Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Освітня реформа Петра Могили 2 страница




a) Агатангел Кримський;

b) Іван Франко;

c) Михайло Грушевський;

d) Валерій Шевчук;

e) Іван Єрьомін.

113. Кого з українських полемістів Іван Франко вважав ідеологом культурного та ідеологічного сепаратизму України?

a) Захарія Копистенський;

b) Мелетій Смотрицький;

c) Іван Вишенський;

d) Герасим Смотрицький;

e) Григорій Цамблак.

114. Про кого з українських письменників Іван Франко писав: «Навіть погляду, що основою суспільної організації є праця і робітничі кола, ми не бачимо у нашого автора і сліду; він знає лише один вид праці – аскетичний подвиг, а виробнича праця для нього суєта»?

a) Григорій Граб’янка;

b) Дмитро Туптало;

c) Іван Вишенський;

d) Герасим Смотрицький;

e) Іван Величковський.

115. Який твір Івана Вишенського написаний у відповідь на трактат Іпатія Потія «Оборона згоди...»?

a) «Викриття диявола-світодержця»;

b) «Писання до єпископів»;

c) «Послання до стариці Домникії»;

d) «Послання до князя Острозького»;

e) «Коротка звістка про латинські спокуси».

116. Як називався рукописний збірник творів Івана Вишенського?

a) «Ізборник»;

b) «Волховник»;

c) «Торжественник»;

d) «Книжиця»;

e) «Діаріуш».

117. Яка жанрова форма є найбільш уживаною у творчості Івана Вишенського?

a) діалог;

b) посвята;

c) памфлет;

d) послання;

e) трактат.

118. Які із названих стильових особливостей властиві прозі Івана Вишенського?

a) фактографізм;

b) жанровий поліфонізм;

c) композиційна унормованість;

d) об’єктивізм подачі матеріалу;

e) використання неологізмів, просторіч, жаргонізмів.

119. У якому творі І.Вишенського центральним є образ «голяка-странника»?

a) «Викриття диявола-світодержця»;

b) «Коротка розповідь про латинські спокуси»;

c) «Порада про очищення церкви»;

d) «Писання до всіх, хто мешкає у Лядській землі»;

e) «Писання до єпископів».

120. У якій формі написаний твір Івана Вишенського «Викриття диявола-світодержця»?

a) послання;

b) діалог;

c) драматичний діалог;

d) сон;

e) марення.

121. Що вважає шкідливим для православ’я і проти чого виступає І.Вишенський у «Пораді про очищення церкви»?

a) проти грецької та латинської мови;

b) проти неосвіченості православних священиків;

c) проти католицької освіти;

d) проти народної традиції використання релігійних свят для проведення ярмарків;

e) проти перекладу Біблії українською мовою.

122. Який із своїх творів Іван Вишенський вперше підписує «Іоан із Вишні»?

a) «Викриття диявола-світодержця»;

b) «Коротка розповідь про латинські спокуси»;

c) «Порада про очищення церкви»;

d) «Писання до усіх, хто мешкає у Лядській землі»;

e) «Писання до єпископів».

123. Який стилістичний прийом застосовує Іван Вишенський у «Писанні до всіх, хто мешкає у Лядській землі» для показу повного морального занепаду та духовного виродження людей?

a) контраст;

b) паралелізм;

c) антитеза;

d) ампліфікація;

e) градація.

124. Якого євангельського персонажа згадує Іван Вишенський, докоряючи єпископам-ренегатам («Писання до єпископів») за відступництво?

a) Ісуса Христа;

b) Іуду;

c) Божу Матір;

d) апостолів Петра і Павла;

e) Пілата.

125. Які ознаки жанру послання спостерігаються у «Писанні до єпископів» Івана Вишенського?

a) пряме називання адресата;

b) авторський суб’єктивізм;

c) аморфність композиції;

d) форма відкритого звернення до особи чи групи людей;

e) зв’язок змісту твору з синхронними часові написання подіями.

126. У якому творі Іван Вишенський гостро засуджує ідеї та діяльність Львівського ставропігійного братства, а також виступає проти його керівника Юрія Рогатинця?

a) «Послання до князя Василія Острозького»;

b) «Писання до єпископів»;

c) «Писання до усіх, хто мешкає в Лядській землі»;

d) «Послання до стариці Домникії»;

e) «Коротка розповідь про латинські спокуси».

127. Визначити особливості композиції творів Івана Вишенського:

a) аморфність;

b) наявність чіткого плану;

c) непропорційність частин;

d) наявність поширених описів;

e) виписки з різних джерел.

128. Який твір української полемічної літератури був написаний як реакція на погром віленських православних міщан, вчинений у 1609 році Іпатієм Потієм?

a) «Послання до єпископів» Івана Вишенського;

b) «Ключ царства небесного» Герасима Смотрицького;

c) «Апокрисис» Христофора Філалета;

d) Анонімна «Пересторога»;

e) «Тренос» Мелетія Смотрицького.

129. Яким засобом скористався у «Треносі» Мелетій Смотрицький для зображення образу Матері-Церкви?

a) символ;

b) оксюморон;

c) алегорія;

d) персоніфікація;

e) метонімія.

130. Які з названих стильових ознак є властивими для літератури українського Бароко?

a) емблематичність;

b) метафоричність:

c) гармонійність;

d) раціоналізм;

e) алегоричність.

131. Хто з українських літературознавців назвав бароко «центральною епохою в духовній історії України»?

a) Іван Франко;

b) Михайло Возняк;

c) Сергій Єфремов;

d) Водимир Перетц;

e) Дмитро Чижевський.

132. Ораторський і стилістичний прийом, який полягає у нагромадженні однакових тропів, однотипних виразів чи синтаксичних структур, називається…

a) алегорія;

b) автентичність;

c) анонімність;

d) ампліфікація;

e) антитеза.

133. Яку функцію виконували у барокових творах античні елементи?

a) змістову;

b) композиційну;

c) естетичну;

d) надавали творам інтелектуальності;

e) демократизували твір.

134. Назвіть характеристики, які властиві «Похвалі на герб князів Острозьких» Герасима Смотрицького?

a) зразок геральдичної поезії;

b) написана силабічним віршем;

c) написана нерівноскладовим віршем;

d) віршова передмова до Острозької Біблії;

e) віршова передмова до «Ключа царства небесного».

135. Який із підручників основ поетики пропонував теорію вірша, що грунтувалася на розрізненні довгих і коротких звуків?

a) греко-слов’янська граматика «Адельфотес» Арсенія Еласонського;

b) граматика Лаврентія Зизанія;

c) граматика Мелетія Смотрицького;

d) «Про поетичне мистецтво» Феофана Прокоповича;

e) «Сад поетичний» Митрофана Довгалевського.

136. Панегірик – це…

a) вірш на герб;

b) вірш-прославлення якоїсь особи чи групи людей;

c) вірш, у якому оспівується ідеалізоване життя на лоні сільської природи;

d) вірш, у якому висловлюються настрої смутку, жалю, меланхолії;

e) вірш, присвячений подіям минулого.

137. Які з версифікаційних систем культивувалися в українському віршуванні ХVІІ-ХVІІІ ст.?

a) силабічна система;

b) нерівноскладова система;

c) тонічна система;

d) метрична система;

e) силабо-тонічна система.

138. Який давній український підручник поетики Д.Чижевський назвав «дикою теорією» віршування?

a) граматика Лаврентія Зизанія;

b) граматика Мелетія Смотрицького;

c) «Сад поетичний» Митрофана Довгалевського;

d) греко-слов’янська граматика «Адельфотес» Арсенія Еласонського;

e) «Про поетичне мистецтво» Феофана Прокоповича.

 

139. У якому жанровому різновиді української поезії ХVІІ-ХVІІІ ст. в одне естетичне ціле поєднуються текст і зовнішня зорова форма?

a) геральдична поезія;

b) курйозна поезія;

c) панегірична поезія;

d) історична поезія;

e) любовна поезія.

140. Твори якого жанрового різновиду давньої української поезії можна кваліфікувати як «зриму метафору» (В.Крекотень)?

a) епіграматична поезія;

b) геральдична поезія;

c) історична поезія;

d) панегірична поезія;

e) любовна поезія.

141. Назвати тематичні групи поезій збірці Климентія Зіновіїва:

a) релігійно-філософська поезія;

b) любовна поезія;

c) соціально-побутова поезія;

d) історична поезія;

e) сатирична поезія.

142. Хто з українських вчених став першим публікатором поезій Климентія Зіновіїва?

a) Михайло Максимовач;

b) Пантелеймон Куліш;

c) Іван Франко;

d) Павло Житецький;

e) Тадей Рильський.

143. Кого Климентій Зіновіїв називає у своїй збірці «самими ненависними моїй душі» людьми?

a) козаків;

b) селян;

c) панів;

d) ремісників;

e) ченців.

144. Які із названих стильових характеристик властиві поетичній творчості Климентія Зіновіїва?

a) застосування народно-розмовної мови;

b) застосування штучних метафор та риторичних фігур;

c) зображення героїв у повсякденній обстановці;

d) застосування цитат з біблійних книг;

e) застосування античної образності.

 

145. Назвати перший український друкований панегіричний твір:

a) «Вірші... на погреб... Петра Конашевича Сагайдачного» Касіяна Саковича;

b) анонімна «Просфонима»;

c) «Візерунок цнот» Олександра Митури;

d) «Імнологія» Памви Беринди;

e) «Євхаристиріон» Софронія Почаського.

146. Назвати поетичний текст, який поклав початок української друкованої геральдичної поезії:

a) «Євхаристиріон» Софронія Почаського;

b) «Вірші... на погреб... Петра Конашевича Сагайдачного» Касіяна Саковича;

c) анонімна «Просфонима»;

d) «Похвала на герб князів Острозьких» Герасима Смотрицького;

e) «Хронологія» Андрія Римші.

147. У якому із панегіриків кінця ХVІ-першої половини ХVІІ ст. вміщено геральдичний вірш на честь міста Львова?

a) «Вірші... на погреб... Петра Конашевича Сагайдачного» Касіяна Саковича;

b) анонімна «Просфонима»;

c) «Візерунок цнот» Олександра Митури;

d) «Імнологія» Памви Беринди;

e) «Євхаристиріон» Софронія Почаського.

148. Який з українських панегіриків кінця ХVІ-першої половини ХVІІ ст. присвячений архімандриту Києво-Печерської лаври Єлисею Плетенецькому?

a) «Вірші... на погреб... Петра Конашевича Сагайдачного» Касіяна Саковича;

b) анонімна «Просфонима»;

c) «Візерунок цнот» Олександра Митури;

d) «Імнологія» Памви Беринди;

e) «Євхаристиріон» Софронія Почаського.

149. Як у віршуванні кінця ХVІ-ХVІІ ст. називалася любовна пісня?

a) елегія;

b) падван;

c) ідилія;

d) пісня;

e) романс.

150. Які образи античної міфології найчастіше зустрічаються в українській любовній поезії кінця ХVІ-ХVІІ ст.?

a) Гермес, Діана;

b) Афродіта, Амур;

c) Гера, Меркурій;

d) Венера, Купідон;

e) Юнона, Юпітер.

151. Кому з відомих діячів української православної церкви присвячені панегірики «Євхаристиріон», «Імнологія» та «Евфонія веселобриняча»?

a) Лазар Баранович;

b) Петро Могила;

c) Варлаам Ясинський;

d) Іоаникій Галятовський;

e) Єлисей Плетенецький.

152. У якому із жанрових різновидів української поезії ХVІІ ст. творився образ позитивного героя доби?

a) історична поезія;

b) релігійно-моралізаторська поезія;

c) панегірична поезія;

d) курйозна поезія;

e) геральдична поезія.

153. Яка з поетичних збірок ХVІІ-ХVІІІ ст. викладала теорію курйозного віршування?

a) «Сад божественних пісень» Григорія Сковороди;

b) «Вірші та приповістки посполиті» Климентія Зіновіїва;

c) «Млеко од вівці...» Івана Величковського;

d) «Аполлонова лютня» Лазаря Барановича;

e) «Зегар з полузегарком...» Івана Величковського.

154. Як називається жанр курйозної поезії, у якому слово або віршовий рядок можна читати направо і наліво при збереженні змісту?

a) кабалістичний вірш;

b) паліндром;

c) леонівський вірш;

d) акровірш;

e) вірш-лабіринт.

155. Хто з українських поетів кінця ХVІІ - початкуХVІІІ ст. у «Передмові до чительника» до однієї із своїх збірок пояснює власні версифікаційні експерименти бажанням наблизити українське віршування до західноєвропейського?

a) Касіян Сакович;

b) Климентій Зіновіїв;

c) Лазар Баранович;

d) Іван Величковський;

e) Дмитро Туптало.

