Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Проблема людини у філософії




 

1. Вперше до проблеми людини у філософії звернулись:

а) Платон, IV ст. до н.е.;

б) натурфілософи мілетської школи, VI ст.. до н.е.:

в) філософи німецької класики, XVIII ст.

г) софісти, V ст. до н.е.

 

2. Проблема людської особистості вперше набуває значущості у філософії:

а) грецької класики V ст.. до н.е.;

б) Ренесансної доби, XV – XVI ст..;

в) християнській філософії, V – XV ст.

3. Виокремлення філософії людини як окремої галузі знання вперше відбулось у творчості:

а) Г. Плеснера;

б) І. Канта;

в) Платона;

г) Л. Фейєрбаха.

 

4. Завданням філософії Нового часу було „перетворення теології в антропологію”, - так вважав:

а) Г. Плеснер;

б) І. Кант;

в) Платон;

г) Л. Фейєрбах.

 

 

5. Філософська антропологія як напрямок думки у філософії XX ст.. започаткована:

а) М. Шелером;

б) А. Швейцером;

в) М. Хайдеггером;

г) Ж.П. Сартром.

 

6. Визначте специфіку філософської антропології:

а) вчення, що розглядає сутність людини як таку, що складається унаслідок її існування;

б) вчення, яке синтезує філософське знання із природничо - науковим, біологічним;

в) вчення про людську особистість як найвищу цінність.

 

7. Головне питання філософської антропології:

а) про співвідношення сутності та існування людини;

б) взаємодію двох складових буття людини – чуттєвих природних поривань та духу;

в) про соціальну природу людини.

 

8. Визначте дві тези, у яких висловлене вчення М. Шелера про людину:

а) людина – істота, „вкорінена” у нижчих природних шарах буття;

б) людина – істота, здатна до виходу за свої біологічні межі, до найвищих злетів духу;

в) людина є сукупність суспільних відношень;

г) людина є проект самої себе.

 

9. Визначте дві тези, у яких висловлене вчення М. Шелера про людину:

а) людина приречена на свободу;

б) призначення людини – здійснити вищі цінності, подолавши у собі вітальні інстинкти;

в) призначення людини – здійснити цілісність буття;

г) людина двоїста за своєю природою, належить водночас сфері вітальних інстинктів та сфері духу.

 

10. Людський дух, за М. Шелером, - це:

а) розум, споглядальна здатність та здійснювані на основі моралі вольові чуттєво – емоційні акти любові, доброти, поваги, покаяння та ін.;

б) розум, інтелект, мислення, яке визначає виокремленість людини із природи;

в) творчи здатності людини.

 

 

11. Специфічною ознакою людини, яка виокремлює її із природного тваринного світу, Г. Плеснер вважав:

а) „ексцентричність” людини, здатність її „виходити із себе”, трансцендувати, самоусвідомлювати, бути „іншою стосовно себе”;

б) участь людини у суспільно – трудовій діяльності, яка визначає соціальну сутність людини;

в) біологічну „недосконалість” людини, яка зробила необхідним створення культури з метою збільшення її адаптивності до довкілля.

 

12. Специфічної ознакою людини, яка виокремлює її із природного тваринного світу, А. Гелен вважав:

а) „ексцентричність” людини, здатність її „виходити із себе”, трансцендувати, самоусвідомлювати, бути „іншою стосовно себе”;

б) участь людини у суспільно – трудовій діяльності, яка визначає соціальну сутність людини;

в) біологічну „недосконалість” людини, яка зробила необхідним створення культури з метою збільшення її адаптивності до довкілля.

 

13. Есенціалістський підхід до розуміння природи людини був визначенням:

а) існування людини;

б) сутності людини;

в) біологічного буття людини.

 

14. Екзистенціалістський підхід до розуміння природи людини був визначенням:

а) існування людини;

б) сутності людини;

в) біологічного буття людини.

 

15. Першосутність людини з позиції класичної філософії полягала:

а) у розумі;

б) у багатовимірності;

в) у здатності бути соціальною істотою, яка бере участь у матеріально – практичному виробництві;

г) у волі до влади.

 

16. Першосутність людини з позиції марксизму полягала:

а) у розумі;

б) у багатовимірності;

в) у здатності бути соціальною істотою, яка бере участь у матеріально – практичному виробництві;

г) у волі до влади.

 

17. Першосутність людини з позиції філософії Ф. Ніцше полягала:

а) у розумі;

б) у багатовимірності;

в) у здатності бути соціальною істотою, яка бере участь у матеріально – практичному виробництві;

г) у волі до влади.

 

18. Природа людини з позиції філософської антропології полягає:

а) у розумі;

б) у багатовимірності;

в) у здатності бути соціальною істотою, яка бере участь у матеріально – практичному виробництві;

г) у волі до влади.

 

19. Домінуючий погляд на природу людини у сучасній філософській антропології:

а) людина – істота розумна;

б) людина – істота, що прагне до влади;

в) людина – амбівалентна, розумно – нерозумна істота (sapiens – demens);

г) людина – соціальна істота, яка бере участь у матеріально – практичному виробництві.

 

20. Поняття „антропокультурне” має таке значення:

а) взаємовідповідність, невід’ємність, рівновага, узгодженість природного, біологічного та культурного у людині;

б) підпорядкованість природного, біологічного у людині культурному, духовному;

в) підпорядкованість культурного, духовного у людині природному, біологічному.

 

21. Позиція сучасної філософської антропології щодо творчої здатності людини:

а) творчі духовні здатності людини є неоднозначними, тому самоствердження людини у світі має моральні обмеження, повинно бути відповідальним;

б) творчі здатності людини позбавлені спрямованості, пов’язані з вільним обранням власного образу, своєї долі і призначення у світі;

в) творчий потенціал людини є виключно позитивним і не має бути нічим обмежуваним.

 




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2015-05-26; Просмотров: 393; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.021 сек.