КАТЕГОРИИ: Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748) |
Модуль 2
2.1. Буття – це: - існування лише предметів матеріального світу; - все, що існує, тобто всі види матерії та всі види ідей, які з ними пов’язані; - достовірність, очевидність того, що існує; - існування явищ ілюзорної свідомості.
2.2. Античний філософ, який вважав, що буття є швидкоплинним і мінливим, таким, що знаходиться в постійному русі – це: - Фалес; - Геракліт; - Платон; - Демокрит; - Анаксимандр; - Ксенофан.
o Твердження «Матерія є постійною можливістю відчуттів» вважається правильним з позиції: - матеріалізму; - ідеалізму; - дуалізму; - реалізму.
2.4. Поняття «матерія» являє собою: - позбавлену сенсу логічну конструкцію; - тотожність с поняттям речовини; - потенціальне існування; - об’єктивну реальність; - синонім поняття «буття».
2.5. Давньогрецький філософ, який визнавав матерію як першооснову всього, що існує, але вважав її інертним началом, якому протистоїть активне начало (форма) – це: - Геракліт; - Сократ; - Демокрит; - Протагор; - Аристотель.
2.6. Головним у визначенні поняття руху є: - протиставлення небуттю; - зміни в цілому; - зміна форм мислення.
2.7. Оберіть правильне ствердження: - рух може існувати без матерії в якості енергії; - рух може існувати поза часом; - рух може відбуватись поза простором; - рух є спосіб буття матерії, що здійснюється лише у просторі та часі; - матерія, рух, простір і час є незалежними одне від одного явищами.
2.8. Наукове уявлення про простір і час змінюється. Чи означає це, що простір і час не є об’єктивними, тобто незалежними від свідомості, формами існування матерії? - так; - ні.
2.9. Чи є властивими мікросвіту просторово-часові форми? - так; - ні.
2.10. Філософське вчення, яке вважає, що вся природа є одухотворенною, називається: - гілозоїзм; - пантеїзм; - сенсуалізм; - скептицизм; - герменевтика.
2.11. Який філософський напрямок відстоює думку про те, що свідомість являє собою відображення (усвідомлення) буття: - реалізм; - матеріалізм; - ідеалізм; - інтуїтивізм; - дуалізм.
2.12. Найбільш логічно обґрунтованим і підтвердженим практикою є наступне положення про походження людини та її свідомості: - людина стала людиною в процесі турбот про продовження роду та збереження нащадків; - людина сформувалась в результаті заняття працею; - людина сформувалась в ході занять образотворчою діяльністю, під час якої вона створювала одномірний (письмо), двомірний (живопис) і тримірний (скульптура) простір; - людина сформувалась в результаті діяльності надприродних сил.
2.13. Оберіть правильне твердження: - спочатку зявилась свідомість, а потім виникло суспільство; - спочатку виникло суспільство, а потім з’явилась свідомість; - свідомість і суспільство є цілком незалежними одне від одного явищами; - виникнення свідомості та суспільства було єдиним нерозривним процесом.
2.14. Зв'язок свідомості та мови носить наступний характер: - свідомість існує без мови; - свідомість і мова – це тотожні поняття; - свідомість існує у нерозривному зв’язку з мовою; - свідомість і мова не мають нічого спільного.
2.15. Система норм і оцінок поведінки людей у суспільстві з позицій добра та зла, честі та безчестя – це: - право; - мораль; - релігія; - політика.
2.16. Монтеск’є писав, що релігія потрібна суспільство, оскільки під страхом пекельних покарань вчить людей вчиняти морально. Чи можна ототожнювати релігію та мораль? - так; - ні.
2.17. Філософський напрямок, який вважає, що головна роль у пізнанні належить розуму, називається: - реалізм; - номіналізм; - раціоналізм; - сенсуалізм; - інтуїтивізм.
2.18. Відчуття визнаються єдиним джерелом пізнання у: - раціоналізмі; - номіналізмі; - реалізмі; - сенсуалізмі; - інтуїтивізмі.
2.19. Оберіть правильне твердження про те, що відчуття – це: - символи; - ієрогліфи; - суб’єктивний образ об’єктивного світу; - явище, яке є незалежним від «речі в собі».
2.20. Вчення, згідно з яким знання може бути взяте лише з самого розуму та понять, які йому притаманні, називається: - дуалізм; - реалізм; - раціоналізм; - номіналізм; - сенсуалізм.
2.21. З позицій матеріалізму істина – це: - теоретична конструкція, результат спільного рішення вчених; - інструмент для досягнення конкретних цілей; - правильне відображення дійсності; - те, що відповідає думці більшості?
2.22. Критерієм істини вважається те, що узгоджено: - з думкою більшості; - з практикою; - з логікою розумової діяльності; - з тим, що веде до успіху.
2.23. Наукові знання змінюються від одного етапу їх розвитку до іншого. Чи правильно визначити науку як систему суб’єктивного знання? - так; - ні.
2.24. Починаючи з ХVII ст. проблеми метода в пізнанні стали в центрі уваги філософів. Причинами цього явища є: - соціально-політичні умови; - відмова від релігії; - розвиток науки; - розвиток гуманізму; - екологічна криза.
2.25. Рівень наукового пізнання, основними методами якого є спостереження та експеримент, називається: - теоретичним; - буденним; - емпіричним; - інтуїтивним.
2.26. Наука претендує на правильне відображення дійсності, але не відмовляється від методу ідеалізації (ідеальний газ, абсолютно тверде тіло тощо), оскільки ідеалізовані об’єкти дозволяють: - використовувати метод дедукції; - моделювати об’єкти, які не існують, з метою більш глибокого дослідження реальних об’єктів; - використовувати метод спостереження.
2.27. Першим з античних філософів поняття «діалектика» почав вживати: - Аристотель; - Геракліт; - Демокрит; - Платон; - Сократ.
2.28. Механічне об’єднання в одне ціле різноманітних, навіть протилежних точок зору, філософських поглядів або політичних оцінок, прийнято називати: - монізмом; - діалектикою; - дуалізмом; - еклектикою; - плюралізмом.
2.29. Спосіб мислення, при якому те або інше вчення сприймається як вічна істина, називається: - догматизмом; - діалектикою; - еклектикою; - софістикою.
2.30. Геракліт свого часу докоряв Гомеру за те, що Гомер був неправий, коли молився, щоб боротьба зникла з лиця Землі, адже, якби молитва справдилась, всі речі загинули б. Підхід до світу Геракліта називається: - еклектика; - софістика; - метафізика; - діалектика.
2.31. Що чому передує? - якісні зміни кількісним; - кількісні зміни якісним; - кількість і якість змінюються одночасно.
2.32. Один недосвідчений мислитель дивувався: «Чому в світі, – цікавився він, – існують старі люди? Адже якщо людина сьогодні ще не стара, то й завтра вона не може бути старою…» Який закон діалектики мислитель при цьому не враховував? - єдності та боротьби протилежностей; - переходу кількісних змін у якісні; - заперечення заперечення.
2.33. Діалектичне заперечення – це: - перехід від одного стану до іншого; - знищення попереднього стану об’єкту зовнішніми факторами; - зв'язок між старим і новим.
2.34. Чому закон заперечення заперечення не називається просто «закон заперечення», тобто що підкреслюється в реальному процесі розвитку введенням другого заперечення? - руйнація старої якості; - зв'язок між старим та новим; - повторення старого на новій основі.
2.35. Елементи якого закону діалектики найбільш яскраво проявляються в наступному висловлюванні Марка Твена: «Коли мені було 15 років, я вважав, що мій батько знає все, а я – нічого, у 25 років я знаходив, що знаю все, а батько мій – нічого, а коли ж мені виповнилось 35 років, я побачив, що мій батько знає дещо…»? - єдності та боротьби протилежностей; - переходу кількісних змін у якісні; - заперечення заперечення.
2.36. Яке з наступних положень є правильним? - все відбувається за необхідності, люди видумали ідола випадковості для того, щоб прикрити їм свою нерозсудливість; - все в світі відбувається випадково, необхідності не існує; - те або інше явище є або необхідним, або випадковим, але не може бути тим і іншим одночасно; - необхідність проявляється через низку випадковостей, а випадковість є формою прояву необхідності.
2.37. Чи може випадкловість стати необхідністю, а необхідність – випадковістю? - так; - ні.
2.38. Яку можливість мав на увазі Г. Гегель, говорячи про те, що, можливо сьогодні ввечері Місяць впаде на Землю, адже він як тіло віддалене від землі, може впасти вниз; можливо, що турецький султан стане Папою Римським, адже як людина він може прийняти християнство й стати священником? - реальну можливість; - абстрактну (формальну) можливість; - неможливе.
2.39. Культура по своїй природі є: - соціальною; - соціально-історичною; - біосоціальною; - біологічною. 2.40. Оберіть правильне твердження: - культура є абсолютно незалежною від природи; - культура може існувати поза суспільством; - культура повністю визначається окремими особистостями; - культура та людина тісно взаємопов’язані. 2.41. Традиційні форми культурної поведінки – це: - закони; - норми; - цінності; - звичаї.
2.42. Артефактом називається: - предмет або явище, що було цілеспрямовано створене людиною; - предмет або явище, що виникло природним чином в ході історії; - анонімний витвір мистецтва; - будь-який предмет, що був знайдений в ході розкопок.
2.43. Сучасна культура України є: - моноетнічною; - поліетнічною.
2.44. Теорія, згідно з якою культури розвиваються, змінюючи одна одну, називається: - еволюційною теорією; - дифузною теорією; - теорією культурних циклів.
2.45. Підхід до майбутнього, що заперечує теперішнє і робить акцент на абсолютній ролі майбутнього, називається: - релігійним; - утопічним; - філософським. - 2.46. Глобальні проблеми – це проблеми, які стосуються: - всієї нації; - всієї держави; - всього людства.
Дата добавления: 2015-05-22; Просмотров: 813; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы! Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет |