КАТЕГОРИИ: Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748) |
Е. Кассірера
Дослідження Джерела Теми рефератів План семінарського заняття · Теорія «естетичного буття» М. Гартмана · «Філософія краси» М. Гартмана · Теорія натхнення М. Гартмана · Фантазія і творчість в концепції М. Гартмана · Мистецтво як «образна репрезентація» світу
· «Естетична онтологія» М. Гартмана · М. Гартман і німецька філософія мистецтва · І. Кант та М. Гартман про природу краси · Проблема творчої комунікації в концепції М. Гартмана · Теорія образу М. Гартмана
Література 1. Гартман Н. К основоположению онтологии. – СПб.: Наука, 2003. – 690 с. 2. Гартман Н. Познание в свете онтологии // Западная философия: итоги тысячелетия. – Екатеринбург: Изд-во Урал. ун-та, 1997. [Эл. ресурс]. 3. Гартман Н. Проблема духовного бытия // Культурология ХХ век: Антология. – М.: Юрист, 1995. [Эл. ресурс]. 4. Гартман Н. Старая и новая онтология // Историко-философский ежегодник. – М.: Наука, 1988. – С. 320–324. 5. Гартман Н. Эстетика. – М.: Иностр. литература, 1958. – 692 с. (2-е изд. – К.: Ника-центр, 2004. – 640 с.). 1. Гернштейн Н. Философия Николая Гартмана. – Л.: Изд-во ЛГУ им. А. Жданова, 1969. – 131 с. 2. Зотов А. Николай Гартман и его критичекая онтология // Вопросы философии. – 1957. – № 4. – С. 117–124. 3. Зотов А. Проблема бытия в «новой онтологии» Н. Гартмана // Современный объективный идеализм. – М.: Наука, 1963. – С. 3–31. 4. Кондратенко Ф. «Чистая эстетика» Н. Гартмана // О современной буржуазной эстетике: сбор. науч. статей. – М.: Искусство, 1965. – Вып. 2. – С. 263–291. 5. Малинкин М. Николай Гартман // Культурология ХХ век: Антология. – М.: Юрист, 1995. [Эл. ресурс]. 6. Овчаренко С. Теория слоев Н. Гартмана и вопросы жанровости произведения искусства // Этика и эстетика: сб. науч. статей. – К.: Выща школа, 1989. – № 32. – С. 23–29. 7. Рыскельдиева Т. Аксиологический эстетизм Н. Гартмана // Вопросы философии. – 2005. – № 6. – С. 162–167. 8. Сегетти Э. Об эстетике Н. Гартмана. – М.: Наука, 1974. – 138 с. 9. Слинин Я. Онтология Николая Гартмана в перспективе феноменологического движения // Гартман Н. К основоположению онтологии. – СПб.: Наука, 2003. – С. 644–690. 10. Хвошнянская С. Николай Гартман о художественном произведении и его существовании // Ученые записки Томск. гос. ун-та. – 1975. – Вып. 90. – С. 144–151. ТЕМА 5. «ФІЛОСОФІЯ СИМВОЛІЧНИХ ФОРМ» Зміст лекційної частини Ернст Кассірер (1874–1945) – представник філософії неокантіанства. Наукова спадщина Е. Кассірера. «Пізнання та дійсність» (1910). «Філософія символічних форм» (в 3 т., 1923–1929). «Мова та міф» (1925). «Досвід про людину» (1944). Синтез філософської, антропологічної, культурологічної, мовної та естетичної проблематики в творчості Е. Кассірера. «Філософія символічних форм» Е. Кассірера як фундамент сучасної науки про культуру. Місце та роль «Філософії символічних форм» у гуманітарному простору ХХ ст. «Філософія символічних форм» як «морфологія людського духу». Інтелектуальні джерела теорії Е. Кассірера: Дж. Віко (концепція мови та міфу), І. В. Гете (мистецтво та література), І. Кант (гносеологія та методологія). Г. Коген (поняття «символічна функція»). «Критика чистого розуму» як «критика культури»: версія Е. Кассірера. «Філософія символічних форм»: основна структура та ідея твору. «Культура як ціле». Розмаїття культурних форм та пошук їх формотворчого принципу. «Символ – основа розуміння природи людини». Поняття «символ» в концепції Е. Кассірера. Символ як джерело культурогенезу. Філософсько-естетичне осмислення символу. Поняття «символічна функція». Специфіка та характер «символічних функцій» (презентація, значення, вираз). Поняття «символічна форма» (symbolischen Form). «Символічна форма» як «матриця культури». Типологія «символічних форм» (історія, міф, релігія, наука, мова, мистецтво). «Символічні форми» як «засоби об’єктивації духу». Автономність та нередуктивність символічних форм. Мистецтво як особлива символічна форма. Мета і призначення мистецтва. Мистецтво як засіб відкриття та інтерпретації реальності в чуттєвих формах. Твір мистецтва: «здійснений символ буття». Твір мистецтва як Ergon. Людина як творча істота. Гра, емоція та вибух як першоджерело творчості. Енергійна сутність художньої творчості. Творчість і символічна діяльність. Людина як «animal symbolicum». «Філософія символічних форм» Е. Кассірера очима дослідників. К. Гамбург: «Символ і реальність. Дослідження філософії Е. Кассірера» (1956), «Символічні форми: Е. Кассірер і Дж. Сантаяна» (1963). Х. Петцольд: «Від теорії пізнання до філософії культури: дослідження філософії символічних форм Е. Кассірера» (1994). Вплив Е. Кассірера на філософію мистецтва ХХ ст. (С. Лангер, В. Ван Роо).
Дата добавления: 2015-05-24; Просмотров: 739; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы! Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет |