КАТЕГОРИИ: Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748) |
Тема 4. «естетична онтологія» М. Гартмана
Дослідження Джерела 1. Дильтей В. Введение в науки о духе // Зарубежная эстетика и теория литературы ХІХ–ХХ вв.: Трактаты, статьи, эссе. – М.: Изд-во Моск. ун-та, 1987. – С. 108–135. 2. Дильтей В. Воображение поэта // Дильтей В. Собрание сочинений. – М.: Дом интеллектуальной книги, 2001. – В 6 т. – Т. 4: Герменевтика и теория литературы. – С. 263–422. 3. Дильтей В. Три эпохи новой эстетики и ее сегодняшняя задача // Дильтей В. Собрание сочинений. – М.: Дом интеллектуальной книги, 2001. – В 6 т. – Т. 4: Герменевтика и теория литературы. – С. 437–492. 4. Дильтей В. Сила поэтического воображения // Зарубежная эстетика и теория литературы ХІХ–ХХ вв.: Трактаты, статьи, эссе. – М.: Изд-во Моск. ун-та, 1987. – С. 135–142. 5. Дильтей В. Фрагменты поэтики // Дильтей В. Собрание сочинений. – М.: Дом интеллектуальной книги, 2001. – В 6 т. – Т. 4: Герменевтика и теория литературы. – С. 423–436. 1. Вицакис В. Поэзия и дискурсивная мысль // Философия и общество. – 1999. – № 3. – С. 154–158. 2. Герменевтика. Психология. История: Вильгельм Дильтей и современная философия. – М.: РГГУ, 2002. – 208 с. 3. «Два текста о Вильгельме Дильтее»: сбор. статей / Под ред. А. Михайлова. – М.: Гнозис, 1995. – 186 с. 4. Земляной С. Анализ «понимания» в работах В. Дильтея // История философии и современность. – М.: Наука, 1977. – С. 95–115. 5. Калиниченко В., Огурцов А. Методология гуманитарных наук в трудах Вильгельма Дильтея // Вопросы философии. – 1988. – № 4. – С. 128–134. 6. Кошарний С. Біля джерел філософської герменевтики: В. Дільтей і Е. Гуссерль. – К.: Наукова думка, 1992. – 122 с. 7. Плотников Н. Жизнь и история. Философская программа В. Дильтея. – М.: Дом интеллектуальной книги, 2000. – 158 с. 8. Свердиолас А. Проект «герменевтики жизни» В. Дильтея // «Антропологический поворот» в философии ХХ века. – Вильнюс: Изд-во АН Лит. ССР, 1987. – С. 26–46. 9. Фришензейн-Келер М. Вильгельм Дильтей как философ // Логос. – 1912/1913. – Кн. 1/2. – С. 325–353. 10. Шевцов С. Вильгельм Дильтей и проблемы поэтики // Грані. – 2003. – № 5. – С. 79–84. 11. Шевцов С. Метафизика и мифологика поэтического мышления (античность – современность: событийный диалог). – Днепропетр.: Изд-во Днепропетр. нац. ун-та, 2007. – 364 с. 12. Шевцов С. Немецкая трансцендентальная поэтика и ее влияние на В. Дильтея // Вісник Дніпропетров. ун-ту. – Сер. Соціологія. Філософія. Політологія. – 2003. – Вип. 9. – С. 72–77.
Зміст лекційної частини Філософська система Миколи Гартмана (1882–1950). «Естетика» (1950) М. Гартмана і німецька філософія мистецтва. Полеміка з Г. Лотце, К. Гроосом та Г. Коеном про основи естетики. «Аксіологічний естетизм» М. Гартмана. Естетика як наука. Поняття «естетична точка зору». Естетична рефлексія як «органон філософії». Специфіка естетичного суд-ження. Естетичне поняття як desiderata. Естетична норма та естетична цінність. Філософське підґрунтя естетики М. Гартмана. «Нова онтологія» М. Гартмана. «Чотири рівні буття». Буття як «антропологічний феномен». Теорія буття та її «дисциплінарні екстраполяції» (етика, естетика, соціологія). Естетичний об’єкт: структура, сутність, онтологія. «Шари буття» (Seinsschichtung) естетичного об’єкта. «Предметні шари» та їх аналіз. Поняття «художня насолода» (Kunstgenuß). «Онтичні шари» та їх аналіз. Поняття «чуттева насолода» (sensuelle Lust). Поняття «естетичне буття» («aеsthetische Sein»). Твір мистецтва як форма «естетичного буття». Ідеальний та реальний аспект існування твору мистецтва. Твір мистецтва як предмет дослідження. Концептуальні проблеми естетики М. Гартмана. Проблема розуміння твору мистецтва. Діалог між художником і реципієнтом. Поняття «естетична установка» («aеsthetische Einstellung»). «Співпереживання» (Mitterleben) як принцип комунікації. Проблема оцінки твору мистецтва. Параметри оцінки (гармонія, експресія, інтенсивність та повнота враження, оригінальність задуму, професіоналізм виконання). Релевантність і нерелевантність естетичної оцінки. Теорія краси М. Гартмана. Краса як «світ чуттєвих вражень». Краса як «об’єктивна природа» речей. Краса як «внутрішній закон» речей. Краса як «смислова єдність» речей. Краса як «логічна сутність» речей. Теорія натхнення М. Гартмана. Типи і форми натхнення. Релігійне натхнення. Пророцьке натхнення. Художнє натхнення. Психофізична структура натхнення. Емоція та ентузіазм. Поняття «творчий підйом». Теорія фантазії М. Гартмана. Амбівалентна природа фантазії. Фантазія і процес творчості. Фантазія як «імагінативна здатність душі». Фантазія і результат творчості. Фантазія як «художня вигадка». Фантазія та уява: спільне й відмінне. Теорія образу М. Гартмана. Образ і дійсність. Поняття «образна репрезентація» («Bildvorstellungen»). «Модель образу». Афективний образ. Евристичний образ. Комунікативний образ. Креативний образ.
Дата добавления: 2015-05-24; Просмотров: 385; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы! Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет |