Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Додаткова. 2 страница




1. постійно розвивається, оскільки розвивається культура спілкування, накопичується соціальний і духовний досвід. 2. незмінна з часів Аристотеля
3. завершила свій розвиток культурою Модернізму 4. втрачає свою актуальність, оскільки засвідчує свою практичну непридатність

3. Ніцшеанське поняття “мораль рабів” стосується

1. моралі жінки 2. моралі християн
3. моралі людства 4. моралі соціального стану рабів рабовласницького суспільства Давнього Єгипту

 

4. Згідно моралі люди повинні

1. “чинити як усі” 2. чинити згідно “букви закону”
3. “чинити, як мусять чинити усі!” 4. чинити, як велять християнські заповіді

 

5. Згідно утилітаризму (філософсько-етичного вчення) добром є:

1. задоволення, яке досягається розважливістю 2. суть виконання морального закону
3. щастя 4. принесення користі

 

6.1 Мораль і моральність:

1. моральність – це об’єктивація моралі 2. це поняття протилежні, антоніми
3. мораль – це об’єктивація моральності 4. це поняття однопорядні, синоніми

 

6.2. Пояснити на прикладі, коли мораль і моральність розходяться.

 

7. Яка із наступних формул не відноситься до формул категоричного імперативу Канта?

1. воля людини має бути не просто підкореною законові, а підкореною йому таким чином, щоб вона розглядалася також як така, що дає закони самій собі 2. Чини так, що результати твого чину не були руйнівними для можливостей життя в майбутньому, або просто не чини шкоди умовинам подальшого існування людства на Землі”
3. чини тільки відповідно до такої максими, керуючись якою ти будь-коли можеш зажадати, щоб вона стала загальним законом 4. Чини так, щоб ти завжди ставився до людства як у своїй особі, так і в особі будь-кого іншого також як до мети й ніколи не ставився б до нього як до засобу.

 

8. В чому суть епікурейського підходу в розумінні смерті?

1. смерть – це етап сходження душі до істинного світу ідей 2. смерть – це невидима сторона буття
3. смерть – це кінець, найбільше нещастя для людей 4. смерть – це входження у вічний сон

9.1. Який принцип справедливості у своїй концепції не розглядав Аристотель?

1. “зрівняльний принцип” – кожному по бажанню 2. “принцип тальйону” – “око за око, життя за життя”
3. “розподільчо-пропорпційний принцип” – кожному по заслугам 4. “принцип невтручання” – кожен суспільний стан сумлінно має виконувати власні обов’язки і не втручатися у справи інших

 

9.2. На який (чи на ніякий?) із зазначених принципів справедливості повинне абсолютно орієнтуватися сучасне суспільство? Поясніть.

 

10. Згідно фаталізму:

1. на людину впливає невідворотна доля, й тому вибір людини є абсолютно недієздатним. 2. рушійною силою людської моральності є виключно її власна воля
3. людина діє за велінням Бога 4. людиною управляє інтуїція

 

11. Назвіть, що ми віднесемо до морального учинку:

1. подача милостині обездоленим 2. виступ проти ідеології тоталітарного режиму
3. смерть людей внаслідок теракту 4. порятунок дитини з пожежі

 

12. “Поважати людину” означає:

1. визнати її інтелектуальні здібності 2. визнати її працьовитість
3. визнати її свободу 4. визнати її дисциплінованість

 

13. Згідно християнства, милосердя – це

1. співстраждання 2. альтруїзм
3. любов 4. це діяльне прагнення допомогти іншому

 

14. Аристотель відстоював ідею (закресліть невірну відповідь):

1.“переоцінки всіх цінностей” 2. принципу “золотої середини в утворенні доброчесностей
3. породження зла на рівні суспільства – несправедливими законами, а на рівні індивідуальному – чи відсутністю морального початку (“звірство”), чи зіпсованістю морального начала (“вади”) чи слабкістю морального начала (“нестриманістю”) 4. єдності етики та політики в прагненні до щастя

 

15. Згідно Платона, любов – це:

1. прояв низької чуттєвості 2. возз’єднання душі людини з Абсолютною Душею
3. дружба 4. милосердя

 

16. Пояснити в чому суть моральної відповідальності (перед ким і за що людина повинна нести відповідальність?).

 

17. Поясни твердження Й.В.Гете: “Неможливо увесь час бути героєм, але завжди можна залишитися людиною”.

