КАТЕГОРИИ: Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748) |
Зародження нової епохи – Ренесансу
Як вже відмічалося, порох був винайден у Китаї. Другим великим китайським винаходом було книгодрукування, яке появилося в Китаї в ХІ столітті. Спочатку для друку використовувалися вирізані з дерева дошки, потім – чавунні літери, винахідником яких вважається коваль Бі Шен. В Європі книгодрукування, напевно, було відкрито незалежно, його творцем був ремісник Йоган Гутенберг із Страсбурга. В 1440 році Гутенберг виготовив свій перший друкарський верстат, а в 1455 році надрукував першу книгу. Зрозуміло, що це була найбільш популярна книга тих часів – Біблія. Вже говорилося, що в середні віки роль хранителя стародавніх знань відігравала Візантія. Коли у XV столітті до Константинополя підступали полчища турків, вчені грецькі монахи стали рятуватися втечею на захід. Вони привозили з собою дорогоцінні старовинні рукописи і навчали європейців грецької мови. Містом, куди тримали шлях вчені греки, була Флоренція. В тамошнім університеті викладали грецьку мову, і греки знаходили тут теплу зустріч. Вони перекладали на латинь привезені з собою праці Арістотеля, Платона, Полібія і передавали флорентійцям сокровенні думки древніх філософів. Правитель Флоренції, знаменитий банкір Козімо Медічі, був пристрасним прихильником Платона і створив на своїй віллі в Кареджі гурток любителів античності, який пізніше на зразок афінської школи Платона назвали «Академією». Друзями Козімо були не тільки філософи, але і архітектори, скульптори і художники, які відродили в своїх творах стародавні класичні зразки. Архітектор Філіппо Брунеллескі був настільки захоплений античністю, що провів кілька років серед руїн римського форуму. Він виміряв і замальовував залишки старовинних будівель і проводив довгі години в Пантеоні, який тоді вважали одним з чудес світу: бетонний купол цього храму мав 43 метра в діаметрі, і з того часу жоден майстер не мав ні знань, ні сміливості, щоб створити подібне. Коли Брунеллескі запропонував возвести такий же купол над величезною, недобудованою ще з часів Чуми церквою Санта Марія дель Фьоре, флорентійці спочатку сприйняли його за божевільного, але, врешті-решт, виділили робітників і гроші. П’ятнадцять років вся Флоренція з подивом спостерігала за небаченим будівництвом: купол піднімався все вище і вище і, нарешті, досяг висоти в 114 метрів. Це була найбільш грандіозна будівля з усіх, зведених до того часу людиною, нова Вавілонська башта, символ Нового Часу, що наступав. Відродження стародавніх знань і стародавньої культури – такі були суть і зміст нової епохи, і волею випадку старий банкір Козімо виявився людиною, яка зрозуміла цю суть. Він першим зрозумів, наскільки велику роль відіграє підтримка правителів у вирішенні долі культури. Козімо Медічі щедро роздавав гроші талантам і під кінець життя опинився в оточенні людей, які здійснили революцію в світі мистецтва. Все це були його друзі – Донателло, який воскресив античну скульптуру, і Філіппо Ліппі, який воскресив античний живопис. Під кінець життя Козімо у Флоренції з’явилися художні майстерні, в яких навчалися десятки майбутніх живописців. Це був початок великої епохи, яку пізніше назвали Ренесансом – Епохою Відродження. В майстерні Андреа Веррокьо проводились перші досліди з масляними фарбами. Якщо раніше художники писали лише настінні фрески по вологій штукатурці, то тепер появилися справжні малюнки і полотна, вражаючі яскравістю і глибиною фарб. Це було народження нового мистецтва, і при цьому народженні були присутні два учні Веррокьо – Сандро Боттічеллі та Леонардо да Вінчі. Поява масляних фарб – це приклад того, як відкриття в області технології здійснює переворот в світі мистецтва. Художники, які першими освоїли цю техніку, майже автоматично стали великими майстрами, як Сандро Боттічеллі, Леонардо да Вінчі, Мікеланджело і Рафаель; іншим була приготована доля наслідувачів. Великі майстри тих часів були не тільки художниками, але і скульпторами, архітекторами і винахідниками. Мікеланджело збудував найбільший у світі собор – собор Святого Петра в Римі з куполом висотою 130 метрів. Леонардо да Вінчі залишив після себе велику кількість проектів – він наслідував Архімеду, творцю античної механіки, і конструював різні воєнні машини. Велика кількість його проектів була нездійсненою на тодішньому рівні техніки. Але один з його винаходів знайшов дуже широке застосування – це був колесцовий замок для пістолетів. Саме Леонардо да Вінчі створив каварійський пістолет.
Дата добавления: 2015-05-23; Просмотров: 556; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы! Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет |