Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Ф.-А.В. Дістерверг про мету, завдання, принципи виховання




Педагогічні ідеї Платона.

У своїх творах Платон наводить проект держави, яка складається з трьох прошарків суспільства:

1) філософи;

2) воїни;

3) усі інші (ремісники, хлібороби, торговці тощо).

Філософи керують, воїни охороняють, усі інші працюють і годують перших два прошарки. Виховання, говорив Платон, повинно бути організоване державою і відповідати інтересам пануючих груп – філософів і воїнів. Для представників двох перших він заперечував право на сім’ю, оскільки вона відволікає від державних справ.

Мета виховання - формування “і тіла, і душі найпрекраснішими”. Він обстоював державне, суспільне виховання дітей і першим дійшов висновку про необхідність відкриття державних дитячих дошкільних закладів.

Відповідно до пропонованої ним системи виховання:

  • діти 3 – 6-річного віку здобувають виховання “на майданчиках” при храмах, де жінки-вихователі, призначені державою, розвивають їх через ігри, казки, пісні, бесіди тощо;
  • дітей 7 – 12 років (хлопчиків і дівчаток) в державних школах навчають читання, письма, лічби, музики і співів;
  • для підлітків 12 – 16 років існують школи-палестри;
  • для юнаків 16 – 18 років – гімнасії;
  • молодь 18- 20 років проходить військову підготовку в групах ефебів (тобто військово-гімнастична підготовка);
  • найздібніші молоді люди віком від 20 до 30 років можуть здобувати вищу освіту. Вивчаючи філософію, астрономію, арифметику, геометрію, музику вони готуватимуться до виконання важливих доручень у державі;
  • особи віком від 30 до 35 років, найздібніші та найосвіченіші, можуть удосконалювати свою освіту, щоб згодом стати керівниками держави.

Після 50 років вони звільняються від керівництва державою і можуть самовдосконалюватися.

Для представників третьої верстви (ремісників і хліборобів) виховання здійснюється у процесі практичного життя. Платон зневажливо ставився до фізичної праці, вважав, що навчання не повинно мати трудового навчання.

А.Дістервег (1790-1866) – німецький педагог-демократ, послідовників Песталоцці. Народився у німецькому місті Зiген в сім’ї чиновника-юриста. Здобув вчений ступінь доктора філософії. У різні часи працював домашнім учителем, викладав у середніх школах, був директором учительських семінарій (викладав там педагогіку, математику, німецьку мову).

Видавав журнал “Рейнські листки для виховання i навчання“. У своїх статтях особливу увагу приділяв проблемам народної школи. Він написав понад 20 підручників для учнів, кілька посібників для вчителів, серед яких найбільш відомим є “Керівництво до освіти німецьких учителів“ (1835).

Дістервег виступив на захист ідеї загальнолюдського виховання. У людей потрібно виховувати в єдності любов до всього людства i до свого народу.

Дістервег вважав, що людська природа проявляє себе у задатках. Але цим “задаткам дана лише можливість до розвитку й освіти“.

Завдання виховання – збуджувати і спрямовувати самодіяльний розвиток цих задатків.

Головну мету виховання він вбачав у гармонійному розвитку всіх можливих задатків людини для “служіння істині, красі i добру“. Досягнення цієї головної мети, на думку Дістервега, відбувається через самодіяльність.

Дістервег вважав, що правильно і розумно організоване виховання повинно будуватися з урахуванням трьох принципів:

1. Принцип природовiдповiдностi виховання розглядав як головний і пояснював його як необхідність здійснювати виховання у строгій відповідності до природного розвитку дитини з урахуванням її вікових та індивідуальних особливостей.

2. Принцип культуровiдповiдностi означає, що природовідповідне виховання треба узгоджувати ще й з конкретними соціально-історичними умовами життя дитини, з духовним життям суспільства. Дитину потрібно виховувати для даного часу і у відповідності до умов життя даного народу, враховувати всю культуру у широкому смислі й, особливо, культуру країни, яка є батьківщиною для дитини.

3. Принцип самодіяльності полягає у необхідності розвитку дитячої творчої активності, ініціативності, що передбачає вільне самовизначення особистості, сприяє розвитку всіх задатків дитини.

Спираючись на ці принципи, Дiстервег створив дидактику розвиваючого навчання.

 




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2015-05-08; Просмотров: 1008; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.008 сек.