Змістовний модуль 2. Естетика як філософська наука

Варіант 1.

1. Естетика як самостійна філософська наука виникла в:

А) епоху Античності Б) XIX ст.
В) XVIII ст. Г) XX ст.

2. Назвіть автора естетичних праць “Гіппій Больший”, “Бенкет”, “Іон”, “Держава”:

А) Сократ Б) Платон
В) Аристотель Г) Гегель

 

3. Цей давньогрецький філософ пов`язував категорію прекрасне з добром і доцільністю. Назвіть його:

А) Піфагор Б) Сократ
В) Платон Г) Аристотель

 

4. Кому належать наступні міркування?

2.2. про прекрасне:

А) Природа прекрасного в богові: абсолютна “краса в собі” є бог. Проникнення надчуттєвої краси здійснюється в силу божественної дозволеності. Звідси, мистецтво дає не реальні образи цієї краси, а лише її “субстанційні форми”. Тому заслуговує уваги не сама по собі споглядаємо краса, а лише покладений в неї смисл, і подобається нам не сам твір мистецтва, а божественна ідея, яка покладена в нього.

А) Платон Б) Аристотель
В) Августин Блаженний Г) М.Г.Чернишевський

2.3. про пізнавальне значення мистецтва:

А) Мистецтво – це відтворення дійсності і носить пізнавальний характер. Мистецтво покликане до життя двома природніми причинами, які розвинуті в людині з дитинства: прагнення до пізнання і прагнення до задоволення:

А) Платон Б) Аристотель
В) Гегель Г) О.Конт

 

 

2.4. про творчість (творчий процес):

А) В основі художньої та інших видів людської діяльності лежить сублімація сексуального життя – один з механізмів психологічного захисту, який знімає напругу в ситуації конфлікту шляхом трансформації інстинктивних форм психіки в більш приємлимі для індивіда і суспільства.

А) Платон Б) Аристотель
В) Кант Г) З.Фрейд

5. Категорія “естетичний смак” ввійшла в науковий вжиток в:

А) епоху Античності Б) XVIII cт.
В) епоху Відродження Г) ХХ ст.

6. Хто є автором теорії очищення в античній естетиці і, безпосередньо, поняття “катарсис”?

А) Платон Б) Аристотель
В) Сократ Г) Піфагор

 

7. В яку епоху ідеалом прекрасного було духовне, позбавлене земного?

А) Античність Б) Відродження
В) середньовіччя Г) З.Фрейд

 

8. Розуміння трагічного вбачається “в боротьбі свободи і необхідності в людській життєдіяльності, коли герой сам вибирає між тим ким він є і ким він може стати” є в?

А) античній трагедії Б) К.Маркса
В) Шекспіра Г) Ф.Лессінга

 

9. Ким поняття “трагедії” було переведене в науковий вжиток?

А)Платоном Б) Аристотелем
В) Піфагором Г) Баумгартеном

 

10. Види мистецтва можна класифікувати за певними ознаками. Зробіть обернену дію: за проведеною класифікацією визначте види мистецтва.

А) часове, зображувальне, невидовищне, неутилітарне, просте
Б) просторово-часове, зображувальне, видовищне, неутилітарне, синтетичне

Відповіді:

А) скульптура Г) музика
Б) література Д) архітектура
В) театр, кіно Е) живопис

11. Назвіть художніх монополістів (лідерів серед мистецтв) великих епох людства:

А) Прадавні часи Б) ХІХ ст.

 

12. Які види мистецтва є результатом прямої творчості?

А) архітектура Д) живопис
Б) театр Е) музика
В) скульптура Ж) кіно

(Поясніть)

13. Хто вперше в історії естетики довів, що сфера естетичного – це достатньо самостійна сфера людського досвіду, людського духу, яка позбавлена утилітарної зацікавленості (“доцільне без цілі”) і виражається в безкорисній творчій діяльності?

А) Аристотель Б) І.Кант
В) А.Баумгартен Г) К.Маркс

Варіант 2.

1. Засновником естетики як самостійної філософської наука став:

А) Аристотель Б) Гегель
В) А.Г.Баумгартен Г) К.Маркс

2. Назвіть автора трактату “Поетика”:

А) Сократ Б) Платон
В) Аристотель Г) Гегель

3. Яке давньогрецьке поняття виражало єдність прекрасного і доброго?

