засобів відкритої та закритої композиції   Особливості композиції засобами контрасту та нюансу
                     
Т–4       Т–5 Т–5    
А Метр   А Рація “золотий трикутник” (3×4×5) А Рація
  Б Ритм     Б Іррація “золотий перетин” (а×2а×Ö5) Б Іррація
Особливості композиції засобами метра та ритму   Особливості побудови трикутників раціональними та ірраціональними засобами Архітектурно-дизайнерська композиція трикутників: А – мозаїка, Б – вітраж
                     
Т–6       Т–7       Т–8    
А Статика     А Залом-лення       Заголов-ний аркуш (альбому)
Б Динамі-ка     Б Ілюзія      
Особливості композиції засобами статики та динаміки   Особливості композиції засобами заломлення та ілюзії   Оформлення та брошурування альбому до тем 1 – 7.

 

(Основи формотворення)

   
Рис. 1 Рис. 5
Рис. 2 Рис. 3 Рис. 4
а) класичні основи архітектурної форми (квадрат–коло–трикутник) (рис. 1); б) засоби однотематичної композиції (формотворення) на основі: · квадрата (рис. 2); · кола (рис. 3) · трикутника (рис. 4); в) композиція взаємопоєднання (квадрат–коло–трикутник) та трансформації форм (рис. 5);

Таблиця I

КОЛЬОРИ ФАРБУВАЛЬНИХ СУМІШЕЙ

(що утворюються після змішування найпоширеніших пігментів (барвників))

 

№ з/п Пігмент (як основні кольори) Пігмент та результат змішування
Кіновар Сієна палена Вохра золотиста Крон цинковий (жовтий)
1. Пероксид марганцю (фіолетовий) Бордо Темно-коричневий Темно-сірувато-коричневий Темно-жовтий із зеленкуватим відтінком
2. Лазур залізна (синій) Темно-червонувато-коричневий Темно-коричневий з оливковим відтінком Сірувато-зелений Зелений
3. Ультрамарин (блакитний) Коричнево-червоно-фіолетовий Темно-коричневий з вишневим відтінком Сірувато-жовтувато-зелений Тьмяно-жовтувато-зелений
4. Зелень цинкова (зелений) Червонувато-сірий сірий Тьмяно-жовто-зелений Жовто-зелений
5. Крон цинковий (жовтий) Оранжевий Жовто-коричневий Тьмяно-жовтий Жовтий
6. Вохра золотиста (оранжевий) Тьмяно-оранжевий Жовто-коричневий Світло-жовтий Тьмяно-жовтий
7. Сієна палена (коричневий) Цегляно-червоний Коричневий з червоним відтінком Жовто-коричневий Жовто-коричневий
8. Кіновар (червоний) Яскраво-червоний Цегляно-червоний Тьмяно-оранжевий Оранжевий

 

 

Таблиця ІI

КОЛЬОРИ РЕКЛАМНОЇ (психо-емоційної) ВІЗУАЛІЗАЦІЇ

 

№ з/п Стать людини Кольорові співвідношення в рекламі (надають перевагу)
1. Діти до 5 років (дівчатка-хлопчики) Жовто-зелений Золотистий   Оранжевий  
2. Жінки Блакитний Салатовий Рожевий
3. Чоловіки Чорний Темно-синій Сріблястий

 

(спектр – коло)

 

   
Рис. 3. Правильна побудова “Спектр – коло”
  Рис. 1. Побудова каркасної основи (з 24 спектрів) для виконання завдання “Спектр – коло” Рис. 4. Неправильна побудова “Спектр – коло”
   
  Рис. 2. Побудова композиції “Спектр – коло” як нюансної розгортки (з 24 спектрів) кольорів на основі каркасної схеми (див. рис. 1)

 

   
Рис. 1. Базова робота: збирання та опис матеріалу “Декор в архітектурі українського візантійства”
Аркуш формату А-3. Збір та опис матеріалу: “вазон”, розпис на стіні української хати
Рис. 2. Ілюстрація як варіант до теми “Збирання та опис матеріалу”

(композиційний аналіз)

 

   
Рис. 1. Базова робота. Композиційний аналіз матеріалу “Декор в архітектурі українського візантійства”
Аркуш формату А-3
Рис. 2. Ілюстрація як варіант до теми: “Вазон” – розпис на стіні української хати

Таблиця IІІ

ПСИХОЕМОЦІЙНИЙ ВПЛИВ

КОЛЬОРОВИХ СПІВВІДНОШЕНЬ

 

№ з/п Співвідношення кольору Психоемоційний вплив
1. Білий – зелений Білий – синій Білий – червоний Дзвінкі – звеселяють
2. Білий – жовтий Білий – оранжевий М’які – зігрівають
3. Білий – рожевий Білий – голубий М’які – заспокоюють
4. Чорний –жовтий Чорний – червоний Напружені – тривожні
5. Чорний – зелений Чорний – синій Напружені – сигнальні
6. Чорний – ультрафіолетовий Чорний – ультрамариновий Чорний – коричневий Заглушливі – пригнічуючі

 

 

Таблиця IV

КОЛЬОРИ В СИМВОЛАХ ЄВРОПЕЙСЬКОЇ КУЛЬТУРИ

 

