Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

IV. Информативное чтение. Направлено на развитие компетенции ОК-1, ОК-5, ОК-6, ПК-48 (40 мин)




III. Работа над грамматическим материалом. Направлена на развитие компетенции ОК-6 (30 минут)

II. Изучающее чтение. Направлено на формирование компетенции ОК-6 (45 мин)

I. Речевая разминка, устная речь. Направлено на формирование компетенции ОК-6 (20 мин).

Занятие 13.

Тема 4.4. Белки

Этапы занятий и рекомендуемая продолжительность тренировки видов речевой деятельности:

Ответьте на следующие вопросы:

-Do you know anything about proteins?

-What food products contain proteins?

-Where do vegetables oils mainly occur?

-Is it necessary for a pharmacist to know the classification of proteins?

-What does Pharmacy deal with?

Текст стр. 24 “Proteins " (уч.пос "English for Pharmaceutists")

Упражнение 1. Произнесите за диктором слова, запомните их.

nitrogenous - азотосодержащее

enzymes - ферменты, энзимы

respiration - дыхание

growth - рост

behaviour - поведение

dehydration - обезвоживание

precipitation - оседание

intramolecular - внутримолекулярный

(ir)reversible - (не) обратимый

permanent - постоянный

dried tissue - высушенная ткань

nutrient medium (pl.-a) - питательная среда

undesirable - нежелательный

to form - формировать

to involve - вовлекать

to be associated - вступать в соединения

to be present - присутствовать, находится

to result in - приводить к

to accompany - сопровождать

to be denatured - денатурировать

to destroy - разрушать

to occur - иметь место, происходить

to dry - сушить, высыхать

solubility - растворимость

heat - тепло

seed - семя

cereal - злаковое растение

wool - шерсть

solvent - растворитель

trace - след

film - пленка

interface - внутренняя поверхность

to be classified - классифицироваться

to be soluble - быть растворимым

to be coagulated - сворачиваться

to be characterised - характеризоваться

to yield - производить, приносить, давать

to be shaken - взбалтываться

to be familiar (with) - быть знакомым

to be combined with - вступать в соединения

to be degraded - разлагаться

Упражнение 2. Прочтите и переведите текст“Proteins” стр. 24 (уч.пос. "English for Pharmaceutists"). Выполните упр. 2,3 стр.26.

Упражнение 1. Повторите формы образования, значение Infinitive (стр. 88-90, уч.пос. "English for Pharmaceutists").

Упражнение 2. Выполните упр. 4,9, стр. 27-28 (уч.пос. "English for Pharmaceutists").

The Pharmacist’s Extended Role

A pharmacist's undergraduate and pre-registration training ensures that pharmacists have extensive pharmacological, pharmaceutical and clinical knowledge relating to drug compounds and medicaments. Moreover, pharmacists are required to develop pharmaceutical skills unique among health professionals. These skills enable pharmacists to be more than just dispensers of medicines.

At the point of handing over a dispensed medicine, pharmacists have an opportunity to reiterate and reinforce the prescribers instructions and, where appropriate, give additional advice and information. By reinforcing the prescriber's instructions, already provided on the medicine's label, pharmacists may facilitate the likelihood of compliance of patients with the prescribed drug regimen. Moreover, since pharmacies are readily accessible in most communities, pharmacists are frequently asked for advice on health care. Such advice may involve the diagnosis and treatment of minor illness and, where necessary, the referral of patients to a general practitioner.

Advising patients on minor ailments, recommending treatments and 'counselling' patients on the correct way to use purchased or prescribed medication form the major elements of the 'extended role'.

Studies of the British public's health have indicated that 90 per cent of individuals suffer from at least one minor ailment within a two-week period (British Market Research Bureau, 1987). Pharmacists in the community are uniquely placed to advise patients on the most appropriate and effective way of dealing with such ailments. Pharmacies are visited daily by an estimated six million people (Pharmaceutical Journal, 1988b), including those who are healthy as well as those who are ill. Pharmacists are unique amongst health professionals in that they are readily available to the public, and can be consulted without the necessity of a prior appointment. Pharmacists are therefore able both to advise on matters of health care, and provide treatment when necessary. Health I care advice may be provided by the pharmacist through personal consultation and or by the provision of educational literature.

1. Advise patients on minor ailments.

2. Advise patients on sensible and effective ways of using medicines.

3. Provision of domiciliary services to housebound/isolated patients.

4. Participation in continuing education of community health care practitioners.

5. Health education and promotion.

6. Supervision of supply and safekeeping of medicines in residential homes.

7. Keep records of prescribed and purchased medication.

8. Registration of elderly patients.

9. Advise prescribers on economic and effective prescribing and on the

effects of medicines.

10. Monitoring and reporting adverse drug reactions and interactions.

11. Advising general practitioners on the administration and handling of complex substances.

12.Diagnostic testing, e.g. measurement of blood pressure and blood glucose and cholesterol levels.

extensive – обширный

skills – навыки

dispenser – распространитель

reiterate – повторять

reinforce – усиливать

facilitate – облегчать

likelihood – подобие, вероятность

compliance – уступчивость, согласие

ailment – недомогание

counsel – советовать

purchased – купленный

on matters of – по вопросам

Упражнение 1. Прочитать и перевести текст, используя слова.

extensive – обширный

skills – навыки

dispenser – распространитель

reiterate – повторять

reinforce – усиливать

facilitate – облегчать

likelihood – подобие, вероятность

compliance – уступчивость, согласие

ailment – недомогание

counsel – советовать

purchased – купленный

on matters of – по вопросам

Упражнение 2. Найти в тексте информацию о:

1) знаниях, необходимых для фармацевта в практической деятельности;

2) навыках, требуемых для фармацевта;

3) помощи населению при выдаче лекарств;

4) уникальность фармацевтической работы

 




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2014-12-07; Просмотров: 589; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.014 сек.