Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

General description





Доверь свою работу кандидату наук!
1500+ квалифицированных специалистов готовы вам помочь

Evaporative Emission Control (EVAP) system

B EVAP system - VVT-i models

A Typical EVAP system and operation chart - Non-VVT-i models

 


 

 

 

1 This system is designed to trap and store fuel that evaporates from the fuel tank, throttle body and intake manifold that would normally enter the atmosphere in the form of hydrocarbon (HC) emissions.

 

2 The Evaporative Emission Control (EVAP) system for non-VVT-i engines consists of a charcoal-filled canister, the lines connecting the canister to the fuel tank, the Temperature

 

Vacuum Valve (TVV) and a check valve (see illustration).On VVT-i engines, the systemconsists of a charcoal-filled canister, the pipes connecting the canister to the fuel tank, the Vacuum Switching Valve (VSV) and a surge tank (see illustration).

 

3 Fuel vapours are transferred from the fuel tank and throttle body to a canister where they're stored when the engine isn't running. When the engine is running, the fuel vapours are purged from the canister by intake airflow and consumed in the normal combustion process.

 

4 The charcoal canister is equipped with a check valve that incorporates three check balls. Depending upon the running conditions and the pressure in the fuel tank, the check balls open and close the passageways to the

 

TVV/VSV (consequently the throttle body) and fuel tank.

 

Поможем в написании учебной работы
Поможем с курсовой, контрольной, дипломной, рефератом, отчетом по практике, научно-исследовательской и любой другой работой




Дата добавления: 2014-12-23; Просмотров: 399; Нарушение авторских прав?;


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



ПОИСК ПО САЙТУ:


Читайте также:
studopedia.su - Студопедия (2013 - 2022) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.016 сек.