156. Яка головна риса збірки І.Величковського «Млеко від вівці…» свідчить про її бароковий характер?

a) синтез поезії та образотворчого мистецтва;

b) натуралізм деталей;

c) синтез поганства і християнства;

d) гротескність;

e) екзальтованість.

157. Яка поетична збірка ХVІІ ст. мала на меті дати зразки для проповідництва?

a) «Зегар цілий…» Івана Величковського;

b) «Вірші та приповістки посполиті» Климентія Зіновіїва;

c) «Млеко од вівці...» Івана Величковського;

d) «Аполлонова лютня» Лазаря Барановича;

e) «Перло многоцінне» Кирила Транквіліона-Ставровецького.

 

158. Які поетичні твори середини ХVІІ ст. називають витворами «козацької музи»?

a) панегіричну поезію;

b) курйозну поезію;

c) історичну поезію;

d) геральдичну поезію;

e) духовну поезію.

 

159. Як називається різновид курйозного вірша, у якому початкові літери кожного рядка, прочитані згори вниз, утворюють слово або фразу?

a) паліндром;

b) абетковий вірш;

c) кабалістичний вірш;

d) акровірш;

e) асонансний вірш.

160. Хто є автором першої в історії української фольклористики збірки прислів’їв і приказок?

a) Касіян Сакович;

b) Климентій Зіновіїв;

c) Іван Величковський;

d) Дмитро Туптало;

e) Григорій Сковорода.

161. Яке драматичне утворення ІІ половини ХVІІ–ХVІІІ ст. П.Хропко назвав «унікальним явищем козацького бароко»?

a) декламації;

b) інтермедії;

c) різдвяні містерії;

d) вертеп;

e) історичні драми.

162. Який із жанрів української шкільної драми розвивався на практиці, але його теорія не розглядалася у підручниках поетики?

a) трагедія;

b) комедія;

c) діалог;

d) інтермедія;

e) комікотрагедія.

163. Який жанр шкільної драми за змістом був найближчим до агіографічних творів?

a) мораліте;

b) міракль;

c) містерія;

d) трагедія;

e) інтермедія.

164. Які жанри української шкільної драми не вимагали для постановки ні сцени, ні режисерської підготовки, ні декорацій?

a) мораліте;

b) декламація;

c) діалог;

d) інтермедія;

e) міракль.

165. В основі якого шкільного діалога був катехізис, що подавав весь обсяг християнського віровчення?

a) «Вірші на радісний день Воскресіння Христа Спасителя нашого» Йоаникія Волковича;

b) «Вірші на Різдво Христове» Памви Беринди;

c) «Похвала на пресвітлий день Воскресіння Христа» Кирила Транквіліона-Ставровецького;

d) анонімний «Бенкет духовний»;

e) анонімний «Антипролог».

166. Які із названих п’єс є великодніми містеріями?

a) «Олексій, людина Божа»;

b) «Слово о збуренню пекла»;

c) «Володимир» Феофана Прокоповича;

d) «Царство Натури Людської»;

e) «Комедія притчі про блудного сина» Симеона Полоцького.

167. Джерелом якої шкільної драми, на думку І.Франка, є апокрифічне Никодимове євангеліє?

a) «Царство Натури Людської»;

b) «Комедія на Успіння Богородиці» Данила Туптала;

c) «Володимир» Феофана Прокоповича;

d) «Слово о збуренню пекла»;

e) «Олексій, людина Божа».

168. Хто є центральним персонажем драми «Слово о збуренню пекла»?

a) Люципер;

b) Ад;

c) Божа Матір;

d) Христос;

e) Смерть.

169. Визначити специфічні риси української шкільної драми:

a) розважальний характер;

b) алегоризм;

c) майже повна відсутність сценічної дії;

d) етнографізм;

e) дидактичний характер.

170. Назвати основи комічного в українській інтермедії:

a) комічні дії;

b) зображення характерів;

c) сценографія;

d) комічні монологи та діалоги;

e) музичне оформлення.

171. Визначити корені постання української вертепної драми:

a) театр маріонеток;

b) індійський театр, пов’язаний з культом бога Сіви;

c) польська шопка;

d) давньоукраїнська лялькова традиція;

e) західноєвропейський різдвяний театр.

