Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Тема 8. Філософія кінця ХІХ - початку ХХ ст




Тема 7. Німецька класична філософія

Німецьке просвітництво і його зв'язок з філософією. Критицизм Іммануїла Канта, його “коперниканський переворот” – від об’єкта до суб’єкта. Гносеологія І. Канта. “Річ у собі” і явище. Кант про пізнавальні здатності людини: чуттєвість, розсудок, розум. Вчення про апріорні форми пізнання. Апріорні форми чуттєвості – простір і час. Категорії як апріорні форми розсудку. Трансцендентальні ідеї і їх роль в розумному пізнанні. Агностицизм І.Канта. Кант про людину як “громадянина двох світів”. Природа і свобода. Основний моральний закон І. Канта, його категоричний імператив.

Від Канта до Фіхте. Науковчення Г.Фіхте. Основна ідея науковчення. Системний характер і три принципи науковчення. Людина як діяльна сутність. Філософія тотожності Й. Г.Фіхте.

Філософія Ф.В.Й. Шеллінга. Перехід від науковчення до на­тур­філософії. Натурфілософія: єдність людини і природи. Суб’єк­тивна діалектика. Система тотожності. Значення натурфілософії Фрідріха Вільгельма Йосипа Шеллінга.

Г. В. Ф. Гегель, його філософська система та метод. “Феноменологія духу” Гегеля, основні історичні етапи його сход­ження. Діалектика Гегеля. Тотожність буття і свідомості. Людина як суб’єкт духовної діяльності, що створює світ культури. Гегель про закономірності становлення сутності людини. Вчення Гегеля про свободу. Внутрішня і зовнішня свобода. Свобода “від” і “свобода для.” Мнима і справжня свобода за Г.В.Ф.Гегелем.

Антропологічний матеріалізм Л.Фойєрбаха. Людина як природна, чутєво-тілесна істота. Чуттєвість і розум в людині. Спілкування і існування людської сутності. Любов як основа спілкування і засіб самореалізації людини. Універсальність людини. Л.Фой-єрбах і криза класичної філософії.

Місце німецької класичної філософії в історії світової філософської думки.

 

Причини кризи основних принципів класичної філософії. Перегляд класичної моделі світорозуміння. Програма радикального оновлення філософії: марксизм, філософія життя, екзистенціалізм. Відмова від суб’єкт - об’єктної дихотомії буття. Світ як тривалість.

Передумови становлення філософії марксизму. Основні принципи марксистської філософії: матеріальності, розвитку, єдності світу. Марк­систське розуміння світу. Світ як саморозвиваюча матерія. Ідея матеріальної єдності світу. Соціально-практична орієнтація марксистської філософії. Нова концепція буття. Два типи суспільних відносин. Матеріалістичне розуміння історії. Суспільний поступ як природничо-історичний процес, його закони та суб’єкти. Вчення про комуністичний ідеал та революційну практику, як засіб його досягнення. Концепція матеріалістичної діалектики, її зміст. Марксизм про закономірності походження людини, її сутність та існування. Проблема від­чуження людини, її пригноблення та самозвільнення. Вплив марк­систсь­кої філософії на інші філософські доктрини.

Антираціоналістичні тенденції нової філософії. Проблема нера­ціонального: воля, почуття, інтуїція, несвідоме (А. Бергсон, А. Ніцше, А. Шопенгауер).”Світ як воля і уявлення” у філософії А. Шопенгауера. Світ як потік життя у концепції А. Бергсона. А. Шопенгауер про лю­дину як суб’єкт воління. Ф. Ніцше про людину як “велику обіцянку”, його ідея надлюдини. Людське життя як культурно-історичний процес (В. Дільтей).

Зародження екзистенціалізму. Екзистенціалізм С. Кіркегора як заперечення зведення людини до часткового моменту абсолютної ідеї. Кіркегор про три способи існування людини: естетичний, етичний і релігійний.

Ідея несвідомого і психоаналіз З. Фройда. Структура психіки за Фройдом. Психоаналітична онтологія людського буття. Феноменологія несвідомого. Психоаналіз і проблема антропосоціогенезу.

 




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2015-05-22; Просмотров: 503; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.007 сек.