А) катарсис Б) калокагатія
В) мімезис Г) естаномай

4. Кому належать наступні міркування?

а. про прекрасне:

Б) Прекрасне існує не в тутешньому світі, а в світі ідей. Прекрасне як ідея існує вічно – воно не виникає і не зникає, не збільшується і не зменшується. Воно осягається не чуттями, а розумом.

А) Платон Б) Аристотель
В) Августин Блаженний Г) М.Г.Чернишевський

 

b. про пізнавальне значення мистецтва:

Б) Мистецтво – є “тінь тіней”, наслідування з наслідування. Як вторинне відображення, вона позбавлене пізнавальної цінності. Мистецтво обманне.

А) Платон Б) Аристотель
В) Гегель Г) О.Конт

 

c. про творчість (творчий процес):

Б) Процес створення художніх творів і їх сприйняття – суть інтелектуальні акти. Звідси, творчий процес осягаємий і підлягає контролю.

А) Платон Б) Аристотель
В) Кант Г) З.Фрейд

 

5. Кому належать наступні визначення естетики як науки:

А) Естетика – це наука про прекрасне в мистецтві.

Б) Естетика – це наука про досконале в світі явищ, про досконалість чуттєвого пізнання й удосконалення смаку.

А) О.Баумгартен Б) І.Кант
В) Гегель Г) М.Чернишевський

6. Кому належить наступне твердження: “Основна ж більшість людей, перш за все, зайнятих у сферах виробництва, фінансів, юриспруденції, торгівлі, представники буржуазних сімей, обивателі, особливо в країнах холодних і з вологим кліматом, повністю позбавлені смаку”.

А) Платон Б) Ж.-Ж. Руссо
В) Вольтер Г) З.Фрейд

7. В яку епоху ідеалом краси визнавалася гармонія духу і природи?

А) Античність Б) Відродження
В) середньовіччя Г) епоха класицизму

8. Трагедія народилася з культових свят на честь:

А) бога Аполлона Б) бога Зевса
В) богині Деметри Г) бога Діоніса

 

9. Види мистецтва можна класифікувати за певними ознаками. Зробіть обернену дію: за проведеною класифікацією визначте види мистецтва.

А) просторове, зображувальне, невидовищне, неутилітарне, просте

Відповіді:

А) скульптура Г) музика
Б) література Д) архітектура
В) театр, кіно Е) живопис

10. Найбільш м'якою, дружелюбною формою комічного є:

А) іронія Б) сарказм
В) сатира Г) гротеск

 

11. Назвіть художніх монополістів (лідерів серед мистецтв) великих епох людства:

А) Середньовіччя Б) ХХ ст.

 

12. Які види мистецтва є результатом опосередкованої творчості?

А) архітектура Д)живопис
Б) театр Е) музика
В) скульптура Ж) кіно

 

13. Зображення абстрактної ідеї (поняття) через конкретний образ — це:

А) метафора Б) гіпербола
В) алегорія Г) порівняння

14. Хто вважав, що естетика відноситься до теорії пізнання (гносеології) поряд з логікою?

А) Аристотель Б) К.Маркс
В) А.Баумгартен Г) О.Конт

 

15. Згідно якої теорії у витоків народження людської цивілізації стоїть феномен гри? (гра – це методологічна людська діяльність, з якої формується мистецтво, а з мистецтва народжується практика)

А) теорія наслідування Б) “теорія гри та розваг”
В) теорія надлишкової енергії Г) теорія Ч.Дарвіна

Варіант 3.

1. З приводу чиєї естетичної концепції народник М.Михайлівський наполягав на відсутності її систематизованості і стверджував, що її автору для того, щоб визнати, що вона є, необхідно було викласти свої ідеї приблизно так, як це зробив Ч.Дарвін у праці “Походження видів”.

А) А.Камю Б) Огюст Конт
В) К.Маркс Г) З.Фрейд

 

2. Назвіть автора філософського трактату “Лекції по естетиці”:

А) Сократ Б) Платон
В) Аристотель Г) Гегель

 

3. Ще давньогрецькою наукою був відкритий “ принцип золотого перетину ” – геометрично-математичного співвідношення пропорцій, алгебраїчна форма якого:

5: 8 = 8: 13 = 1

Знайдіть закономірність і продовжте ряд.

 

4. Кому належать наступні міркування?

a. про прекрасне:

А) Прекрасне є життя. Критерієм вияву прекрасного є людина. Прекрасне – є результат співвідношення якостей життя з людиною як мірою краси, з її практичними потребами, ідеалами і уявленнями про прекрасне життя.

А) Платон Б) Гегель
В) Августин Блаженний Г) М.Г.Чернишевський

 

b. про пізнавальне значення мистецтва:

А) Мистецтво може бути інтерпретатором, популяризатором природничих наук та “об`єктивного” знання.

А) Платон Б) Аристотель
В) Гегель Г) О.Конт

 

c. про виховне значення мистецтва:

А) Мистецтво відтворює не лише прекрасні, а й потворні і негідні речі. Зображуючи все це, поети, художники, музиканти самі переживають такі ж відчуття і спонукають до поганого слухачів і глядачів. Тому в ідеальному суспільстві немає місця мистецтву.

А) Сократ Б) Платон
В) Аристотель Г) Кант

5. Негативне ставлення до терміна “естетика” виразив:

А) І. Кант Б) Гегель
В) О.Конт Г) З.Фрейд

і вважав за необхідне замінити його терміном:

А) мистецтвознавство Б) теорія мистецтва
В) філософія мистецтва Г) історія культури

 

6. Кому належить наступне твердження про природу краси?

“Здатність людини сприймати і перетворювати світ “по законам краси” формується в результаті практичної діяльності людей - “працею

А) Аристотель Б) К.Маркс
В) Вольтер Г) І.Кант

 

7. Хто стверджував, що героїчний ідеал – це “білокура бестія”, “надлюдина”, що стоїть на іншому боці добра і зла, ігнорує всі норми і закони моралі?

А) Гегель Б) З.Фрейд
В) К.Маркс Г) Ф.Ніцше

 

8. Трагедія виникла в VII – VI ст. до н.е. в:

А) Месопотамії Б) Давній Греції
В) Єгипті Г) Давньому Римі

 

9. Найінтелектуальнішою формою сміху є:

А) іронія Б) сарказм
В) сатира Г) гротеск

 

10. Види мистецтва можна класифікувати за певними ознаками. Зробіть обернену дію: за проведеною класифікацією визначте види мистецтва.

А) просторове, незображувальне, невидовищне, утилітарне, синтетичне

Відповіді:

А) скульптура Г) музика
Б) література Д) архітектура
В) театр, кіно Е) живопис

11. Назвіть художніх монополістів (лідерів серед мистецтв) великих епох людства:

А) Античність Б) XVIII ст.

12. Які види творчої діяльності мають гриф держави про “професіоналізм”:

А) релігійна Д) історична
Б) екологічна Е) наукова
В) технічна Ж) моральна
Г) політична З) художня

 

13. Що характеризує пряму творчість?

А) наявність подвійної об’єктивної основи (два об’єкта);

Б) обмеженість в просторі і часі;

В) реалізація внутрішньої творчої свободи художника (відсутність обмеження в просторі і часі);

Г) здійснюється колективно.

 

 

14. Результат відбору ознак одного класу об`єктів і перенесення їх на інший клас чи індивіда — це:

А) метафора Б) гіпербола
В) алегорія Г) порівняння

 

15. Назвіть теорію.

Еволюція людства починається з тваринного існування. Доісторична людина – це останній етап в розвитку тваринного світу і перший етап в становленні людського суспільства, коли вже людина як істота підкорена соціальному закону. Людина отримує чуттєвість у спадок від тварин (тварини також наділені відчуттям краси). Людина лише збагачує внутрішню структуру чуттєвості, що наділяє її можливістю творити.

А) теорія наслідування Б) “теорія гри та розваг”
В) теорія надлишкової енергії Г) теорія Ч.Дарвіна

 

Варіант 4.

1. Бог краси в давньогрецькій міфології:

А) Зевс Б) Аполлон
В) Гермес Г) Прометей

 

2. Вищим носієм гармонії серед мистецтв за Піфагором є:

А) живопис Б) музика
В) архітектура Г) література

 

3. Кому належать наступні міркування?

2.5. про прекрасне:

А) Краса – об`єктивно існуюча якість, ознака самих предметів, речей. Головні форми в прекрасного – це порядок (в просторі), співмірність і визначеність.

