КАТЕГОРИИ: Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748) |
Людина як предмет філософської рефлексії
План 1. Природні, соціальні та духовні виміри людського буття. 2. Проблема соціалізації людини. Людина, індивід, індивідуальність, особистість. 3. Діяльність як спосіб суспільного буття людини. 4. Проблема смерті і безсмертя людини. Основні поняття: людина, особистість, індивід, індивідуальність, діяльність, праця, соціалізація, відчуження. Література: Агацци 3. Человек как предмет философии// Вопр. филос. - 1989. - №2. Бердяев Н.А. О назначении человека. – Гл. 3. – М., 1995. Бубер М. Проблема человека // Два образа веры. – М, 1995. Громыко Н.В. Интернет и постмодернизм – их значение для современного образования // Вопр. Филос. – 2002. - №2. Дольник В. Происхождение человека // Наука и жизнь. – 1993. – №8 Крымский А.Б. Контуры духовности: новые аспекты идентификации // Вопр. филос. – 1992. – №12. Кравченко П., Вакуліна В. Компліментарність антитез духовності, пізнання, свідомості // Філософські обрії. – 1999. – №1. Кутирєв В.О. Людина і світ: три парадигми взаємодії // Філос. і соціол. думка. – 1991. – №7. Люббе Г. Историческая идентичность // Вопр. филос. – 1994. – №4. Маклюэн М. Галактика Гуттенберга. Сотворение человека печатной культуры. – К., 2003. Малахов В.С. Неудобства с идентичностью //Вопр. филос.- 1998. - №2. Моисеев Н.Н. Человек во вселенной и на Земле//В. филос.- 1990. - №6. Тарасенко В.В. Антропология Интернет: самоорганизация „человека кликающего” // Общественные науки и современность. – 2000. - №5. Трубников Н. Н. Проблема смерти, времени и цели человеческой жизни // Философские науки. – 1990. – №2. Финк 3. Основные феномены человеческого бытия // В кн.: Проблема человека в западной философии. – М., 1988. Франк С.Л. Смысл жизни // Духовные основы общества. – М., 1992. Фромм Э. Духовная сущность человека // Филос. науки. – 1990. - №8,9. Хабермас Ю. Понятие индивидуальности // Вопр. филос. – 1989. - №2. Хесле В. Кризис индивидуальной и коллективной идентичности // Вопр. филос. – 1994. – №10.
Завдання для самостійної роботи: 1. У чому полягає філософський зміст проблеми відношення людини до природи? 2. Що розуміється під поняттям природа? 3. Які історичні типи взаємодії людини і природи можна виділити? 4. Чи існують межі втручання людини в природу? 5. Як відрізняється сприйняття природи в різні історичні епохи? 6. Назвіть специфічні риси живої природи. 7. Які Ви знаєте теорії життя? 8. Чи вирішує повністю проблему походження людини якась теорія? 9. Що в першу чергу відрізняє людину від тварини? 10. Чи можна уникнути протиріч між людиною і природою? 11. Продемонструйте різне змістовне наповнення понять дух, душа, духовність. 12. Чи кожна людина є індивідуальністю, особистістю? 13. Чи змінилась людина за останні дві тисячі років? 14. В чому Ви вбачаєте смисл життя? 15. Чи має техніка негативні риси?
ІІ модуль. Діалектика та соціальне пізнання
Дата добавления: 2015-05-22; Просмотров: 615; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы! Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет |