Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

No 1 cooling fan relay (1) and main engine relay (2)




All engines

 

3 To test an inoperative fan motor (one that doesn't come on when the engine gets hot or when the air conditioner is on), first check the fuses and/or fusible links (see Chapter 12). Then disconnect the electrical connector at the motor and use fused jumper wires to connect the fan directly to the battery (see illustration).If the fan still does not work,renew the fan motor.

 

Warning: Do not allow the test clips to contact each other or any metallic part of the vehicle.

4 If the motor tested OK in the previous test but is still inoperative, then the fault lies in the relays, fuse, or wiring. The fan relay and main engine relay can be tested as described below.

 

Relaytesting

 

5 Locate the main relay box, located in the engine compartment, on the left-side.


 

 

 

Air conditioned models have extra relays in a separate box next to the battery (see illustration).

 

6 Remove the No 1 cooling fan relay and, using an ohmmeter, test for continuity (see illustration).Both Nippondenso and Bosch-made relays are used, and the terminals are numbered differently. Be sure to test either relay as shown in the illustration.

 

7 If the fan relay tests OK, remove the main engine relay and test it (see illustration). There should be continuity between terminals 3 and 5, and between 2 and 4. There should be NO con-tinuity between terminals 1 and 2. With battery voltage applied across terminals 3 and 5, there should be continuity between 1 and 2, and NO continuity between 2 and 4. If both relays test OK, take the vehicle to a suitably-equipped repairer who will be able to interrogate the vehicles self-diagnosis system.

 





Дата добавления: 2014-12-23; Просмотров: 365; Нарушение авторских прав?;


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



ПОИСК ПО САЙТУ:


Читайте также:
studopedia.su - Студопедия (2013 - 2022) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление
Генерация страницы за: 0.015 сек.