172. Хто з українських дослідників ХІХ ст. вперше опублікував повний текст народної вертепної драми?

a) Павло Житецький;

b) Іван Франко;

c) Володимир Перетц;

d) Микола Петров;

e) Микола Маркевич.

173. Який біблійний сюжет покладений у основу релігійної частини вертепної драми?

a) старозаповітне оповідання про Мойсея;

b) євангельське оповідання про перебування Ісуса Христа в пустелі;

c) євангельське оповідання про розп’яття і Воскресіння Ісуса Христа;

d) старозаповітне оповідання про будівництво Єрусалимського храму;

e) євангельське оповідання про народження Ісуса Христа.

174. Який епізод релігійної частини вертепної дарми є центральним стосовно нагнітання конфлікту?

a) зустріч царя Ірода з волхвами;

b) прихід пастухів до маленького Ісуса;

c) народження Ісуса;

d) знищення Іродом дітей;

e) покарання Ірода.

175. Яка сцена релігійної частини вертепної драми, на думку дослідників, з’явилася під впливом апокрифічного оповідання «Суперечка Живота і Смерті»?

a) викриття Рахіллю злочину царя Ірода;

b) зустріч волхвів з ангелом;

c) покарання Ірода Смертю;

d) знищення Іродом дітей;

e) прихід пастухів до маленького Ісуса.

176. Навколо якого образу об’єднуються події у інтермедійній частині вертепної драми?

a) циган;

b) москаль;

c) селянин Клим;

d) козак-запорожець;

e) польський шляхтич.

177. Про яке літературне явище ІІ половини ХVІІ – І половини ХVІІІ ст. Іван Франко писав: «З літературного погляду се було явище дуже цінне, здібне будити запал у народних масах народу»?

a) шкільна драма;

b) козацьке літописання;

c) агіографічна проза;

d) проповідницька проза;

e) історична поезія.

178. Про який з козацьких літописів Пантелеймон Куліш писав, що той «не має нічого рівного собі серед українських джерел»?

a) Літопис Григорія Граб’янки;

b) Літопис Самовидця;

c) Літопис Самійла Величка.

179. У яких з козацьких літописів спостерігається спроба міфологізації образу Богдана Хмельницького?

a) Літопис Самійла Величка;

b) Літопис Григорія Граб’янки;

c) Літопис Самовидця.

180. Якими джерелами користувався автор для укладання Літопису Самовидця?

a) «Синопсис»;

b) «Війна домова» С.Твардовського;

c) києворуське літописання;

d) розповіді, свідчення очевидців;

e) «Введение в историю европейскую» Пуффендорфа.

181. У якому із козацьких літописів подається оповідання про Чорну раду 1663 року?

a) Літопис Самовидця;

b) Літопис Григорія Граб’янки;

c) Літопис Самійла Величка.

182. Кому із козацьких ватажків та політиків симпатизує автор Літопису Самовидця?

a) Іван Виговський;

b) Іван Самойлович;

c) Яким Сомко;

d) Іван Золотаренко;

e) Іван Брюховецький.

183. Про кого із козацьких літописців М.Зеров писав, що той «вміло примиряє свій український патріотизм з цілком лояльним ставленням до Москви і московського царя»?

a) Самовидець;

b) Григорій Граб’янка;

c) Самійло Величко.

184. У якому з козацьких літописів його автор з’ясовує етимологію слова «козак»?

a) Літопис Самовидця;

b) Літопис Григорія Граб’янки;

c) Літопис Самійла Величка.

185. Кого із козацьких літописців Валерій Шевчук характеризував такими словами: «Чоловік, у якого билося в грудях палке серце, що горіло любов’ю до рідної землі, і який по праву назвав себе «істинним» сином своєї батьківщини»?

a) Самовидець;

b) Григорій Граб’янка;

c) Самійло Величко.

186. Яка історична праця доби Бароко використовувалася як шкільний підручник історії?

a) Густинський літопис;

b) «Синопсис»;

c) Літопис Самовидця;

d) Літопис Григорія Граб’янки;

e) Літопис Самійла Величка.

187. У якій історичній праці доби Бароко основна частина тексту присвячена Київській Русі та боротьбі русичів проти монголо-татарів?

a) «Синопсис»;

b) Літопис Самовидця;

c) «Кройніка…» Феодосія Софоновича;

d) Літопис Григорія Граб’янки;

e) «Історія русів».

188. Про які події української історії уникає говорити автор «Синопсису»?

a) хрещення Русі;

b) міжусобні війни руських князів;

c) напади монголо-татар;

d) Переяславська рада 1654 р.;

e) національна-визвольна війна 1648-1654 рр.

189. У якому з українських історичних творів ХVІІІ ст. заперечується «норманська теорія» походження Русі?

a) «Синопсис»;

b) Літопис Самовидця;

c) «Кройніка…» Феодосія Софоновича;

d) Літопис Григорія Граб’янки;

e) «Історія русів».

190. Що, на думку автора «Історії русів», стало причиною виступу українців проти королівського уряду Речі Посполитої?

a) соціальні утиски;

b) релігійна нетерпимість;

c) обмеження прав української шляхти;

d) територіальні зазіхання;

e) руйнування національної системи освіти.

191. Хто із згаданих у «Історії русів» історичних осіб гостро викриває політику Росії стосовно України?

a) Тарас Трясило;

b) Богдан Хмельницький;

c) Іван Богун;

d) Іван Підкова;

e) Северин Наливайко.

192. Хто з українських культурних діячів ХVІІІ ст. став одним із авторів та пропагандистів реформ часів Петра І?

a) Димитрій Ростовський (Туптало);

b) Стефан Яворський;

c) Феофан Прокопович;

d) Митрофан Довгалевський;

e) Георгій Кониський.

193. Якій історичній події присвячений «Епиникіон» Феофана Прокоповича?

a) російсько-турецькій війні;

b) перемозі російських військ у Полтавській битві;

c) побудові Петербурга;

d) церковним реформам Петра І;

e) запровадженню Петром І «гражданки».

194. Що є темою трагікомедії Феофана Прокоповича «Володимир»?

a) боротьба Володимира Великого за єдність руських земель;

b) боротьба Володимира Великого за київський престол;

c) боротьба Володимира Великого з язичницькими жерцями;

d) запровадження християнства у Київській Русі;

e) будівництво Десятинної церкви.

195. У зображенні кого із персонажів трагікомедії Феофана Прокоповича «Володимир» автор застосовує комічний елемент?

a) Володимир;

b) Борис і Гліб;

c) Жеривол;

d) Мечислав;

e) Куреяд і Піяр.

196. Які ознаки класицизму властиві трагікомедії Феофана Прокоповича «Володимир»?

a) поєднання драматичних та комічних елементів;

b) поділ героїв на позитивних та негативних;

c) закон трьох єдностей;

d) використання імен-характеристик;

e) історичний сюжет.

197. У творенні яких образів-персонажів трагікомедії Феофана Проковича «Володимир» виявляється агіографічна традиція?

a) Володимир;

b) Борис і Гліб;

c) грецький Філософ;

d) Мечислав і Храбр;

e) жерці Жеривол, Курояд і Піяр.

198. У якій п’єсі якого автора вперше в українській драматургії було зображено кохання?

a) «Володимир» Феофана Прокоповича;

b) анонімна «Милость Божія»;

c) «Воскресіння мертвих» Георгія Кониського;

d) «Іосиф патріарха» Лаврентія Горки;

e) «Трагедія» Мануїла Козачинського.

199. Що стало основою сюжету п’єси Лаврентія Горки «Іосиф патріарха»?

a) національна історія;

b) фольклор;

c) антична історія;

d) Біблія;

e) західноєвропейська історія.

200. Які ознаки п’єси Лаврентія Горки «Іосиф патріарха» вказують на її новаторський характер?

a) введення балетних номерів;

b) поділ на п’ять актів;

c) введення психологічної колізії;

d) мотив сну;

e) використання біблійного сюжету.

201. З нагоди якої історичної події була написана анонімна драма «Милость Божія»?

a) Полтавська битва;

b) 80-річчя від початку національно-визвольної війни 1648-1654 рр.;

c) Переяславська рада;

d) битва під Жовтими Водами;

e) битва під Берестечком.

202. Які алегоричні образи введені у анонімну драму «Милость Божія»?

a) Муза;

b) Венера;

c) Аполлон;

d) Марс;

e) Юпітер.

203. Який художній прийом для творення образу України застосовує автор у п’єсі «Милость Божія»?

a) гіперболізація;

b) персоніфікація;

c) градація;

d) ампліфікація;

e) алегорія.

204. Які фольклорні впливи спостерігаються у анонімній драмі «Милость Божія»?

a) персоніфікація образу України, властива історичним пісням;

b) використання прислів’їв і приказок;

c) прийом ретардації;

d) стилізація ритміки народних дум та історичних пісень;

e) тричленність композиції.

205. Як визначається жанрова природа драми Георгія Кониського «Воскресіння мертвих»?

a) історична драма;

b) драма-міракль;

c) драма-містерія;

d) драма-мораліте;

e) соціальна драма.

206. Яку нову для тогочасної літератури проблему порушує у драмі «Воскресіння мертвих» Георгій Кониський?

a) проблема батьків і дітей;

b) проблема освіти та виховання;

c) проблема релігійної толерантності;

d) проблема соціальної нерівності та експлуатації;

e) проблема секуляризації суспільного життя.

207. Яка головна ідея діалогу Семена Дівовича «Розмова Великоросії з Малоросією»?

a) ідея незалежності;

b) ідея рівності прав козацької старшини і російського дворянства;

c) ідея абсолютизму;

d) ідея релігійної толерантності;

e) ідея месіанства.

208. На яких подіях зосереджена увага автора «Розмови Великоросії з Малоросією»?

a) події російсько-турецької війни;

b) події національно-визвольної війни 1648-1654 рр.;

c) події російсько-польської війни;

d) боротьба українського козацтва з турецько-татарськими набігами;

e) події російсько-шведської війни.

209. Хто з українських історичних діячів отримує позитивні характеристики у діалозі Семена Дівовича «Розмова Великоросії з Малоросією»?

a) Северин Наливайко;

b) Богдан Хмельницький;

c) Іван Сірко;

d) Семен Палій;

e) Іван Мазепа.

210. Як визначається жанрова природа драми Митрофана Довгалевського «Властотворний образ Натури Людської»?

a) історична драма;

b) драма-міракль;

c) драма-містерія;

d) драма-мораліте;

e) соціальна драма.

211. У якій українській драмі ХVІІІ ст. вперше дійовою особою постає народ?

a) «Володимир» Феофана Прокоповича;

b) «Властотворний образ Натури Людської» Митрофана Довгалевського;

c) анонімна «Милость Божія»;

d) анонімне «Торжество Натури Людської»;

e) «Воскресіння мертвих» Георгія Кониського.

212. Які із українських драм ХVІІІ ст. належать до жанру містерії?

a) «Володимир» Феофана Прокоповича;

b) «Властотворний образ Натури Людської» Митрофана Довгалевського;

c) анонімна «Милость Божія»;

d) анонімне «Торжество Натури Людської»;

e) «Воскресіння мертвих» Георгія Кониського.

213. Які із драм ХVІІІ ст. включають до свого складу інтермедійні частини?

a) «Володимир» Феофана Прокоповича;

b) «Властотворний образ Натури Людської» Митрофана Довгалевського;

c) анонімна «Милость Божія»;

d) анонімне «Торжество Натури Людської»;

e) «Воскресіння мертвих» Георгія Кониського.

214. Які ознаки відрізняють інтермедії ХVІІІ ст. від інтермедій ХVІІ ст.?

a) зв’язок із змістом драми;

b) соціальна проблематика;

c) переважання побутової тематики;

d) введення до системи образів образу козака;

e) етнографізм.

215. Хто і коли забороняє шкільні вистави у стінах Києво-Могилянської академії?

a) Петро І, 1701 р.;

b) Іван Мазепа, І половина ХVІІІ ст.;

c) Катерина ІІ, ІІ половина ХVІІІ ст.;

d) Стефан Яворський, І половина ХVІІІ ст.;

e) Самуїл Миславський, середина ХVІІІ ст.

216. Як називалися віршові привітання, з якими школярі ХVІІ-ХVІІІ ст. зверталися на Різдво і Великдень до громади та окремих осіб з метою отримання поживи чи грошей?

a) поема;

b) епіграма;

c) орація;

d) панегірик;




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2014-12-07; Просмотров: 937; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.011 сек.