№ з/п Колір Психо-реалізація Символи
День Косміч-не тіло Стихія Біо-рідина Темпе-рамент Міфо-іпостась
1. Золотистий Духов-ність Неділя   Сонце   Плазма   –– –– Божес-тво
2. Сріблясто-блідий Одержи-мість Понеді-лок Місяць Ефір   –– –– Духи
3. Жовтий Розум інтелект Вівто-рок Мерку-рій Повітря Кров Сангві-нік Ельфи
4. Зелений Життя вітальність Середа   Земля Твердь   Флегма Флег-матик Гноми
5. Червоний Біоенергія Четвер   Марс Вогонь   Жовч Холерик Сала-мандри
6. Синій Психо-емоції П’ят-ниця Венера Вода   Лімфа Мелан-холік Русал-ки
7. Чорний (коричне-вий) Демонізм   Субота   Сатурн Морок   –– –– Демони

 

 

“Засоби композиції кольору та декору в архітектурі”

 

Т–1 Колір       Т–2    
  А Основні кольори   А   Композиція спектр-коло
  Б Розтяжка кольорової гами “контраст –нюанс”   Б Розтяжка кольорової гами “Cпектр-коло”
Колір, поверхня, світло   Побудова спектрального кола кольорів
             
Т–3 Декор       Т–6    
А Фрагмент розгортки стіни інтер’єру     А Інтер’єр коридору
Б Фрагмент перспективи інтер’єру
“Декор в архітектурі”   Б Екстер’єр входу
  Проект новаційних пропозицій декору
               
Т–4       Т–7    
А         А Вітраж вітрини
Збирання та опис матеріалу до завдання  
   
Т-5         Б Графіка вітрини
Б    
Композиційний аналіз елементу декору   Оформлення заголовного аркуша (декор шрифту) до альбому (КП)

Статичність і динамічність елементів композиції:
Статичний та динамічний потенціал несе в собі кожен елемент композиції. При створенні статичних і динамічних композицій це треба враховувати. Композиція з статичних елементів буде більш статичною, ніж композиція з елементів, в яких закладений безкінечний потенціал руху. І навпаки. Більш конкретно про статичний і динамічний потенціал елементів написано в постах "лінія, крапка, пляма".
Статика:
Статика - це відсутність руху в данний момент. При цьому в композиції або в елементах композиції може бути внутрішня напруга або навіть потенціал руху. Головне, що в данний момент композиція знаходиться в стані спокою.
Основа в статичній композиції:
Статична композиція тяготіє до основи. Основою людина підсвідомо вважає горизонтальну площину. Статична композиція часто будується на основі, тому що багато відомих нам статичних явищ пов'язані саме з відчуванням основи. Дерево росте з землі, будинок теж стоїть на основі, наші статичні пози пов'язані з відчуттям основи під ногами. Побудова статичної композиції на основі звісно ж не є обов'язковою, але можна сказати, що найчастіше композиції, прив'язані до основи будуть статичними.
Сила тяжіння в статичній композиції:
Інше абсолютно інтуїтивне відчуття статики - тяготііння елементів до нижнього краю формату (сила тяжіння). Не можна сказати, що всі композиції побудовані по цьому принципу будуть статичні, але можна сказати, що нижній край формату є більш статичним, ніж верхній.
Статика і ритм:
Ритм посилює статику. Статична композиція, в яку добавленний ритм стає більш статичною. максимально ритмована статична композиція стає орнаментом.

 


 

КОРОТКИЙ СЛОВНИК СПЕЦІАЛЬНИХ ТЕРМІНІВ*

№ з/п Терміни Похо-дження Пояснення, визначення, тлумачення
1. Аберація (лат.) – Відхилення, зміна, зміщення
2. Акварель (лат.) – Водяна прозора фарба з природних тонкотертих барвників. Техніка живопису
3. Акцент (лат.) – Підкреслення. Виділення маси, форми, кольору, звуку (в мистецтві٭)
4. Аналіз (гр.) – Розчленування, метод дослідження засобом розкла­дання на складові (протилежне – синтез)
5. Антураж (фр.) – Оточувати. Навколишнє середовище
6. Аплікація (лат.) – Прикладання. Художній твір, виконаний з різноманітних шматочків паперу, тканини
7. Архітектура (гр.) – Мистецтво будувати. Естетика інженерності в будів­ництві (форм, конструкції, функції)
8. Асоціація (лат.) – Творчий зв’язок між окремими уявленнями, враженнями, ідеями, думками
9. Брекчія (іт.) – Уламки каменю. Мистецтво з великих уламків каме­нів на площині
10. Ватман (англ.) – Прізвище власника виробництва паперу; високий ґатунок паперу
11. Вестибюль (фр.) – Сіни. Вхідна (перед фойє) частина у громадських приміщеннях
12. Візуалізація (лат.) – Зорові передачі (світіння, миготіння, рухливість поверхні)
13. Віртуальність (лат.) – Можливий, до здібностей, до проявлення, пере­міщення
14. Вітраж (фр.) – Виріб з кольорового скла у вікнах. Твір мистецтва
15. Вітрина (фр.) – Великі засклені площини для огляду, освітлення
16. Впорядкування (укр.) – Благоустрій (рос.) території. Приведення до есте­тично-функціонального порядку
17. Газон (фр.) – Дерен, коротко підстрижена трава
18. Гама (гр.) – Послідовність звуку, кольору
19. Гармонія (гр.) – Злагодженість частин як єдиного цілого
20. Гравірування (фр.) – Вирізання, висікання на металі, склі, пластмасі. Твір мистецтва
21. Графіка (гр.) – Однотонний писаний або тиснений малюнок. Вид мистецтва
22. Гуаш (іт.) – Водяна непрозора фарба з природних (корпусних) барвників. Техніка живопису

Продовження




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2014-12-07; Просмотров: 3718; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.039 сек.