Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Еротичні образи в рекламі




Емоція радості

Радість – основна позитивна емоція людини. Проте це переживання людина не може викликати за своїм бажанням, тобто радість – це емоція мимовільна. Радість може бути наслідком чого-небудь: наприклад, радість переживання власних успіхів або радість від зустрічі з ким-небудь (отримання чого-небудь) після довгої розлуки.

У рекламі неможливо зробити що-небудь, що гарантувало б появу радості, можна лише намагатися добитися такого ефекту. Перш ніж почати це робити, слід знати три аксіоми радості:

Аксіома перша: радість – емоція мимовільна, так що її легко викликати в іншого, чим пережити її самому.

Аксіома друга: на відміну від емоції інтересу, яка тримає людину в постійному збудженні, радість може заспокоювати, розслабляти, налаштовувати на благодушний лад.

Аксіома третя: радіючи, люди більш схильні насолоджуватися тим, що їх радує, і менш схильні піддавати об'єкти, події або інформацію критичному аналізу.

 

 

Одним з «найвагоміших» аргументів реклами є апеляція до основного несвідомого інстинкту. Сучасна реклама і мода, як ніколи раніше, пронизані еротикою. Це пов'язано з тим, що еротика сама по собі набула відкритого публічного статусу. У моді, наприклад, пікантною новинкою сезону 2003 р. стали оксамитові тапочки, природно, чорного кольору, оброблені хитромудрим орнаментом, схожим на ієрогліфи, перехідні з правого тапочка на лівий. Якщо придивитися уважніше, то можна прочитати наступне: «Fack me».

У пошуках нової виразності художники-дизайнери Високої моди звертаються на схід з його особливою вишуканістю, чуттєвістю, езотеричністю. У тій же колекції були представлені, наприклад, моделі з тканин, набитих малюнками японського художника Хокусая, відтворюючі сміливі еротичні пози закоханих. Не залишилося без уваги і індійське мистецтво любові. Пози з «Камасутри» теж знайшли нове життя в сучасних модних об'єктах: тканинах, килимах і ін. З'явився ряд зухвало еротичних реклам, серед яких і реклама Гуччі, яку розцінюють як «перебір» і навіть забороняють публікувати в деяких європейських країнах, що відрізняються особливим святенництвом.

Сучасний підхід до теорії рекламної комунікації полягає в тому, щоб розглядати механізм її дії на споживачів не як примушення, а як зваблювання, спокушання рекламним дискурсом. Зваблювання розуміється як особлива стратегія, що пронизує всі рівні постмодерністського суспільства, в якому ми зараз живемо: від політики до реклами.

«Стратегія жадання» в рекламі припускає використовування сексуального бажання в сублімованому вигляді на користь виробників товарів. Еротичні образи вирішують декілька задач – привертають увагу споживачів, знижують критичне сприйняття, створюють навколо товару відповідний емоційний фон, викликаючи бажання. Категорія бажання активно розробляється в останні десятиліття і пройшла шлях від сексуального бажання (лібідо), за 3. Фрейдом, до ширшого розуміння – як культурно видозміненого поля, пов'язаного з можливістю володіння.

Породжені в несвідомому, продукти бажання постійно піддаються кодуванню і перекодуванню. Реклама грає в цьому процесі одну з головних ролей в сучасному суспільстві, виступаючи як регулятор потоків імпульсів бажання, пропонуючи систему цінностей і орієнтирів. Вироблення, продукування бажання пов'язано з сексуальною, плотською сферою людини, любов'ю, еротикою.

Відомо, що підвищення символічної цінності продукту в рекламному полі (тобто створення привабливого, популярного рекламного образу), приводить найчастіше до підвищення його економічної рентабельності. Рекламний дискурс в цілому, можна сказати, еротизується, експлуатуючи «жіноче», що догоджає «чоловічому». Так відтворюється стійкий гендерний стереотип чоловічого домінування.

Відомий французький соціолог П. Бурдьє опублікував дослідження «Гегемонія чоловіків», в якому чітко прослідив, як складалося чоловіче домінування. Він пише, що соціальний порядок функціонує як величезний символічний механізм, що затверджує чоловічу гегемонію, на якій він і сам заснований. Чоловіча гегемонія існує тисячоліттями незалежно від політичних і економічних змін, тому вона виглядає як природна даність, природний стан, обумовлений самою природою. Автор роздумує про те, що символічне насильство примушує жінку дивитися на саме себе і на жінок взагалі як на менш цінні істоти. «Жінка – істота, суть існування якого полягає в тому, щоб бути поміченою. Говорять, що жінка сама відноситься до власного тіла, як до тіла для інших».

У рекламі для цього використовуються різні прийоми: жінка часто представляється як пасивний об'єкт для маніпулювання, розглядання, в першу чергу це стосується сюжетів, пов'язаних з інтимною сферою: білизна, косметика, одяг, предмети гігієни і т.д. Ці речі повинні забезпечити відповідний Lоок, враження, яке може виробити людина, що користується рекламованим предметом. Пригадаємо незабутню рекламу дезодоранта «Імпульс»: «Якщо всі чоловіки обертаються вам услід – значить, ви користуєтеся дезодорантом "Імпульс!"»

На думку провідних теоретиків постмодернізму, Ж. Лакана зокрема, – гендерна ідентифікація людини, хоча і виглядає фіксованою, насправді нестабільна. За Ж. Лаканом, несвідоме – є вирішальний чинник в побудові суб'єкта, маскулінність базується на обов'язковому придушенні фемінних аспектів, звідси постійний конфлікт між ними. Пригнічені бажання присутні в підсвідомості і постійно є загрозою гендерної ідентифікації, а бісексуальність, на думку Ж. Лакана, є спочатку властивою людині. Така інтерпретація робить категорії чоловіка і жінки проблематичними, суб'єкт може знаходитися в пошуку своєї ідентичності. Все невизначено, все можливо і має право на самовираження. До бінарної опозиції було додане третє – андрогінне.

Заговорили про «кризу маскулінності», інфляцію мужності, про те, що традиційний чоловічий стиль життя нині не відповідає сучасним соціальним умовам. Вірнішим представляється підхід до цієї проблеми з погляду кризи самого принципу бінарних опозицій, характерного для епохи постмодернізму, а не зникнення чоловічого початку з сучасного життя.

Агресивна рекламна кампанія при підтримці вельми впливової Асоціації Женевських годинникарів і ювелірів упроваджувала в масову свідомість нове універсальне, досконале чоловіче тіло, новий образ маскулінності, адресоване всім, незалежно від цільових груп, на які звичайно буває спрямована реклама.

До лесбійської любові в суспільстві існує ще більш неоднозначне відношення. Її неприйняття, пов'язано звичайно ж, з архетиповим розумінням жіночого – як основи продовження життя. Проте лесбійська любов теж знаходить останніми роками своє віддзеркалення в рекламі.

Розробка рекламної кампанії останньої парфумерної новинки фірми Діор проходила під керівництвом самого Д. Гальяно, який прагнув до того, щоб ці концепції знайшли своє втілення в креативі реклами). Візуальний ряд дуже виразний: майже гола, молода, плотська жінка стоїть перед вікном, за яким ніч, неонові вогні великого міста. Якщо подивитися на рекламу в кольорі, то видно, як майстерно показано покрите краплями води тіло, незвичайна сама композиція, вона вся підкреслює рух, поворотом тіла і жестом руки, здається, що вона зараз скине з себе тонку смужку бікіні, що прикриває її наготу. Конотації, можна сказати, ускладнюються, одна породжує іншу. Жінка-модель по-сучасному красива, сексуальна, губи її напіввідкриті, дорога білизна ледве тримається на випещеному тілі, вона вся застигнула в очікуванні побачення, місто вабить її, вона повна бажання, упевнена в собі і відкрито проявляє свої емоції. Сучасна, незалежна, вільна, без забобонів, «глобал леді» знає, що вона хоче. Текст, що уточнює значення зображення: «Дозволь собі це» – розташований в інтимній зоні жіночого тіла нижче за пупок і стверджує, що джерелом таких глибоких емоцій може бути рекламований предмет – духи, що знаходяться поряд.

Отже, можна зробити висновок, що використання в креативі реклами еротичних образів дозволяє будувати стійкі асоціації між бажанням і предметом, що рекламується, зрештою підвищуючи ефективність дії рекламної комунікації.

Природно, відчуття міри і хорошого смаку, а також розуміння публічного характеру рекламної комунікації тут украй необхідні.

 

Теми для повідомлень та самостійного опрацювання:

 

1. Поняття «маніпуляція».

2. Маніпулятивні техніки у рекламній комунікації.

3. Прийоми маніпулювання суспільною свідомістю, що використовуються у сучасній комерційній рекламі:

4. Опишіть негативні емоції та їх використання у рекламі.

5. Роль позитивних емоцій у рекламі.

6. Вмотивоване використання еротичних образів у сучасній рекламі.

7. Лінгвістичне маніпулювання у рекламі.

 




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2014-12-25; Просмотров: 730; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.02 сек.