Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

IV—первой половины VII в. 6 страница




Downey G. Themistius and the Defense of Hellenism.— Harvard Theological Review, 1957, 50, p. 259—274.

Festugière A. J. Ľordre de lecture des dialogues de Platon aux Ve — VIe siècles.— Museum Helveticum, 1969, 26, p. 281— 296.

Festugière A. J. Modes de composition des Commentaires de Proclus.— Museum Helveticum, 1963, 20, p. 77—100.

Fuchs F. Die höheren Schulen von Konstantinopel im Mittelalter. (Byzantinisches Archiv, H. 8). Leipzig; Berlin, 1926.

Guilland R. La vie scolaire à Byzance.— Bulletin de ľAssociation G. Budé, 3 ser., 1953, N 1, mars, p. 63—83.

Hayes E. R. Ľécole ďEdesse. P., 1930.

Kustas G. L. Studios in Byzantine Rhetoric. Thessalonike, 1973.

Lumpe A. Stephanos von Alexandrien und Kaiser Herakleios.— Classica et Mediaevalia, 1973, 9, p. 150—159.

Marrou H.-J. Histoire de ľEducation dans ľAntiquité. P., 1966.

Najock D. Drei anonyme griechische Traktate über die Musik. Eine kommentierte Neuausgabe des Bellermannschen Anonymus.— Göttinger musikwissenschaftliche Arbeiten. Göttingen, 1972.

Petit P. Les étudiants de Libanius. Un professeur de faculté et ses élèves au Bas-Empire. P., 1957.

Saffrey H. D. Le chrétien Jean Philopon et la survivance de ľécole ďAlexandrie au VIe siècle.— REG, 1954, 67, p. 396—410.

Schissel O. Der Stundenplan des Neuplatonikers Proklos.— BZ, 1926, XXVI, S. 265—272.

Seidlmayer J. Die Pädagogik des Johannes Chrysostomus. Münster, 1926.

Usener H. De Stephano Alexandrino. Bonn, 1880.

Wolf P. Libanios und sein Kampf um die hellenische Bildung.— Museum Helveticum, 1954, 11, S. 231—242.

Аверинцев С. С. Предварительные заметки к изучению средневековой эстетики.— В кн.: Древнерусское искусство. Зарубежные связи. М., 1975, с. 371—397.

Аверинцев С. С. Символика раннего средневековья (к постановке вопроса).— В кн.: Семиотика и художественное творчество. М., 1977, с. 308—377.

Бичков В. В. За источниците на средновековната теория на знака и значенито.— Литературна мисъл, 1982, № 5, с. 121—137.

Бичков В. В. При изворите на средновековната теория на изкуствата.— Литературна мисъл, 1983, № 8, с. 73—91.

Бычков В. В. Византийская эстетика. Теоретические проблемы. М., 1977.

Бычков В. В. Зарождение средневековой эстетики числа и ритма.— В кн.: Фило-{704}софия искусства в прошлом и настоящем. М., 1981, с. 67—123.

Бычков В. В. Из истории византийской эстетики.— ВВ, 1976, 37, с, 160—191.

Бычков В. В. Образ как категория византийской эстетики.— ВВ, 1973,34, с. 151—168.

Бычков В. В. Эстетика поздней античности (II—III вв.). М., 1981.

Кошеленко Г. А. Из истории становления эстетических воззрений раннего христианства.— ВДИ, 1964, № 3.

Кошеленко Г. А. Развитие христианской эстетической теории в конце — II— III вв. н. э.— ВДИ, 1970, № 3.

Лосев А. Ф. История античной эстетики. Поздний эллинизм. М., 1980.

Лосев А. Ф. Эллинистически-римская эстетика I—II вв. н. э. М., 1979.

Музыкальная эстетика западноевропейского средневековья и Возрождения. М., 1966.

Balthasar H. U. von. Herrlichkeit. Eine theologische Ästhetik. Einsiedeln, 1962, Bd. 2.

Bruyne E. de. Etudes ďesthétique médiévale. Bruges, 1946.

Вуčkov V. Aristoteles und einige Probleme der Frühbyzantinischen Ästhetik.— In: Proceedings of the world congress on Aristotle. Thessaloniki. 1978. August 7— 14, vol. II. Athenai, 1981, p. 31—34.

Вуčkov V. Corpus Areopagiticum als eine der philosophisch-ästhetischen Quellen ostchristlicher Kunst. Tbilissi, 1977.

Byčkov V. Das Problem des Bildes in der byzantinischen Ästhetik.— In: Wissenschaftliche Zeitschrift. Martin-Luther-Universität. Gesellschafts- und sprachwissenschaftliche Reihe. Halle, 1975, XXIV/2, S. 75—84.

Byčkov V. Die Ästhetik als ein aktuelles Problem der gegenwärtigen Byzantinistik.— In: XVI. Intern. Byzantinisten-Kongress. Akten, l. Teil. Hauptreferate. Beiheft. Wien. 1981.

Byčkov V. Hē theōria toy Plotinoy to hōraio hōs mia apo tis pēges tēs byzantinēs aisthētikēs.— In: Chronika aisthetikes. Athenai, 1979. T. 17—18, S. 105—120.

Byčkov V. Zu den philosophisch-ästhetischen Voraussetzungen der altrussischen künstlerischen Denkweise.— In: Byzantinischer Kunstexport. Halle, 1978/13, S. 263—282.

Cataudella Q. Estetica cristiana.— In: Momenti e Problemi di Storia del Estetica. Milano, 1959, I.

Dobschütz E. Christusbilder. Leipzig, 1899.

Grabar A. Plotin et les origines de ľésthètique médiévale.— CA. 1945.

Kitzinger E. The Cult of Images in the Age before Iconoclasm.— DOP, 1954, t. 8, p. 83—150.

Koch H. Die altchristliche Bilderfrage nach den literarischen Quellen, Göttingen, 1917.

Kollwitz J. Zur Frühgeschichte der Bilderverehrung.— In: Das Gottesbild im Abendland. Witten.; Berlin. 1959.

Mathew G. Byzantine Aesthetics. L., 1963.

Michelis P. A. An Aesthetic Approach to Byzantine Art. L., 1955.

Michelis P. A. Ľesthétique ďHaghia-Sophia. Faenza (Italia), 1963.

Perpeet W. Ästhetik im Mittelalter. Freiburg, München, 1977.

Tatarkiewicz Wl. Historia estetyki. Wroclaw; Warszawa, Krakow, 1962, t. 2.

Айналов Д. В. Эллинистические основы византийского искусства. СПб., 1900— 1901.

Beckwith J. The Art of Constantinople. L., 1961.

Beckwith J. Early Christian and Byzantine Art. Harmondsworth. 1970.

Bréhier L. Ľart chrétien. Son développement iconographique des origines jusqu’à nos jours. P., 1e éd. 1918; 13e éd. 1928.

Bréhier L. Ľart byzantin. P., 1924.

Brenk B. Tradition und Neuerung in der christlichen Kunst des ersten Jahrtausends (Wiener byzantinische Studien, 3). Graz; Wien; Köln. 1966.

Brenk B. Spätantike und Frühes Christentum.— Propyläen Kunstgeschichte, Frankfurt am Main; Berlin; Wien, 1977, Bd. I.

Dalton O. M. Byzantine Art and Archaeology. Oxford. 1911.

Dalton O. M. East ChristianArt. A Survey of the Monuments. Oxford. 1925.

Diehl Ch. Manuel ďart byzantin. P., 1910; 2 ed. 1925—1926.

Dölger F. J. Antike und Chrisentum. Münster-en-Westphalie, 1929—1950, vol. 1—6.

Grabar A. Martyrium. Recherches sur le cuit des religues et ľart chrétien antique. P., 1943—1946. vol. 1—2 et album.

Grabar A. La peinture byzantine. Génève. 1953.

Grabar A. Sculptures byzantines de Constantinople (IV—Xe). P., 1953.

Grabar A. Le premier art chrétien (200—395). Gallimard, 1966.

Grabar A. Byzantium from the Death of Theodosius to the Rise of Islam. L., 1966.

Grabar A. Ľart de la fin de ľantiquité et du Moyen Age, P., 1966, t. 1—3.

Grabar A. The Beginnings of Christian Art. L., 1967.

Grabar A. Early Christian Art from the {705} Rise of Christianity to the Death of Theodosius. N. Y., 1968.

Grabar A. Christian Iconography: A Study of its Origins. Princeton, 1968.

The Great Palace of the Byzantine Emperors. Oxford, 1947, 1958, v. I—II.

Kitzinger E. Byzantine Art in the Making. Cambridge (Mass.), 1977.

Lazarev V. Storia della pittura byzantina. Torino, 1967.

Leclercq H. Manuel ďarchéologie chrétienne depuis les origines jusqu’au VIIIe siècle. P., 1907, vol. 1—2.

Millet G. Ľart byzantin.— In: Michel A. Histoire de ľart, P., 1905, vol. 1.

Neuss W. Die Kunst der alten Christen. Augsburg, 1926.

Peirce H., Tyler R. Ľart byzantin. P., 1932—1934, v. 1—2.

Richter J. P. Quellen der byzantinischen Kunstgeschichte. Wien, 1897.

Riegl A. Die spätrömische Kunstindustrie nach den Funden in Österreich, Wien, 1901, 1923, Bd. 1—2.

Schweitzer B. Die spätantike Grundlage der mittelalterlichen Kunst. Leipzig, 1939.

Strzygowsky J. Orient oder Rom: Beiträge zur Geschichte der spätantik en und frühchristlichen Kunst. Leipzig, 1901.

Strzygowsky J. Der Ursprung der christlichen Kirchenkunst. Leipzig, 1920.

Strzygowsky J. Origin of Christian Church Art. Oxford, 1923.

Sybel L. von. Christliche Antike. Einführung in die altchristliche Kunst, Marburg, 1906, 1909, Bd. 1—2.

Swift E. H. Roman Sources of Christian Art. N. Y., 1951.

Talbot Rice D. The Beginnings of Christian Art. L., 1957.

Talbot Rice D. The Art of Byzantium. L., 1959.

Toesca P. Storia dell’arte italiana. I. Il Medioevo. Turin, 1927.

Volbach W. F., Hirmer M. Frühchristliche Kunst. Die Kunst der Spätantike in West- und Ostrom. München, 1958.

Volbach W. F., Lafontaine-Dosogne J. Byzanz und der christliche Osten.— Propyläen Kunstgeschichte. B., 1968.

Weitzmann K. Greek Mythology in Byzantine Art. Princeton. 1951.

Weitzmann K. Age of Spirituality. Late Antique and Early Christian Art Third to Seventh Century. Catalogue of the Exhibition at the Metropolitan Museum of Art. N. Y., 1979.

Weitzmann K. Late Antique and Early Christian Book Illumination. N. Y., 1977.

Wulff O. Altchristliche und mittelalterliche byzantinische und italienische Bildwerke. B., 1909.

Wulff O. Altchristliche und byzantinische Kunst. B., 1914—1915, Bd. 1—2.

Беляев Д. Ф. Byzantina. СПб., 1891—1906, т. I—III.

Брунов Н. И. Архитектура Византии.— Всеобщая история архитектуры. Л.; М., 1966, т. II, с. 16—160.

Брунов Н. И. Очерки по истории архитектуры. М.; Л., 1935, т. II.

Кондаков Н. П. Византийские церкви и памятники Константинополя. Одесса, 1886.

Krautheimer R. Early Christian and Byzantine Architecture. Harmondsworth, 1975.

Mango С. The Art of the Byzantine Empire. Sources and Documents. New Jersey, 1972.

Mango C. Byzantine Architecture. N. Y., 1976.

Mathews T. F. The Early Churches of Constantinople. Architecture and Liturgy, 1971.

Reallexikon zur byzantinischen Kunst. Stuttgart, 1966 (издание продолжается).

Айбабин А. И. Погребения второй половины V — первой половины VI в. в Крыму.— КСИА, 1979, 158, с. 22—34.

Греческая эпиграмма. М., 1960.

Залесская В. Н. Византийская торевтика. Некоторые аспекты изучения.— ВВ, 1982, 43.

Иерусалимская А. А. Великий шелковый путь и Северный Кавказ. К выставке «Сокровища искусства Древнего Ирана, Кавказа и Средней Азии». Л., 1972.

Иерусалимская А. А. К вопросу о связях Согда с Византией и Египтом.— Народы Азии и Африки, 1967, № 3, с. 1—20.

Иерусалимская А. А. О северокавказском «шелковом пути» в раннее средневековье.— СА, 1967, № 2, с. 55—78.

Матье М. Э. Коптская расписная керамика Эрмитажа.— Труды отдела Востока Гос. Эрмитажа. Л., 1939, III, с. 191—210.

Мацулевич Л. А. Большая пряжка перещепинского клада и псевдопряжки.— Seminarium Kondakovianum, 1927, I, с. 127—140.

