Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Тема 2. Мистецтво Проторенесансу. (Дученто і Треченто) (лек. 1 г., с. р. 2 г.)




Тема 1. Вступ. Відродження Сходу і Заходу. Загальна характеристика італійського ренесансу. (лек. 1 г., с.р. 2 г.).

Підсумковий семінар: Мистецтво середньовіччя (2г.).

1. Медієвістичне мистецтво як відображення нового типу суспільного світосприйняття і втілення нового синтезу мистецтв під егідою архітектури.

2. Становлення та еволюція хрестовокупольного типу храма в архітектурі Візантії VІ – ХІV століть.

3. Візантійська мозаїка як найяскравіше втілення візантійської художньої системи.

4. Основні напрями раннього етрапу розвитку середньовічного суспільства західноєвропейського (доба переселення народів).

5. Романське мистецтво Франції та Німеччини як втілення ідеалів сформованого феодального суспільства.

6. Нервюрна система готичної архітектури та риси її своєрідності у французькій, німецькій, англійській, італійській школах (культові та цивільні споруди).

7. Західноєвропейська готична скульптура як складова культури пізнього середньовіччя.

8. Середньовічна книжкова мініатюра.

Література:

Всеобщая история искусств.- т.2.

История искусства зарубежных стран.- Т.2.

Любимов Л. Искусство Западной Европы.- М., 1985

Любимов Л. Древнерусское искусство.- М., 1974.

Лясковская О.Ф. Французская готика ХII – XІV веков.- М., 1973.

Тяжелов В., Сопоцинский О., Искусство средних веков.- М., 1975.

Змістовий модуль III.

«Мистецтво Європи ХІІІ – ХV ст. (16 год.)».

Східне та західне Відродження – концепція естетики та культури, ідеї гуманізму. Характеристика італійського ренесансу порівняно з попереднім періодом мистецького розвитку.

Завдання для самостійної роботи. Етапи еволюції ренесансного мистецтва Італії і локальнішколи. Загальні досягнення в різних видах образотворчих мистецтв.

Теми рефератів та індивідуальних навчально-дослідних завдань:

1. Неоплатонізм і гуманізм.

2. Платонівська Академія у Флоренції (Марсіліо Фічіно та Піко делла Мірандола).

Література: 5.т.1, 10, 22.т.3, 52, 53.

 

Мистецтво Проторенесансу. Данте, Петрарка, Бокаччо та їх вплив на нове світосприйняття. Кафедра Пізанського баптистерію Н.Пізано як точка відрахунку ренесансного мистецтва. Соціально-економічні та політичні передумови становлення флорентійської школи як провідного мистецького осередку доби. Творчість П.Кавалліні, Джотто, А.ді Кампіо як провідні майстри Треченто.

Завдання для самостійної роботи: Сієнська художня школа. Архітектура та скульптура. Творчість Дуччо ді Буонісенья («Маеста»), С.Мартіні («Маеста», «Благовіщення», «П-т Гвідоріччо де Фольяно», цикл з життя св. Мартіна») та братів П. і А. Лоренцетті (розписи палаццо Публіко: алегорії доброго правління).

Теми рефератів та індивідуальних навчально-дослідних завдань:

1. Стилістичні особливості палаццо Веккіо у Флоренції та палаццо Публіко в Сієні.

2. Антикізуючі традиції і готичні риси в рельєфах і круглій скульптурі Н.Пізано та Дж. Пізано.

3. Втілення засад куртуазної культури і етичних ідеалів сучасності в творчості С.Мартіні.

4. Нове художнє мислення в живописі Джотто.

Література: 1, 2, 4, 26, 27, 35, 48, 49.

 

Тема 3. Раннє та Високе відродження. (Кватроченто, Чінквеченто). (3 лек., лаб 2 г., с. р. 5 г. г.)

Звернення до античної спадщини в архітектурі раннього Відродження. Нові типи цивільних та культових споруд. Творчість Ф.Брунелескі та Л.-Б.Альберті. Венеційські Палаццо. Нова пластична мова та жанри в скульптурі. Творчість Л.Гіберті, Донателло та А.Вероккіо. Локальні живописні школи Кватроченто. Творчість Мазаччо та інших флорентійських живописців першої половини століття. Творчість П.делла Франческа. Флорентійські живописці другої полвини століття. Творчість С.Ботічеллі.. Єдність науково-теоретичного та художньо-практичного пізнання світу. Рим, Флоренція та Венеція як провідні художні осередки. Основна лінія розвитку архітектури в 16 столітті. Живопис Високого ренесансу. Творчість Леонардо да Вінчі,, Мікельанджело та Рафаєля.

Завдання для самостійної роботи: Живопис падуанської, умбрійської, венеціанської шкіл. Творчість А.Мантеньї (фресковий цикл з життя св. Якова, розписи палаццо герцога Гонзаго), П.Перуджіно (образи мадонн, «Заручини св.. Йосипа»). Венеціанський живопис: Дж.Белліні (цикл образів мадонн в пейзажному середовищі), А. да Мессіни («Св. Себастьян»), та В.Карпаччо («Дві венеціанки», цикл з життя св.. Урсули).. Собор св. Петра. Архітектурні роботи Мікеланджело як чинник формування наступного художнього стилю.

Теми рефератів та індивідуальних навчально-дослідних завдань:

1. Формування засад сучасної лінійної перспективи в теоретичних трактатах Л.-Б.Альберті та інших митців.

2. Світський і раціональний характер споруд Ф.Брунелескі та Л.-Б.Альберті.

3. Художній конкурс 1501 року у Флоренції і творчість Л.Гіберті.

4. Раціоналізм і одухотвореність образів П.делла Франческа.

5. Монументалізм мислення в стінописах.А.Мантеньї.

6. Лінійно-ритмічна організація і мелодійність полотен С.Ботічеллі

Література: 1, 2, 4, 5, 10, 26, 52, 56.

 

Змістовий модуль ІV




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2015-05-24; Просмотров: 1012; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.006 сек.