КАТЕГОРИИ: Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748) |
Православні церкви в Україні в контексті міжцерковного конфлікту
В кінці 30-х і на початку 90-х років ХХ ст. міжцерковний конфлікт в Україні в значній мірі визначав характер релігійного життя. В Західній Україні вийшла з «катакомб» (1990) Українська греко-католицька (уніатська) церква і стала вимагати офіційного визнання і повернення колишнього статусу. Перед загрозою втрати своєї пастви в січні 1990 Руська православна церква в Україні перейменувала себе в Українську православну церкву московського патріархату. Однак вже весною 1990 в неї з’явився новий суперник – Українська автокефальна православна церква, яка після заборони 1930 р. діяла за кордоном і тепер відроджувалась в Україні. Активізація релігійного життя мала негативні наслідки – спалахнула давня ворожнеча між греко-католиками і православними. Проблема розподілу церковного майна також не сприяла примиренню. Незгода роз’єднувала і мільйони православних. Одні з них хотіли залишитися в УПЦ, підпорядкованій Московському патріархату, а інші обирали автокефальну церкву. Весною 1992 р. Київський митрополит Філарет (Денисенко) порвав з Москвою і проголосив себе главою Київського патріархату УПЦ. Але не зважаючи на підтримку влади, його верховенство визнали лише 350 парафій. Більшість же православних українців (а це 30 єпископів і 5 тис. парафій) перейшли до новообраного Митрополита Володимира, який очолив Українську автономну православну церкву Московського патріархату (колишню РПЦ в Україні). Особливо драматично розгортався міжцерковний конфлікт в регіонах Західної України. З 1990-го по 1998 рік при мовчазній згоді місцевої влади тут були знищені три православні єпархії: Львівська, Івано-Франківська і Тернопільська. Погроми супроводжувалися насильницьким захватом понад тисячі храмів, побиттям православних священників і мирян. Місцеві та державні засоби масової інформації взяли діяльну участь в підготовці та здійсненні цієї кампанії. Для початку Українська православна церква Московського патріархату була оголошена «антиукраїнською, антидержавною організацією, яка працює на знищення української культури, на ліквідацію незалежності України і повернення її в лоно Російської імперії». Віруючі її були названі «московітами», а самій їй в якості «російської церковної структури» було інкриміновано вивіз в Росію грошей, культурних і духовних цінностей. Саме під гаслом спасіння «національного майна» натовп «розігрітих» фанатиків у червні 1992 року штурмом оволодів спорудою єпархіального управління в Івано-Франківську, тяжко побивши священнослужителів, які там знаходилися. Пролилась кров віруючих українців. «Священик» Орест Левицький, який керував штурмом, заявив правлячому єпископу Іларіону: всі його дії узгоджені з владою і тому розраховувати на її допомогу не варто. І дійсно, наступного дня після кривавого штурму в єпархіальне управління явилися судові виконавці, які описали все майно і наклали арешт на банківські рахунки. Так припинила своє існування православна Івано-Франківська єпархія. Всі її храми і грошові кошти були передані греко-католикам (уніатам) і «самосвятам» з Української православної церкви Київського патріарха Філарета Денисенка, позбавленого сану і преданого анафемі. За таким самим сценарієм були знищені православні єпархії Тернопільської та Львівської областей. Отже, миру і злагоди між православними і греко-католиками, як і раніше, немає.
Дата добавления: 2015-05-08; Просмотров: 487; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы! Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет |