Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Тема 1. Європейське мистецтво к. ХVІІІ – поч. ХІХ століття. Ф.Гойя та Ж.-Л.Давид (лек. 2 г., с.р. 2 г.)




Підсумковий семінар: Західноєвропейське мистецтво ХVІІ - ХVІІІ століть

1. Загальна характеристика європейського мистецтва ХVІІ століття: стилі та позастильові лінії у порівнянні з ренесансними часами.

2. Італійське мистецтво: академізм, бароко та караваджизм.

3. ХVІІ століття – Золотий час іспанського мистецтва.

4. Фламанський живопис означеної доби: національна специфіка стилю бароко.

5. Голанський живопис доби: причини панування реалістичної лінії.

6. Франція ХVІІ століття: батьківщина класицизму та “великого стилю” Людовика ХIV. Синтез мистецтв другої оловини століття.

7. Європейське мистецтво ХVIII століття: провідна роль французької художньої школи.

8. Стилі і напрямки мистецтва століття у порівнянні з попереднімм періодом.

Література:

Арган Дж.К. История итальянского искусства. В 2 т.- М., 1990.- Т.2.

Виппер Б.Р. Очерки голландской живописи эпохи расцвета.- М., 1962.

Даниель С. Европейский классицизм.- СПб., 2003.

Искусство ХVIII века.- М., 1981.

Кожина В. Искусство Франции ХVІІІ века.- М., 1971.

Прокофьев В.Н. Избранные труды.- М., 1987.

Сак Л.С. Фламанський живопис ХXVII століття.- К., 1970.

Змістовий модуль VІ.

«Західноєвропейське мистецтво ХІХ століття (21 год)».

Європейське мистецтво на межі століть. Велика французька революція та її вплив на розвиток світової культури. Архітектурні ансамблі Парижу. Творчість Л.Давида: класицизм революційних часів в історичних та портретних композиціях митця. Прихід до влади Наполеона і творчість Л.Давида часів імперії та останніх років. Соціально-політична ситуація в Іспанії. Творчість Ф.Гойї раннього періоду. Викриття соціального зла в графічних аркушах митця. Війна з Наполеоном та її відображення в роботах майстра. Портретна спадщина митця початку ХІХ століття. Останні роки діяльності Ф.Гойї: стінописи “дому глухого”.

Завдання для самостійної роботи: Скульптура та живопис Франції доби ампір; творчість учнів та послідовників Л.Давида. Портрети та міфологічні полотна Ф.Жерара (мадам Рекам’є, «Психея та Амур»), Жироде деТріанона, П.Герена («Повернення Марка Секста»). Творчість А.Гро (портрети Наполеона, «Зачумлені у Яффі»). Пьєр Прудон.

Теми рефератів та індивідуальних навчально-дослідних завдань:

1. Художня мова графічних серій Ф.Гойї.

2. Вияв національного характеру в портретній творчості Ф.Гойї.

3. Стилістичні риси класицизму в портретах Л.Давида 1790-х років.

4. Портрети Наполеона пензля Л.Давида та його учнів (А.Гро, Енгра).

Література: 4, 10, 27, 25, 39, 40, 44, 36 т.3, 82.

 

Тема 2. Мистецтво Франції першої пол. та сер. ХІХ ст. (лек. 2 г., с.р. 4 г.)

Академічний напрямок у живописі. Ж.-О.Д.Енгр як лідер класицистичної лінії: звернення до ренесансних традицій в сюжетних композиціях; реалістичний портрет в живописі митця. Естетична програма романтизму, її обумовленість революційними подіями. Романтизм в творчості скульптора Ф.Рюда. Творчість Т.Жеріко: риси класицизму та романтизму в його живописі. Живописна та теоретична спадщина Е.Делакруа: досягнення в галузі колориту.

Соціально-критичні тенденції в літературі і мистецтві доби. Творчість О.Дом’є: сатирична графіка, мистецька тематика, побутовий жанр.

Творчість та громадська діяльність Г.Курбе, його боротьба з академічним мистецтвом.

Боротьба молодих митців 1860-х років проти салонного мистецтва, пошуки нової живописної мови. Творчість Е.Мане: новаторський характер його живопису.

Завдання для самостійної роботи: Творчість митців-романтиків консервативного спрямування. (П.Делярош, Т.Шассеріо). Пошуки нової художньої мови в реалістичному пейзажі. Новаторство К.Коро, створення пейзажу настрою. Творчість Ф.Міллє: портрети, «селянський жанр». Реалістичне мистецтво Франції середини ХІХ століття. Суспільний рух 1830-х – 40-х років та його вплив на культуру. Барбізонська пейзажна школа: Ж.Дюпре, Т.Добіньї, Т.Руссо, А.Труайан та інші. Живописці академічної лінії живопису (салонні майстри) середини століття (А.Кабанель). Скульптура доби: творчість Ф.Рюда («Марсельєза» Тріумфальної арки). Ж.-Б.Карпо («Уголіно з дітьми у вежі голоду»). Історизм в архітектурі та прикладному мистецтві середини століття як вияв кризи категорії художнього стилю.

Теми рефератів та індивідуальних навчально-дослідних завдань:

1. Художньо-стилістичні ознаки та психологізм портретів Ж.О-Д.Енгра.

2. Оголена натура як предмет вивчення і основа художнього образу в роботах Ж.О.-Д.Енгра.

3. Автопортрет в творчості Е.Делакруа.

4. Портрети Т.Жеріко.

5. Виражальні засоби живопису К.Коро.

6. Життя селян в полотнах Ф.Міллє.

7. Образи митців в творах О.Дом’є.

8. Автопортрети в творчості Г.Курбе.

9. Шедеври живописців минулого як чинник творів Е.Mане початку 1860-х років.

10. Портрети Е.Мане (образи богеми).

11. Реальна природа в творчості барбізонців.

Література: 10, 23, 25, 63, 66, 68, 80, 83, 87

 




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2015-05-24; Просмотров: 792; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.011 сек.