 

А) Платон Б) Аристотель
В) Августин Блаженний Г) М.Г.Чернишевський

 

2.6. про творчість (творчий процес):

А) Художнє натхнення протиставляється пізнавальному процесу. Воно ірраціональне, протирозумне. Художник отримує від музи послання, тому вони творять, самі не розуміючи, що вони роблять. Творчий процес не можна пізнати.

А) Платон Б) Аристотель
В) Кант Г) З.Фрейд

 

 

2.7. про виховне значення мистецтва:

А) Мистецтво пов`язане з моральним життям людей. Головна його задача – “удосконалювати в доброчинності”. Твір мистецтва облагороднює людей тим, що через очищення душі – “катарсис” – звільняє їх від негативних пристрастей.

А) Сократ Б) Платон
В) Аристотель Г) Кант

 

4. Засновником естетики як науки став:

А) Аристотель Б) Гегель
В) О.Баумгартен Г) К.Маркс

 

5. В яку епоху ідеалом краси була фізична досконалість?

А) Античність Б) Відродження
В) середньовіччя Г) З.Фрейд

6. В яку епоху “сутність трагедії полягала в боротьбі свободи в суб`єкті і необхідності об`єктивного”, коли герой без власної вини стає винуватим по волі Року”?

А) антична модель трагедії Б) К.Маркс
В) Шекспір Г) Ф. Лессінг

 

7. Яка естетична традиція надала самостійного значення поняттю ідеал?

А) естетика античності Б) естетика класицизму
В) модерністська естетика Г) середньовічна естетика

8. Види мистецтва можна класифікувати за певними ознаками. Зробіть обернену дію: за проведеною класифікацією визначте види мистецтва.

А) часове, зображувальне, невидовищне, неутилітарне, просте
Б) часове, незображувальне, невидовищне, неутилітарне, просте

 

Відповіді:

А) скульптура Г) музика
Б) література Д) архітектура
В) театр, кіно Е) живопис

 

9. Яка форма комічного відображена у вірші Тараса Шевченка “Юродивий ”:

 

Во дні фельдфебеля-царя

Капрал Гаврилович Безрукий

Та унтер п`яний Долгорукий

Украйну правили. Добра

Таки чимало натворили,

Чимало люду оголили

Оці сатрапи-ундіра,

 

А) іронія Б) сарказм
В) сатира Г) гротеск

 

10. Назвіть художніх монополістів (лідерів серед мистецтв) великих епох людства:

А) Відродження Б) XVII ст.

11. Що характеризує опосередковану творчість?

А) наявність подвійної об’єктивної основи (два об’єкта);

Б) обмеженість в просторі і часі;

В) реалізація внутрішньої творчої свободи художника (відсутність обмеження в просторі і часі);

Г) здійснюється колективно.

 

12. Автором теорії надлишкової енергії (обгрунтована ідея про те, що творчість є результат надлишкової енергії) є:

А) Артистотель Б) З.Фрейд
В) Г.Спенсер Г) Й.Гейзінга

 

13. Навмисне перебільшення для посилення виразності і підкреслення сказаної думки — це:

А) метафора Б) гіпербола
В) алегорія Г) порівняння

 

14. Автором “теорії гри та розваг” був:

А) Артистотель Б) З.Фрейд
В) Г.Спенсер Г) Й.Гейзінга

 

15. Хто вважав, що найвищим з людських відчуттів, джерелом всіх наук і мистецтв є зір?

Відчуття зору є вище за відчуття слуху. Відповідно, живопис стоїть над музикою і поезією.

А) Піфагор Б) Леонардо да Вінчі
В) Платон Г) Гегель

 

Модуль 3. Художні методи та стилі мистецтва.

Яким художнім стилям відповідають наступні ознаки?

А) підвищена, “вгвинчена” емоційність, експресивність;

Б) зображення правди почуттів;

В) прокламує хаос світу і пробує художньою формою відтворити розірваний зв`язок речей і людей;

Г) естетизація буденних речей;

Д) втеча від реальності в сферу безтурботних розваг;

Е) зображення первинного, безпосереднього сприйняття натури;

Є) геометризація образів;

Ж) кольорова фантазія, стихійно-імпульсивний вираз, моментальний знімок душі людини, принципова відмова від зображення реального;

З) нормативність творчості;

І) зображення правди буття;

Й) протиставлення і зіткнення кольорів як засіб зображення безпредметно-протиречивих відчуттів;

К) поєднання патетичної піднесеності з особливою тривогою.




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2015-05-26; Просмотров: 679; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.013 сек.