КАТЕГОРИИ: Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748) |
Тема 8. Філософські традиції в Україні. 1. Які три періоди виділяють дослідники у розвитку філософської думки в Україна? княжа доба доба козаччини доба Середньовіччя доба еллінізму доба
1. Які три періоди виділяють дослідники у розвитку філософської думки в Україна?
2. Виберіть джерела філософської думки Княжої доби: а) Біблія; б) Коран; в) Літописи; г) житія святих; ґ) “житія” грішних.
3. Термін “агіографічна література” означає: а) “житія” грішних б) “житія” людей в) “житія” святих г) “житія” ангелів
4. Особливості філософування України Княжої доби: а) переважно спекулятивно теологічне філософування; б) переважно символічно-образне з практичним спрямуванням; в) строго теоретичне, спрямоване на розбудову філософської системи.
5. Особливість філософування в Княжу добу зумовлена: а) “зустріччю” слов’янської міфології з християнським віровченням б) “зустріччю” давньогрецької міфології з християнським віровченням а) “зустріччю” слов’янської міфології з ісламським віровченням
6. Першим самостійним твором України Княжої доби, який містить філософські ідеї є: а) Джерело знань; б) Слово про Закон і Благодать; в) Печерський патерик; г) Книга буття українського народу (Закон Божий).
7. Хто проголосив “Слово про Закон і Благодать”? а) Клим Смолятич; б) Кирило Туровський; в) Митрополит Іларіон; г) Володимир Мономах.
8. Основна філософська проблема в “Слові про Закон і Благодать”: а) історіософська; б) натурфілософська; в) антропософська; г) теософська.
9. Під Благодаттю митрополит Іларіон розуміє: а) віру дану Богом усьому людству через свого сина Ісуса Христа; б) віру дану Богом ізраїльтянам через пророка Мойсея; в) віру дану Богом мусульманам через пророка Магомета.
10. Під Законом митрополит Іларіон розуміє: а) віру дану Богом усьому людству через свого сина Ісуса Христа; б) віру дану Богом ізраїльтянам через пророка Мойсея; в) віру дану Богом мусульманам через пророка Магомета.
11. Полемічна література XVI–XVII ст. в Україні виражала: а) протилежні позиції православної і католицької конфесій у християнстві; б) боротьбу стилів в художній літературі; в) протилежні позиції щодо зовнішньої політики тогочасної України.
12. Де вперше починають викладати професійно філософію в Україні? а) у братських школах; б) у церковно-приходських школах; в) у монастирських школах.
13. Братства – це організації а) православного населення в Україні, що обстоювали свою віру, національну культуру і мову; б) польської шляхти в Україні, що поширювали католицьку віру та полонізацію населення.
14. Які філософські традиції склалися в ХVІІ ст. в Україні? а) номіналізм і реалізм; б) аристотелізм і неоплатонізм; в) епікуреїзм і стоїцизм; г) матеріалізм та ідеалізм.
15. Хто розробив теорію “зрідненої праці”? а) Прокопович; б) Вишенський; в) Сковорода; г) Юркевич; д) Франко.
16. Кого називають “українським Сократом”? а) Прокоповича; б) Вишенського; в) Сковороду; г) Юркевича; д) Франко.
17. Хто є автором концепції “трьох світів і двох натур”? А) Драгоманов; б) Сковорода; в) Потебня; г) Франко; ґ) Костомаров.
18. Щастя за Г. Сковородою: а) не залежить від самої людини: все залежить від випадку, долі, фатуму; б) це щось на зразок міражу: людина не може його наздогнати; в) щастя кожен носить у собі і завдання людини полягає в тому, щоб його пізнати.
19. Істинним єством людини Г. Сковорода вважав: а) тілесність; б) розум і мислення; в) дух; г) чуттєвість.
20. Справжнім завданням філософії Г. Сковорода вважав: а) навчити людину бути щасливою; б) пізнати загальні закони розвитку дійсності; в) навчити людину відстоювати свою позицію і бути соціально активною.
21. Що розумів Сковорода під мікрокосмом: а) людину та її внутрішній світ, духовне життя; б) зовнішній світ, який вважав другорядним; в) символічний світ Біблії; г) цього терміна Сковорода не вживав.
22. Сковороді належить вчення про три світи: а) Макрокосм–Мікрокосм–Мінікосм; б) Макрокосм–Мікрокосм–Символічний світ Біблії; в) Макрокосм–Мікрокосм–Сродна праця; г) Символічний світ Біблії–Сродна праця–Двонатурність.
23. Що називав Сковорода зрідненою працею: а) здатність експериментальним шляхом знайти свою роботу; б) називав “зрідненою працею” таку роботу, яка дає матеріальні блага; в) називав “ зрідненою працею” таку роботу, яка дає духовні блага; г) називав “ зрідненою працею” таке заняття, що призначене кожному Богом, а завдання людини бачив в тому, щоб розпізнати своє призначення.
24. Г. Сковорода в онтології виражає позицію а) пантеїзму; б) матеріалізму; в) монотеїзму; г) деїзму; д) натуралізму.
25. Які філософські твори належать перу Г. Сковороди? А.Сповідь. В. Наркіс. С. Кільце. D. Метафізика. Е. Алфавіт.
26. На якій позиції стояв Г. Сковорода у поглядах на природу? А. Деїзму. В. Натуралізму. С. Теїзму. D. Пантеїзму. E. Матеріалізму.
27. Щастя людини, згідно із вченням Г. Сковороди, у: А. Душевному спокої. В. Зрідненій праці. С. Визнанні та славі. D. Художній творчості.
28. За вченням Г. Сковороди, зрідненою працею є та, що: А. Відповідає нахилам і здібностям людини. В. Забезпечує визнання людині та славу. С. Приносить людині максимальну вигоду, багатство.
29. Кому належить принцип “Пізнай самого себе”: а) Т. Шевченку та б) Г. Сковороді; в) І. Франку; г) Д. Донцову.
30. Ірраціоналістичну філософську традицію репрезентують в Україні: а) І. Франко; б) Г. Сковорода; в) П. Юркевич; г) М. Драгоманов.
31. Твір “Серце та його значення в духовному житті людини…” написав: а) І. Франко; б) Г. Сковорода; в) Д. Донцов; г) П. Юркевич.
32. П. Юркевич вважає, що два центри душевного життя людини – голова й серце:
Дайте визначення наступних понять:
Закон (за І. Київським) Благодать (за І. Київським) Братства Завдання філософії (за Сковородою) Макрокосмос (за Г. Сковородою) Видима і невидима натура (за Сковородою) Принцип нерівної рівності (за Сковородою) означає Серце (за Сковородою) Пізнати себе (за Г. Сковородою) означає Зріднена праця
Дата добавления: 2015-05-22; Просмотров: 702; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы! Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет |