КАТЕГОРИИ: Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748) |
Personal details date of birth: 12 april 1969 marital status: married education
|
& More Details for American Resume Format
The candidate's resume must catch their attention upon first glance. Below are some helpful tips to get your candidate's resume noticed:
1) Keep the resume to one or two pages only. This is most important as the HR director usually does not have time to read through several pages on each candidate. The one page resume will pique interest just enough for them to ask for more.
2) Fonts type and sizes. Use fonts "Times New Roman" or "Arial". Also you must use small font sizes such as 10 or 12 points. Remember: you should keep your resume to one or two pages only.
3) Do not use text boxes, frames, backgrounds, etc. Your resume should be clear and professional.
4) Do not title your resume CURRICULUM VITAE. That title is reserved for multiple page resumes filled with specific work experiences in the higher levels of employment such as attorneys, doctors, and scientists etc.
5) Insert a small business photo on the right upper side of your resume. We recommend that men wear shirt and tie or suit and women business attire. Please avoid t-shirts, sweat-shirts, hats, religious garments, low neckline blouses, etc.
6) Do not put your age or gender on the resume. That information is mandatory on the visa application but inappropriate on a resume. Most, if not all American companies, follow a strict Equal Opportunity Employer code. To list your age and gender would indicate tacit discrimination.
7) Pay attention on how you write the dates on your resume. Remember that in the United States the month comes first of the day. Also you should use the Roman calendar.
8) List University degree. List your university degree and the year you graduated, but not the courses. The American employers are more interested in your university degree and work experience.
9) List your work Experience. Start from the most recent position. If you have many numerous positions you should list the last three. Also you must give a detailed description of your experience for each position.
10) Don't list your references on the resume. If you want, you can keep them on a separate page and we will provide them to the employer when asked.
Note: In the objectives listed on your resume, don't list "to enhance English skills" as a reason or goal in entering the trainee program. The American company wants to think you are already fluent in English. This is proper to list on your application but never in your resume.
ü Письмо-просьба о приеме на работу (application letter)
Обычно такое письмо направляется в интересующуюкомпанию вместе с резюме или анкетой, поэтому егоназывают сопроводительным письмом (cover letter)
В большинстве случаев люди узнают об интересующей их работе из рекламных объявлений в печати и правильно составленный ответ на такое объявление, т.е. письмо-просьба, может быть не менее важным, чем резюме.
Письмо-заявление о приеме на работу состоит из нескольких абзацев (как правило, не более четырех) и должно содержать следующую информацию:
1) укажите причину своего обращения в компанию и то, каким образом вы узнали о вакантной должности (сошлитесь на объявление в конкретной газете);
2) объясните, почему рекламируемая должность интересует вас и каким образом ваши знания, навыки и квалификация в данной должности могут быть полезны компании;
3) приведите примеры, подтверждающие ваши знания, навыки и квалификацию в данной области. Отберите только существенные факты, избегайте ненужных деталей и повторений. Если вы закончили учебу и у вас еще нет опыта работы, то напишите о своих успехах в учебе и общественной деятельности, которая имеет отношение к интересующей вас работе;
4) сообщите, что вы хотели бы пройти собеседование и укажите время и дату, удобные вам;
5) не забудьте указать, что в приложении к письму вы направляете резюме. Что касается рекомендательных писем, то их можно направить вместе с письмом и резюме или сделать в письме ссылку, что они будут представлены по требованию.
Фразы, которые обычно используются в письмах с просьбой о приеме на работу:
I should like to apply for the position of... | Я хотел бы подать заявление на занятие должности... |
The management of... will be pleased to supply you with references and any further information you may require... | Руководство фирмы... будет радо предоставить Вам рекомендации, а также любую дополнительную информацию, которая Вам может потребоваться... |
I enclose a summary of my educational qualifications and copies of letters of reference... | прилагаю перечень документов об образовании и копии рекомендательных писем... |
I should be willing to undergo a trial period of employment in which I feel I shall be able to prove my capacity to your satisfaction... | Я бы хотел пройти испытательный срок, в течение которого, я надеюсь, смогу доказать, что моя квалификация соответствует Вашим требованиям... |
I should be grateful if you would give me an appointment for a personal interview on any day or time convenient for you. | Я был бы Вам благодарен, если бы Вы назначили мне личную встречу в любое удобное для Вас время. |
I could supply you with any further information you might require... | Я мог бы предоставить Вам любую дополнительную информацию, которая могла бы Вам потребоваться. |
I make my formal application for the position of... And enclose a letter of recommendation from the firm where I am at present employed as... | Я направляю официальное заявление на занятие должности... И прилагаю рекомендательное письмо фирмы, в которой я в настоящее время работаю в должности... |
I hope my application will be favorably considered and you will grant me a personal interview. | Я надеюсь, мое заявление будет рассмотрено положительно, и Вы назначите мне личную встречу. |
Ниже приводится пример рекламного объявления и ответного письма-просьбы.
Office Manager for multinational busy office Requirements: — Higher education — Fluent English — PC knowledge (Word, Excel) — advanced user — Paper work experience — Touch typing method — Strong managerial skills — More than 2 years experience in international structures Please send your resumes by fax: (095) 783 9358 |
|
|
|
Дата добавления: 2014-12-27; Просмотров: 592; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!
Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет