Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Аналітична психологія Юнга : загальна характеристика концепції




Характеристика і функції дорослого Его стану у житті особистості

Мовою психології стан Его можна описувати як систему почуттів, визначаючи її як набір узгоджених поведінкових схем. Мабуть, кожна людина має певним, найчастіше обмеженим репертуаром станів свого Его, які суть не ролі, а психологічна реальність. Репертуар цих станів ми спробували розбити на наступні категорії: 1) стану Его, подібні з образами батьків; 2) стану Его, автономно спрямовані на об'єктивну оцінку реальності; 3) стану Его, що діє з моменту їх фіксації в ранньому дитинстві і які становлять архаїчні пережитки. Неформально прояви цих станів Его називаються Батько, Дорослий і Дитина. Надалі ми будемо використовувати саме цю термінологію. Ми вважаємо, що людина в соціальній групі в кожен момент часу виявляє один зі станів Его - Батька, Дорослого і Дитини. Люди з різним ступенем готовності можуть переходити з одного стану в інший. Слова " Це ваш Дорослий "означають:" Ви тільки що самостійно і об'єктивно оцінили ситуацію і тепер в неупередженій манері викладаєте хід ваших роздумів, формулюєте свої проблеми і висновки, до яких Ви прийшли ". Всі люди (не виключаючи дітей) здатні на об'єктивну переробку інформації за умови, що активізовані відповідні стану їх Его. Повсякденною мовою це звучить так: "У кожній людині є Дорослий". Стан "Дорослий" необхідний для життя. Людина, яка переробляє інформацію і обчислює ймовірності, які потрібно знати, щоб ефективно взаємодіяти з навколишньогощим світом. Йому знайомі власні невдачі і задоволення. Дорослий контролює дії Батька і Дитини, є посередником між ними. дорослий (Дорослий - Д) стан Я сприймає і переробляє логічну складову інформації, приймає рішення переважно обдумано і без емоцій, перевіряючи їх реалістичність. Доросле Я, на відміну від Батьківського, сприяє адаптації не в стандартних, однозначних ситуаціях, а унікальних, таких, що вимагають роздумів, що дають свободу вибору і, разом з цим, необхідність усвідомлення наслідків і відповідального прийняття рішень. Функція Его-стану Дорослий полягає в перевірці того, що закладено в нашому Батьківському і Дитячому Я, і зіставленні цього з фактами, тобто у перевірці реальністю. З позиції дорослого - ролі сусіда, випадкового попутника,підпорядкованого, який знає собі ціну, і т.д

Питання 20, 21 + Як і Фрейд, Юнг присвятив себе вивченню динамічних неусвідомлюваних потягів на людську поведінку і досвід. Однак, на відміну від першого, Юнг стверджував, що зміст несвідомого є щось більше, ніж пригнічені сексуальні та агресивні спонукання. Згідно юнгівської теорії особистості, відомої як аналітична психологія, індивідууми мотивовані інтрапсихічними силами і образами, походження яких йде вглиб історії еволюції. Це вроджене несвідоме має глибоке коріння, духовний матеріал, який і пояснює властиве всьому людству прагнення до творчого самовираження і фізичної досконалості. Его- спрямованість. Найбільш відомим внеском Юнга в психологію вважаються описані їм дві основні спрямованості, або життєві установки: екстраверсія і інтроверсія (Jung, 1921 / 1971). Відповідно до теорії Юнга, обидві орієнтації співіснують в людині одночасно, але одна з них зазвичай стає домінантною. У екстраверттованій установці проявляється спрямованість інтересу до зовнішнього світу - іншим людям і предметам. Екстраверт рухливий, говіркий, швидко встановлює відносини і прихильності, зовнішні чинники є для нього рушійною силою. Інтроверт, навпаки, занурений у внутрішній світ своїх думок, почуттів та досвіду. Він споглядальний, стриманий, прагне до самоти, схильний віддалятися від об'єктів, його інтерес зосереджений на собі самому. Згідно з Юнгом, в ізольованому вигляді екстравертної і інтровераної установки не існує. Зазвичай вони присутні обидві і знаходяться в опозиції один до одного: якщо одна виявляється як ведуча і раціональна, інша виступає в якості допоміжної і ірраціональною. Результатом комбінації ведучої та допоміжної его- орієнтацій є особистості, чиї моделі поведінки визначені і передбачувані. Незабаром після того, як Юнг сформулював концепцію екстраверсії і інтроверсії, він прийшов до висновку, що за допомогою цієї пари протилежних орієнтацій неможливо досить повно пояснити всі відмінності у відношенні людей до світу. Тому він розширив свою типологію, включивши в неї психологічні функції. Чотири основні функції, виділені ним, - це мислення, відчуття, почуття та інтуїція. Мислення і почуття Юнг відніс до розряду раціональних функцій, оскільки вони дозволяють утворювати судження про життєвий досвід. Мислячий тип судить про цінність тих чи інших речей, використовуючи логіку та аргументи. Протилежна мислення функція - почуття - інформує нас про реальність мовою позитивних чи негативних емоцій. За Юнгом, коли мислення виступає в ролі провідної функції, особистість орієнтована на побудову раціональних суджень, мета яких - визначити, є оцінюваний досвід істинним або хибним. А коли провідною функцією є почуття, особистість орієнтована на винесення суджень про те, чи є цей досвід насамперед приємним або неприємним. Другу пару протилежних функцій - відчуття і інтуїція - Юнг назвав ірраціональними, тому що вони просто пасивно «схоплюють», реєструють події в зовнішньому (відчуття) або у внутрішньому (інтуїція) світі, не оцінюючи їх і не пояснюючи їх значення. Відчуття є безпосереднє, безоціночне реалістичне сприйняття зовнішнього світу. Тип, особливо проникливий щодо смаку, запаху та інших відчуттів від стимулів з ​​навколишнього світу. Інтуїтивний тип покладається на передчуття і припущення, схоплюючи суть життєвих подій. Юнг стверджував, що, коли провідною функцією є відчуття, людина осягає реальність мовою явищ, як якби вона фотографувує її. З іншого боку, коли провідною функцією є інтуїція, людина реагує на неусвідомлені образи, символи і приховане значення пережитого. Кожна людина наділена всіма чотирма психологічними функціями. Однак так як одна особистісна орієнтація (екстраверсія або інтроверсія) зазвичай є домінуючою, усвідомлюваною, точно також тільки одна функція з раціональної або ірраціональної пари зазвичай переважає і усвідомлюється. Інші функції занурені в несвідоме і відіграють допоміжну роль у регуляції поведінки людини. Будь функція може бути провідною. Дві его- орієнтації і чотири психологічних функції, взаємодіючи, утворюють вісім різних типів особистості.




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2015-05-22; Просмотров: 889; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.01 сек.