Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Загальні принципи побудови компонент. Стосунки підлеглості в середовищі візуального програмування




Введення інформації з використання шаблону введення в середовищі Delphi.

Введення даних з вікна введення здійснюється викликом функції InputBox, що значенням якої є рядок, введений користувачем. У загальному виді інструкція для введення даних з використанням функції InputBox виглядає так:

Змінна:= InputBox (Заголовок, Підказка, Значення);

де

Змінна ім'я змінної строкового типу, значення якої повинно бути отримане з вікна введення;

Заголовок текст заголовка вікна введення;

Підказка текст пояснюючого повідомлення;

Значення текст, що знаходиться в поле введення в момент появи вікна введення на екрані.

При цьому, клацання на кнопці ОК привласнює змінній s значення, що відповідає введеному рядку. Клацання на кнопці Cancel привласнює змінній s визначене значення, зазначене при виклику функції InputBox у якості її аргументу (у даному прикладі змінній s буде привласнено ' ', тобто порожній рядок)

Потрібно ще раз звернути увагу на те, що значення функції InputBox строкового (string) типу. Тому, якщо програмі треба одержати значення числового типу, те введений рядок (зображення числа) повинний бути перетворений в число за допомогою відповідної функції перетворення.

Побудова всіх компонент ґрунтується на правилах.

1. компоненти об'єднані в чітку ієрархічну структуру класів, які успадковують властивості та методи від батьківських компонент та розширюють їхній перелік.

2. однакові властивості різних компонент забезпечують однакову чи подібну поведінку в аналогічних ситуаціях.

3. використання всіх компонент відповідає способу використання екземплярів класів з погляду програмування.

Всі компоненти перебувають у ієрархічних стосунках „власник – підлеглий”,

Батьківським класом для всіх компонент є TComponent. У ньому визначено декілька властивостей та методів, що дають загальну характеристику.

Ім'я компоненти

property Name: TCornponentName;

TComponentName: string;

Ім'я використовують для програмного звертання до конкретної компоненти. Його визначають під час проектування за замовчуванням за правилами Delphi, а можна замінити на інше ім'я через інспектор об'єктів або програмно, якщо компонента створена динамічно.

Власник компоненти

property Owner: TComponent;

Усі компоненти програми взаємопов'язані - кожна компонента обов'язково має власника і може сама бути власником інших компонент. Власник керує „життєвим циклом” належних йому компонент: їхнім створенням та знищенням. Кожен власник має список належних компонентів.

Кожну компоненту так чи інакше початково створює конструктор

constructor Create (AOwner: TComponent);

параметр AOwner якого визначає компоненту-власника Owner. Знищують компоненту шляхом виклику деструктора

destructor Destroy; або за допомогою методу

procedure Free; який додатково перевіряє вказівник на компоненту, яку знищують.

Програмно створювати під час виконання треба лише ті компоненти, які потрібні додатково. Всі компоненти, визначені на формі під час проектування, створюються автоматично, їхні конструктори для нас невидимі. Важливо пам'ятати, що в обох випадках створення компонент явний виклик деструктора або методу Free не потрібний, бо у разі знищення компоненти-власника вона спочатку сама викликає деструктори всіх належних їй компонент. Видима форма програми в кінцевому результаті є власником усього того, що на ній розташоване, тобто всіх компонент - безпосередньо чи через компонент-посередників. Отже, остаточне закриття та знищення форми автоматично знищує спочатку всі компоненти.

Крім того, клас TComponent має низку методів для керування списком Components підлеглих компонент.




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2015-05-08; Просмотров: 881; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.01 сек.