Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Буддизм




ДАОСИЗМ

План

1. Етичні ідеї Стародавнього світу.

2. Етична думка Середньовіччя та Відродження.

3. Етичні вчення Нового часу.

4. Розвиток етичних учень у ХХ столітті.

5. Історія етичної думки в Україні.

Література

Основна:

1. Етика: Навч.посіб / В.О.Лозовой, М.І.Панов, О.А.Стасевська та ін.; За ред. Проф. В.О.Лозового. – К.: Юрінком Інтер, 2002.– 224 с.

(розділ ІІ; с.14-46)

Рекомендована:

1. Малахов В. Етика: Курс лекцій. – К.: Либідь, 2000. – 384 с

* * *

 

Становлення і розвиток етичної думки — тривалий про­цес, витоки якого можна знайти вже на ранніх етапах розвит­ку людського суспільства.

 

  1. Етичні ідеї Стародавнього світу

Варто зазначити, що перші етичні системи, що досліджували мо­ральні процеси, з'явилися на відносно розвинутій стадії класо­вих відносин.

Різні регіони Стародавнього світу сформували особливі релігійно-філософські системи, серед яких найцікавіші, з етичної точки зору були:

· даосизм, конфуціанство (Давній Китай),

· джай­нізм, буддизм (Давня Індія),

· іудаїзм (Давня Іудея),

· етичні вчення Давньої Греції;

· етичні вчення Давнього Риму.

Одним із важливіших напрямів розвитку етичної думки у Давньому Китаї був даосизм, де центральне поняття — Дао (шлях) обґрунтовується як понад буття.

КОНФУЦІАНСТВО

Конфуціанство ( засноване Кун-Фу-цзи (551—479 рр. до н. е.) (латинізована версія імені — Конфуцій) і поширене його учнями, було китайською державною програмою, її можна охарактеризувати як нормативну програму достойного життя окремої людини та узгодженого життя всіх у су­спільстві.

 

Буддизм, заснований Сіддхартхою Гаутамою (близько 583 — 483 рр. до н. е.), який після пустельництва отримав ім'я Будда («Просвітлений»), є етичною спадщиною культури Давньої Індії.

Центром вчення Будди є чотири благородні істини:

1) життя у його багатьох проявах є страж­дання;

2) причина страждань — людські бажання і пристрасті (жадоба до життя);

3) знищення причин страждання криється у знищенні цієї жадоби життя;

4) відмова від життя, присвяченого чут­тєвим радощам, прагнення життя аскетичного, сповненого самокатування.

Людина, яка слідує всім чотирьом благород­ним істинам, є святою і наближається до кінцевої мети — нірвани (вгасання), яка розуміється не як загибель, а як вихід з кругообігу перероджень у стан блаженства.

 

ДЖАЙНІЗМ

Джайнізм, заснований в Індії у VI ст. до н. е., у головних етичних положеннях близький до буддизму. Так, на думку джайністів, людина, яка складається з єдності матеріальної і духовної суті, перебуває у постійному пошуку істинного шля­ху через позбавлення від карми (суми здійснених індивідом вчинків та їх наслідків).

 

ІУДАЇЗМ

Іудаїзм (засновник –Мойсей) розробив один з найдавніших та найпоширеніших кодексів моральної поведін­ки, сформульований у так званому «П'ятикнижжі» Мойсеєвім.

Мойсей подав деталізоване зведення правил, які регулюють усі сфери життя єврейського народу.

Підвалинами цього зве­дення є десять заповідей — Декалог, — які містять загальні релігійно-морально-юридичні принципи поведінки, втілюючи собою Божу істину. Ці принципи мають безумовний, катего­ричний характер.




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2015-05-26; Просмотров: 614; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.008 сек.