Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Собори V століття – Халкедон 451




Отже, першим розколом або схизмою був халкедонський розкол у християнстві. Політичні та богословські причини собору

- намагання забезпечити релігійну єдність, а тим самим політичну стабільність держави. Суперництво поміж Константинопільским і Олександрийським патріархатами — після того, як Константинопільский собор 381 г. зрівняв кафедри Риму і Константинополя («Нового Риму»), та при знав Александрії третье місце (3-е правило, приняте на соборі) поставило під угрозу єдність імперії. Думка, що від правильної вірі в Єдність Святої Трійці залежить безпека імперії лунала в письмах папи Лева I, актуальність цієї тези підтвердилась недавними подіями в Африці — боротьбою с донатистским росколом, а пізніше — завойованям Картагена в 429 г.

Догматична причина полягала в тому, що християни не могли дійти згоди з питання: про дві природи Ісуса Христа людську і божественну, а відповідно як правильно називати матір Ісуса Христа. Представник антіохійської богословської школи Константинопольський патріарх Несторій (427-431 рр.) у своїх проповідях вчив, що Пресвяту Діву Марію треба називати Христородиця. Божество не народилося від неї, а тільки пройшло через неї. Але на Ефеському соборі (431 р.) вчення Несторія було визнане єретичним, без позитивного догматичного визначення, без чіткої вказівки на те, що в ньому єретичного, і це призвело до монофізитського розколу.

Представник александрійської теологічної школи архімандрит Євтихій вчив, що Ісус Христос — не Боголюдина, а Бог, тому що він має лише одну божественну природу. Євтихій вважає, що людська природа Христа розпустилася в божественній як крапля меду у морі доводячи до крайності навчання Кирила про одну природу Божого Слова. Людськість не була знищена – вона перемінилася. Вічний синод при патріарсі Флавіані засудив Євтихія. Євтихій відкликався до папи і цезаря Теодозія. Папа пише листа до Флавяна з викладом христології –сума всіх традицій і дотеперішнього навчання Церкви. Теодозій скликує собор для оправдання Євтихія.

Такий розвиток подій спричинив скликання Халкедонського Собору (451 р.). Папа Лев І надіслав до Халкедону свій відомий томос, де вдався до чіткої термінології: Ісус Христос має два єства — людське і божественне, але являє собою одну із трьох іпостасей Триєдиного Бога.

Засідання Халкедонского собору відбувалися в храмі великомучениці Євфимії, яка постраждала біля 304 року. Собор було відкрито 8 жовтня 451 року і закрито 1 листопада; проведено 17 пленарних засідань.

Згідно едикту імператора єпископи зібралися наперед в Нікеї, але скоро перенеслися до Халкедону. Присутніх було між 600-630 єпископів, з найбільш знаменитих можна відзначити: Анатолій константинопільский, Домн антиоехийский, і Максим, поставленний на його місце, Ювеналий єрусалимський, Фалассий кесарие-каппадокийский, Диоскур олександрийский. Папа Лев прислал своїх легатів (епископів Пасхазина і Луценція та пресвітера Боніфація) на собор. На соборі присутніх було багато високих державних чиновників і сенаторів, що приймали участь в діях собору, а навіт ним руководили - головнокомандуючй (лат. magister militum) Анатолі, префект преторія Сходу Палладий и префект Константинополя (лат. praefectus urbis) Таціан.




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2015-05-23; Просмотров: 525; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.008 сек.