Brandenburg H. Bellerophon christianus. Römische Quartalschrift. Rom; Freiburg; Wien, 1968, Bd. 63, S. 49—55.

Grabar A. Les ampoules de la terre Sainte. P., 1958.

Grabar A. Les voies de la création en iconographie chrétienne. Antiquité et moyen âge. P., 1979.

Kitzinger E. A Marble Relief of the Theodosian Period.— DOP, 1960, 14, p. 17—42.

Mazulevitsch L. Byzantinische Antike. Berlin; Leipzig, 1929. {706}

Volbach W. V. Avori delle capitale tardoantiche. Corsi di cultura sull’ arte Ravennate e bizantina. Ravenna, 1978, p. 265—289.

Volbach W. V. Elfenbeinwerke der Spätantike und des frühen Mittelalters. 3. Aufl. Mainz, 1976.

Weitzmann K. Mythology in Byzantine Art. Princeton. 1951.

Weitzmann K. The Survival of Mythological Representations in Early Christian and Byzantine Art and their Impact on Christian Iconography.— DOP, 1960, 14, p. 45—68.

Werner J. Nomadische Gürtel bei Persern, Byzantinern und Langobarden.— In: La civiltà dei Langobardi in Europa. Atti del convegno Internationale. Roma, 1974, p. 109—139.

Werner J. Zur Verbreitung frühgeschichtlicher Metallarbeiten.— Antiquar. Archiv, 38, Early Medieval Studies, 1970, I, S. 65—81.

Zalesskaja V. Spatantike und frühbyzantinische Silbergefässe aus der Staatlichen Ermitage. Leningrad. Ausstellungskataloge der frühchristliche-byzantinischen Sammlung. B., 1978, II, Kat. N 9, S. 104— 106.

19

Герцман E. В. Принципы организации «пикнонных» и «апикнонных» структур.— Вопросы музыковедения, вып. 2. М., 1973, с. 6—26.

Романов Л. Н. О генезисе и становлении музыкально-эстетических воззрений раннего и византийского христианства.— В кн.: Искусство и религия. Л., 1979, с. 92—111.

Филарет (Гумилевский Д. Г.). Исторический обзор песнопевцев и песнопения греческой церкви. СПб., 1860.

Abert H. Die Musikanschauung des Mittelalters und ihre Grundlagen. Halle, 1905.

Avenary H. Studies in the Hebrew, Syrian and Greek Liturgical Recitative.— Tel-Aviv, 1963.

Bachmann W. Das byzantinische Musikinstrumentarium.— Anfänge der slavischen Musik. Bratislava, 1966.

Barbour J. M. The Principles of Greek Notation.— Journal of the American Musicological Society, 1960, 13, p. 1—17.

Borsai J. Die musiktheoretische christlichen Riten.— Studia Musicologica Academiae Scientiarum Hungaricae, 16, 1974, S. 5—12.

Düring J. Die Harmonielehre des Klaudios Ptolemaios. Göteborg. 1930.

Eitrem S., Amundsen L., Winnington-Ingram R. P. Fragments of ünknown Greek Tragic Texts with Musical Notation.— Symbolae Osloenses, 1955, 31, p. 1—81.

Farmer H. G. Byzantine Musical Instruments in the ninth Century.— Journal of the Royal Asiatic Society, 1925.

Fleischer O. Neumenstudien. Leipzig, 1893, T. l.

Handschin J. Das Zeremoniewerk Kaiser Konstantins und die sangbare Dichtung. Basel, 1942.

Hoeg C. La notation ekphonétique.— Monumenta Musicae Byzantinae, Subsidia l, 2. Kopenhagen, 1935, p. 71—76.

Hucke H. Die Cheironomie und die Entstehung der Neumenschrift.— Die Musikforschung, 1979, H. l, S. 1—16.

Hunt A. S., Jones H. S. Christian Hymn with Musical Notation.— The Oxyrinchos Papyri, 1922, 15, p. 21—25.

Idelsohn A. Die Maquamen der Arabischen Musik.— Sammelbände der Internationalen Musikgesellschaft, 1913/14, XV, S. 1—63.

Jammers E. Neumen der Cheironomie.— Tafeln zur Neumenschrift, Tutzing, 1965, S. 21—28.

Jan C. Die Metrik des Bacchius.— Rheinisches Museum, 1891, 46, S. 557—576.

Mocquereau A. Paléographie musicale. P., 1889, v. l.

Najock D. Drei anonyme griechische Traktate über die Musik. Göttingen, 1972.

Neubecker A. J. Altgriechische Musik. Eine Einführung. Darmstadt, 1977.

Pearl O., Winnington-Ingram R. P. A Michigan Papyrus with Musical Notation.— Journal of Egyptian Archeology, 1965, 51, p. 179—195.

Ruelle Ch. Corrections proposées dans ľAnonymus de Bellermann.— Revue de Philologie, 1908, 32, p. 28—30.

Ruelle Ch. Rapports sur une mission littéraire et philologique en Espagne.— Archives des missions scientifiques et littéraires. P., 1875, III/2, p. 609—610.

Sachs C. Die Griechische Gesangsnotenschrift— Zeitschrift für Musikwissenschaft, 1924—1925, 7, S. 1—5.

Sachs C. Die Griechische Instrumentalnotenschrift.— Zeitschrift für Musikwissenschaft, 1923—1924, 6, S. 289—31.

Schäfke R. Aristides Quintilianus. B., 1937.

Schubart W. Ein griechischer Papyrus mit Noten.— Sitzungsberichte der Deutschen Akad. d. Wiss. zu Berlin, Phil.-Hist. Kl., 1918, 36, S. 763—768.

Stäblein B. Frühchristliche Musik.— MGG, Bd. 4.

Stäblein B. Das Schriftbild der einstimmigen Musik.— Musikgeschichte in Bildern. Leipzig, 1975, Bd. III, Lief. 4.

Trypanis C. A. On the Musical Rendering of the Early Byzantine Kontakia.— Studios in Eastern Chant, 1966, v. l. {707}

Turner E. G., Winnington-Ingram R. P. Monody with Musical Notation.— The Oxyrinchos Papyri, 1959, 25, p. 113—122.

Vincent A. Notice sur divers manuscrits grecs relatifs à la musique. P., 1847.

Wagner P. Gregorianische Formenlehre. Leipzig, 1921.

Wagner P. Der Oxyrinchos-Notenpapyrus.— Philologus, 1924, 79, S. 213—214.

Werner E. Psalm.— MGG, Bd. 10.

Werner E. The Sacred Bridge. The Interdependence of Liturgy and Music in Synagoge and Church during the First Millenium. L., 1959.

Wellesz E. A. A History of Byzantine Music and Hymnography. Oxford, 1961.

Wellesz E. Eastern Element in Western Chant. Studies in the Early History of Ecclesiastical Musik. Oxford; Boston, 1947.

Wellesz E. Melody Construction in the Byzantine Chant — Actes du XIIe Congrès international ďétudes byzantines. Ochride 10—16 Septembre 1961. Belgrad, 1964, vol. 1, p. 135—151.

Wellesz E. Music of the Eastern Churches.— New Oxford History of Music, L., 1954, v. II.

Wellesz E. Words and Musik in Byzantine Liturgy.— The Musical Quarterly, 1947, vol. 33, N 3.

Диль Ш. Византийские портреты, М., 1914.

Левченко М. В. Пентаполь по письмам Синезия.— ВВ. 1956, IX.

Лишев Стр. Новооткритият античен град Абрит при Разград.— Исторически преглед, 1956, XII, № 1.

Полякова С. Р. Византийские легенды. Л., 1972.

Сергеенко M. E. Жизнь Древнего Рима. М.; Л., 1962.

Сукиасян А. Г. Общественно-политический строй и право Армении в эпоху раннего феодализма. Ереван, 1963.

Токарский Н. М. Архитектура Армении IV—XIV вв. Ереван, 1961.

Фихман И. Ф. Оксиринх — город папирусов. М., 1976.

Antioch-on-the-Orontes. (Publications of the Committee for the Excavations of Antioch and its Vicinity). vol. I. The Fxcavations of 1932 / Ed. by Elderkin. Princeton. 1934; vol. II. The Excavations, 1933— 1936 / Ed. by Stillwell. Princeton. 1938; vol. III. The Excavations, 1937—1939 / Ed. by Stillwell. Princeton, 1941, vol. IV. Part l. Ceramics and Islamic Coins / Ed. F. O. Waagé. Princeton, 1948, vol. IV. Part 2. Greek, Roman, Byzantine and Cruasaders’ Coins / Ed. by D. B. Waagé. Princeton, 1952.

Balsdon J. P. V. D. Roman Women. L., 1962.

Broadbent R. J. A History of Pantomime, L., 1901.

Cameron A. Porphyrius the Charioteer. Oxford, 1973.

Carcopino J. La vie quotidienne à Rome à ľapogée de ľEmpire. P., 1939.

Claude D. Die byzantinische Stadt im 6. Jahrhundert. München, 1969.

Diehl Ch. Théodora, impératrice de Byzance. P., 1904.

Downey G. A History of Syria from Seleucus to the Arab Conquest. Princeton, 1961.

Falke O. Kunstgeschichte der Seidenweberei. B., 1921.

Foss C. Byzantine and Turkisch Sardis. Cambridge (Mass.). L., 1976.

Foss C. Ephesus after Antiquity: A late Antique, Byzantine and Turkish City. Cambridge, 1979.

Gaudemet J. Les transformations de la vie familiale au Bas-Empire et ľinfluence du christianisme.— Romanitas, 1962, IV/5, p. 58—85.

Grabar A. Sculptures byzantines de Constantinople (IVe—Xe siècle). P., 1963.

Guilland R. Etudes sur ľHippodrome de Byzance. VI. Les spectacles de ľHippodrome.— BS, 1966, XXVII.

Hanfmann G. From Croesus to Constantine. Michigan, 1975.

Κουκουλες Φ. Βυζαντινν βίος κα πολιτισμός. ’Αθναι, 1948—1955, t. 1—6.

Kruse H. Studien zur offiziellen Geltung des Kaiserbildes im Römischen Reichs.— Studien zur Geschichte und Kultur des Altertums. Paderborn, 1934.

Lassus J. Sanctuaires chrétiens de Syrie. P., 1947.

Levi D. Antioch Mosaic Pavements. Princeton, 1947, vol. I—II.

Liebeschuetz D. Antioch: City and Imperial Administration in the Later Roman Empire. Oxford, 1972.

Magoulias H. J. Trades and Crafts in the Sixth and Seventh Centuries as Viewed in the Lives of the Saints.— BS, 1976, 37.

Mango C. Antique Statuary and the Byzantine Beholder.— DOP, 1963, 17, p. 53—75.

Mango C. The Art of the Byzantine Empire. Sources and Documents. New Jersey, 1972.

Kitzinger E. The Cult of Images betore Iconoclasm.— DOP, 1954, 8.

Patlagean E. Ľenfant et son avenir dans la famille byzantine (IVe—XIIe siècles).— Annales de démographie historique. 1973, p. 85—93.

Puech A. Saint Jean Chrysostome et les moeurs de son temps. P., 1891. {708}

Reich H. Der Mimus. Ein litterarisch-entwicklungsgeschichtlicher Versuch. В., 1903, Bd. l.

Robert L. et Firatli. Les stèles funéraires de Byzance gréco-romaine. P., 1964.

George La Piana. The Byzantine Theatre.— Speculum, 1936. v. XI, p. 171—211.

Scranton Robert L. Medieval Architecture in the Central Area of Corinth. (Corinth, vol. XVI). Princeton, 1957.

Stillwell R. Houses of Antioch.— DOP, 1961, 15.

Talbot Rice T. Everyday Life in Byzantium. L., 1967.

Tchalenko G. Villages antiques de la Syrie du Nord. Le massif du Bélus à ľépoque romaine. P., 1953—1958, vol. 1—3.

Theocharidis G. J. Beiträge zur Geschichte des byzantinischen Profantheaters im 4. und 5. Jh., hauptsächlich auf Grund der Predigten des Joannes Chrysostomos, Patriarchen von Konstantinopel. Thessaloniki, 1940.

Thiel E. Geschichte des Kostüms. B., 1960.

Tinnefeld Fr. Zum profanen Mimos in Byzanz nach Verdikt des Trullanums (780— 813).— Βυζαντινά, 1974, 6, p. 321—344.

Vogt A. Etudes sur le théâtre byzantin.— Byz., 1931, 6.

Vööbus A. A History of ascetism in the Syrian Orient. I. The origins of ascetism, early monasticism in Persia; II. Early monasticism in Mesopotamia and Syria.— CSCO, 1957—1960, 184, 197.

Wiemken H. Der griechische Mimus. Bremen. 1972. {709}





Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2015-05-09; Просмотров: 659; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.008 сек.