Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Мораль закликає(і водночас відкидає) до двох принципово




Моральні цінності в структурі аксіології права

Поняття цінності – цепредмети, явища та їх властивості, що задовольняють матеріальні та духовні людські потреби.

Предмет аксіології права

Логіко-гносеологічні операції у судовому доказуванні

Юридична логіка – це наука, яка вивчає закономірності застосування логічних теорій в правовому пізнанні і юридичній практиці.

Юридична формуланайвизначніше, на наш погляд, гносеологічне досягнення римського права, саме з її відкриттям розпочинається справжня юридична наука, юриспруденція стає самостійною інтелектуальною силою, здатною на саморозвиток. Формула тут була результатом, метою, а головне - механізмом і мовою розвитку права, тобто саме на ній сконцентрувались усі пізнавальні процеси, пов`язані з правом.

Право перенасичене цінностями. Стоїть завдання визначити їх роль.

Аксіологія праваце наука про:

· ціннісну природу права;

· особливості структури, складу утворюючих його правових цінностей;

· специфіку оціночно-нормативного пізнання як основи функціонування права як цінності в системі культури і суспільства в цілому.

 

Суб`єктивний момент – оцінкаце сприйняття свідомістю людини чого-небудь як цінності чи нецінності, тобто тут ми оцінюємо самі.

Ціннісне відношенняце відношення між суб`єктом і об`єктом, взятого з його корисними для людини властивостями, воно має об`єктивний характер.

Оціночне відношенняце співвідношення даного об`єкту з іншою, більш загальною цінністю, взятою в якості масштабу. Воно носить суб`єктивний характер.

Ціннісна орієнтаціяце відносно стійке вибіркове ставлення людини до матеріальних та духовних продуктів суспільства і засобів їх засвоєння, тобто коли у людини формується відносно стійка ієрархія цінностей.

 

Такі вищі моральні цінності, як добро, благо конкретизуються в структурі природно-правової концепції в правові ідеали справедливості, рівності і свободи.

Не кожна моральна норма може відігравати роль норми права. Але кожна правова норма зобов`язана не суперечити певним моральним цінностям. Мораль - ширше, ніж право. Часто моральні цінності стають правовими.

Моральні цінності не тільки утримують право, а й зумовлюють не правові вчинки. Моральні цінності антиномічні по своїй природі, що зумовлює і антиномічний характер правових цінностей.

протилежних типів діяльності людини:

1) Допомагати іншим людям робити добро таким чином, щоб інша людина ніколи не виступала засобом, а була лише метою. Інша людина розглядається як самоціль і самоцінність – ставитися до іншої людини як до мети, а не як до засобу (категоричний імператив І.Канта).

Протилежністю цього є альтруїзм.

2) Реалізуватися самому як творчій особистості, вдосконалювати свої здібності і нарощувати конструктивний потенціал; ставитись до самого себе

як до цінності і для цього використовувати допомогу інших людей і в цьому розумінні розглядати їх як засіб у творчій самореалізації людини.

Крайність даної поведінки - егоїзм.

Коли ми думаємо про інших ми не самореалізуємося, а якщо лише про себе – теж не самореалізуємося. Альтруїзм нездійснений, а егоїзм – не прийнятий суспільством.

Треба знайти середину; знати міру. Витримати міру – ходити по лезу між альтруїзмом і егоїзмом. Якщо людина перегинає палку – міра порушується.




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2015-05-26; Просмотров: 495; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.011 сек.