Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Act out a teacher-class session giving them a few tips on reading techniques




Getting professional

The passage below is taken from reading instructions for schoolchildren. Read it carefully and fill in the missing words.

Complete the sentence with the correct form of the verb in Ex. 27. Sometimes more than one option is possible.

Now complete the blanks with appropriate English equivalents from the previous exercise.

 

1 читать кому-либо ……………………. 2 читать быстро поверхностно …………………….. 3 читать отдельные части (про)листать ………………
о ком/чем-либо выборочно ……………….......   изыскивая информацию ……………………... (про)листать ………………
вслух выборочно ……………………. с целью проверки ……………………... листать читая ………………
зачитать …………………….      
4 осилить, одолеть - с трудом осилить ……………………………….. 5 из необходимости ……………………………….
       

 

 

 

1 My hobbies include ………………………….and

painting.

2 I’ll need …………………………………….the case

before the meeting.

3 He ………………………………………..the article trying

to find his name.

4 She ……………………………………..the newspaper

over breakfast.

5 The teacher listened to the children reading … ……….

………………………………….

6 Most patients derive enjoyment from.……………..old

picture albums.

7 If you can’t make it to Italy, ……………………………..

the excellent “Guide to the Wines of Italy”, the most uncompromising and comprehensive book on the subject.

8 Could you …………………………… at my essay, sir?

9.…………………….the contract …………………...........

carefully before you sign it.

10 Aunt Bella sat at the table, …………………….............. catalogues, surveying the accounts, calculating.

11 Most staff will never want to …………………….. the

manuals that come with the software.

12 Each day Parkin …………………………………….........

lengthy court reports.

 

 

We ………………….(1) for different purposes. So it is natural that there are different kinds of reading, ………………………..(2), ………………………….. (3) and ………………………….(4) for full understanding.

People ……………..(5) when they want to look for the gist of a text, it general meaning. While …………………(6) people try to understand the main ideas of a passage. They are not concerned with understanding every word.

We …………………….. (7) the text when we want to get specific information – a date, a place, a definition, etc. We want to find a particular point in the text. For example, you want to find out the date of a certain battle in a textbook. Use the …..

………………..(8) and then ………………………(9) the pages referred to until you come across the date you want.

When we want to understand both the central ………………… (10) and the supporting details, we …………………………………….. (11) understanding.

 

Ž

32 Are you computer-literate? Read the passage and guess the meanings of the words in bold.

Hardware is the general term for computer machinery and equipment, as opposed to the programs that make computers work which are called software.

These programmes are on disks, e.g. the hard disc inside the computer, or floppy disc or on CD-ROMS, a CD on which you can put a large amount of information.

Using a mouse, you can do a number of things by clicking on different icons (moving the mouse to point at different pictures at the top of the screen). Some of them are shown below. You can:

1 2 3 4 5 6 7

1 open a new document

2 open an existing document

3 save the data in the document

4 print

5 cut

6 copy




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2014-12-23; Просмотров: 661; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.012 сек.