КАТЕГОРИИ: Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748) |
Тема 1. Загальна характеристика європейського мистецтва ХVІІ століття. Мистецтво Італії (лек. 1г., с.р. 2 г.)
Підсумковий семінар. Європейське Відродження (2 г.). 1. Характеристика досягнень Проторенесансу у скульптурі, архітектурі та живописі. 2. Творчість майстрів Кватроченто у галузі архітектури та скульптури. 3. Провідні тенденції розвитку живопису Кватроченто. 4. Рим як художній центр Високого Ренесансу; архітектура та скульптура. 5. Творчість живописців Високого Відродження. 6. Типові риси Північного Відродження у порівнянні з італійським. 7. Відродження у Нідерландах на ранньому етапі; творчість Я.ван Ейка та інших живописців ХV століття. 8. Творчість Пітера Брейгеля мужицького у контексті соціально-політичних подій. 9. Відродження у Німеччині і творчість А.Дюрера.Німецькі живописці ХVI століття. 10. Основні тенденції розвитку культури Франції ренесансної доби. 11. Відродження в Іспанії; творчість Ель Греко. Література: Алпатов М.В. Художественные проблемы итальянского Возрожденияю- М., 1975. Арган Дж.К. История итальянского исуксства. В 2 т.- М., 1990. Лазарев В.Н. Старые итальянские мастера.- М., 1972. Любимов Л.Д. Искусство Западной Европы.- М., 1985. Ротенберг Е.И. Искусство Италии.- М., 1974. Бенеш О. Искусство северного Возрождения.- М., 1976. Дмитриева Н.А. Краткая история искусств. Ч.!.- М., 1970. Золотова Е.Ю. Жан Фуке.- М., 1984. История искусств стран Западной Европы от Возрождения до ХХ века.- М., 1989. Каптерева Т.Н. Искусство Испании.- М., 1989.
Змістовий модуль V. «Зарубіжне мистецтво ХVІІ – ХVІІI століть (34 год)». Загальна характеристика європейської художньої культури століття. Формування національних шкіл, нових стилів та нових жанрів. Бароко, класицизм та позастильова лінія. Бароко у різних видах італійського мистецтва. Архітектурні споруди Л.Берніні та Ф.Борроміні. Скульптура Л.Берніні. Живопис М. да Караваджо. Завдання для самостійної роботи: Академічний напрямок італійського живопису. Академія братів Карраччі як перший освітній художній заклад. Творчість А.Караччі («Бобова кулеша», «Венера іАдоніс», розписи палаццо Фарнезе) та його послідовників: Гвідо Рені, Домінікіно, Гверчіно. Пьєтро ді Кортона. Побутовий живопис ХVІІ століття. Теми рефератів та індивідуальних навчально-дослідних завдань: 1. Ансамбль площі св..Петра в Римі. 2. Сюжетні скульптурні групи Л.Берніні. 3. Побутовий живопис Італії ХVIIст.Сюжетикаі провідні виражальні засоби італійських стінописів ХVІІ століття.
Література: 4, 5, 9, 10, 23, 30, 53.
Тема 2. Мистецтво Іспанії (лек. 2 г., с.р. 3 г). Специфічні риси іспанської архітектури та скульптури ХVІІ століття. Ф.Еррера, Ф.Сурбаран та Х.Рібера як типові представники національної живописної школи. Творчість Д.Веласкеса. Відкриття митця у побутовому, пейзажному, історичному жанрах. Завдання для самостійної роботи: Архітектура та скульптура Іспанії: поєднання рис бароко з давніми місцевими традиціями. Собор у Севільї. Дерев’яна поліхромна скульптура: роботи А.Кано, Г.Фернанденса. Портрети Д.Веласкеса (цикли портретів короля ФіліпаІV, графа Олівареса, інфанти Маргарити, принца Балтазара Карлоса; портрети карликів та блазнів, «Папа Інокентій Х», «Дама з віялом»). Теми рефератів та індивідуальних навчально-дослідних завдань: Вівтарні образи святих Ф.Сурбарана. Бодегони (побутові «трактирні» сюжети) Д.Веласкеса. Новаторські тенденції в пейзажах та історичних полотнах Д.Веласкеса. Від етюду до художнього образу: портрети папи Інокентія Х, та інфанти Маргарити. Література: 5, 9, 10, 27, 35, 36 т.3, 43, 52, 68, 80.
Тема 3. Мистецтво Фландрії (лек. 1 г.. с.р. 3 г). Утворення держави під протекторатом Іспанії їз колишніх південних провінцій Нідерландів. Розквіт фламандської культури у першій половині століття. Бароко як провідний стиль мистецтва та його специфіка порівняно з італійським. П.П.Рубенс – засновник національної живописної школи. Розвиток всіх жанрів у творчості митця та його майстерні. Завдання для самостійної роботи: Творчість А.Ван Дейка – його фламандський, італійський та англійський періоди як європейського репрезентативного портретиста. Творчість Я.Йорданса (серіі «Свято бобового короля», «Сатир в гостях у селянина», «Чотири євангелісти», «Викрадення Європи»,), Ф.Снайдерса (крамниці дичини, фруктові, рибні тощо) та А.Браувера («Курці», «Зубний лікар»). Натюрморт, побутовий та міфологічний жанри цих майстрів. Теми рефератів та індивідуальних навчально-дослідних завдань: Жіночі портрети П.П.рубенса. Міфологічні сюжети в полотнах П.П.Рубенса. Репрезентативні портрети А.Ван Дейка італійського періоду. Література: 22 т.3, 23, 27, 36 т.3, 74, 77.
Тема 4 Мистецтво Голландії (лек. 2 г., с.р. 4 г.) Утворення першої європейської держави з капіталістичним ладом. Розквіт економіки, піднесення науки і культури. Живопис як провідний вид мистецтва і його залежність від ринкового попиту. Розвиток демократичних жанрів: портрету, пейзажу, побутового та натюрморту. Творчість Ф.Гальса – уславленого портретиста. Образотворча спадщина Рембрандта як вершина позастильової лінії європейського живопису. Релігійно-філософська сюжетика та реалістичне її відтворення в його роботах. Завдання для самостійної роботи: Поетизація щоденного життя в творчості малих голандців: твори А. ван Остаде, Я.Стена, Г.Метсю, Г.Терборха, П. де Хоха, Е. де Вітте та інших. Творчість Я.Вермеєра Дельфтського («Офіцер і дама», «Дівчина, що читає лист», «Панорама Дельфта», «Художник в майстерні»); живопис К.Фабриціуса. Пейзаж та натюрморт: творчість М.Гоббеми та Я.ван Рейсдаля, В.Хеди. Теми рефератів та індивідуальних навчально-дослідних завдань: 1. Поезія повсякденності в полотнах Я.Вермеєра. 2. Я.Вермеєр як видатний колорист. 3. Біблійні сюжети в творах Рембрандта 1650-1660-х років. 4. Романтизм і реалізм в голандському пейзажі сімнадцятого століття. Література: 19, 20, 27, 36 т.3, 62, 68.
Дата добавления: 2015-05-24; Просмотров: 651; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы! Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет |