Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Марксистська концепція




Філософська антропологія про проблеми людини

Слов’янська філософія про сутність людини

Німецька класична філософія про людину

Проблема людини у філософії Нового часу

Християнська концепція людини у філософії Середньовіччя

Проблема людини у філософії Стародавньої Греції

Людина в класичних філософських концепціях

Аналіз сучасних концептуальних підходів до поняття "людина" доцільно почи­нати з історії філософської антропології.

Філософи античності тривалий час розглядали людину як подібність космосу, як "малий світ" – мікрокосмос. Надалі людина розглядалася у більш широкому аспекті: Демокрит Людина – це природна істо­та, єдність тіла та душі. Душа – це сукупність най­легших атомів, і вона вмирає разом із тілом. Протагор Людина – міра всіх речей.

Аристотель Людина – єдність "матерії" – ті­ла з "формою". Душа – це орга­нізуюча форма, тому вона висту­пає як вища діяльність людського тіла. Людина – політична істота.

Августин Блаженний – це тіло і душа; душа відріз­няється від тіла своєю досконалістю, тим, що лише вона є здатна пізнати Бога та отримати чуттєві нас. Фома Аквінський Людина – це субстанція: тіло ("матерія") і душа ("чиста форма"), незалежна від мате­рії. Цим обумовлюється незнищуваність та безсмертя душі. Людська душа – без­тілесна.

Бекон Людина за своєю природою є цент­ром світогляду, якому притаманна "подвійна" душа. Лейбніц

Людина становить таку сукупність монад, в якій організаційну роль відіграють мона­ди, наділені свідомістю.

Декарт Людина це мисляче Я.

Кант Людина є істота двох світів:Чуттєвого.Розумового. Л. Фейєрбах Людина – природна, «чуттєва» істота, "людина взагалі". Розробляється антропологічний принцип у філософії. Г.В.Ф. Гегель Сутність людини ідеальна і обумовлюється її філософською самосвідомістю.

Засновники цієї філософії розкривають єдність людини з природою, їм властиві заглибленість у внутрішнє буття людини, кордоцентризм або філософія серця, тобто емоційно-вольова сутність людини. (Шевченко, Сковорода).

Процес виділення людини зі світу тварин відбувався під впливом суспільно-трудової діяльності, на основі якої сформувалась людина як суспільна за своєю сутністю істота. Сутність людини є універсальною і вона може розвиватися у системі суспільних відносин. Водночас, відчуження таких відносин віддзеркалюється у відчуженості людської сутності, коли розвиток суспільства на рівні виробництва відбувається за рахунок деградації сутнісних сил людини.




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2015-05-08; Просмотров: 798; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.01 сек.