КАТЕГОРИИ: Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748) |
Розвиток логічного мислення. Мислительні операції
Класифікація програмного забезпечення навчального призначення. Прикладне програмне забезпечення навчального призначення за дидактичними цілями поділяється на: 1. Навчальні програми, які дають інформацію у вигляді окремих, логічно об’єднаних блоків, орієнтовані переважно на засвоєння нових понять. 2. Програми-тренажери, які розраховані на відпрацьовування вмінь, навичок навчальної діяльності, здійснення самопідготовки, закріплення матеріалу. 3. Контролюючі програмні засоби, призначені для контролю (самоконтролю) рівня оволодіння навчальним матеріалом. 4. Демонстраційні – забезпечують наочне подання навчального матеріалу, візуалізацію досліджуваних явищ, процесів і взаємозв'язків між об'єктами. 5. Інформаційно-довідкові – дають можливість вибору необхідної користувачу інформації, формують умінння і навички щодо систематизації інформації. 6. Імітаційно-моделюючі – програми, які в якості засобу навчання використовують моделювання. 7. Навчально-ігрові програмні засоби, призначені для програвання навчальних ситуацій. Для учнів початкової школи педагогічні програмні засоби носять, в основному, ігровий характер. Існують й інші підходи до класифікації навчальних програм. Сьогодні досить поширеними є такі види програмного забезпечення навчального призначення, як: ü електронні підручники, за допомогою яких можна ознайомитись із навчальним матеріалом, із прикладами виконання типових завдань, відповісти на контрольні запитання й одержати повідомлення про правильність наданих відповідей; ü електронні енциклопедії, довідники, що містять різноманітний довідковий матеріал із певної або декількох галузей знань, який постійно оновлюється; ü програмні засоби підтримки предметної діяльності, які дозволяють працювати на екрані комп’ютера з типовими об’єктами певної предметної галузі. Сучасні електронні підручники та енциклопедії створюються на основі мультимедіа (від англ. multimedia — різноманітне середовище). Мультимедіа — це поєднання різних форм подання інформації: текстової, графічної, звукової; відтворення рухомих і нерухомих зображень. Таке поєднання дозволяє забезпечити виразність подання інформації, сприяє її зрозумілості й легкості сприйняття.
Мислення – процес опосередкованого й узагальненого відображення у мозку людини предметів об’єктивної дійсності в їх істотних властивостях, зв’язках і відношеннях. Логічне мислення – здатність мислити точно й послідовно, не допускаючи протиріч в своїх міркуваннях, та вміння виявляти логічні помилки. Формування мислення йде через розвиток розумових операцій: аналіз, синтез, порівняння, абстрагування, узагальнення, конкретизація. Аналіз – мисленне розкладання цілого на частини, виділення з цілого окремих ознак, відношень. Синтез – мислительна (розумова) операція, зворотна аналізу, це уявне об'єднання частин, окремих ознак предмета у єдине ціле. Молодшому школяреві проводити аналіз легше, ніж синтез. Порівняння – встановлення подібності або відмінностей предметів і явищ за істотними або несуттєвими ознаками. Перш ніж порівнювати об'єкти, необхідно визначити ознаку, за якою вони порівнюватимуться. Молодшому школяреві при порівнянні маловідомих предметів легше знайти відмінності, а при порівнянні добре відомих об'єктів – подібність. Абстрагування – це процес уявного відволікання від рис, сторін конкретного з метою кращого пізнання його. Конкретизація – процес, зворотний абстрагуванню. Це повернення думки від загального й абстрактного до конкретного з метою розкриття змісту. Узагальнення – виділення в предметах і явищах загального, яке виявляється у вигляді понять, правил. Розвиток мислення включає: 1. Розвиток всіх видів мислення та одночасно стимуляцію процесу переростання їх з одного виду в інший. 2. Формування і вдосконалення розумових операцій. 3. Розвиток умінь: - виділяти суттєві властивості предметів і абстрагувати їх від несуттєвих; - знаходити головні зв’язки й відношення предметів і явищ реального світу; - робити правильні висновки з фактів та перевіряти їх; - доводити істинність суджень і хибні умовиводи; - розкривати сутність основних форм правильних умовиводів (індукції, дедукції та аналогії); - викладати свої погляди точно, послідовно, несуперечливо і цілком обґрунтовано. 4. Вироблення вміння здійснювати перенесення операцій та прийомів мислення з області знання в іншу; прогнозування розвитку явищ й уміння робити висновки. 5. Удосконалення умінь і навичок щодо застосування законів і виконання вимог формальної та діалектичної логіки у навчальній і позаурочній пізнавальній діяльності учнів. До завдань, які сприяють розвитку логічного мислення відносять: 1) знайди відмінності; 2) знайди зайве; 3) кросворди; 4) пазли; 5) мета грами – слова, які відрізняються лише однією літерою; 6) головоломки; 7) лабіринти; 8) завдання із сірниками; 9) логічні задачі; 10) загадки; 11) ребуси.
Дата добавления: 2015-05-08; Просмотров: 1540; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы! Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет |