КАТЕГОРИИ: Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748) |
Завдання 2.Відкрита та закрита композиція
Завдання виконують на основі геометричних форм, які технологічно можливо реалізувати як архітектурний вид мистецтва (декор, вітраж, решітка, мозаїка) з таких матеріалів, як дерево, метал, скло, кераміка, цінні породи каменю. · Відкритою композицією вважають таку, яку можна розширювати і продовжувати не регулярно у різних векторах (напрямах). Регулярне повторення якогось елемента одного композиційного мотиву у засобах відкритої композиції називають “рапортом” (з фр. доповнення). Композиція може розгортатися як лінійно (радіально, діагонально, спірально, концентрично), так і площинно (нерегулярно, регулярно), симетрично, асиметрично. · Закритою композицією вважають таку, в якій розташування елементів (компонентів) не допускають змін (доповнення–віднімання) без порушення первісного задуму композиції. Закрита композиція зосереджена та має чіткі межі, вона не може мати тенденції розгортання. · Композиція несе як інформативно-тематичне, так і емоційно-мистецьке навантаження. Для підсилення композиційної виразності та знаковості використовують (або ні) такий творчий засіб, як композиційний центр. Він може збігатися з геометричним та мати окреме символічно-знакове або філософське значення, а може уявлятися поза площиною компонування. Площина може розглядатися як поверхня: а) екстер’єру фасаду (фрагмент стіни, вітраж, панно); б) інтер’єру приміщень (фрагмент стіни, вітраж, панно, перегородка); в) як мала форма – елемент впорядкування (благоустрій – рос.), в ландшафті (сквер, газон). · Послідовність виконання завдання: Студентам коротко (1 год.) викладають терміни та поняття, пов’язані із тематикою композиційного вирішення двох підзавдань. Студенти протягом відведеного часу (аудиторної та самостійної роботи) виконують завдання за довільно вибраною схемою з врахуванням засобів акцентування композиційного центру або без такого (лінійне, центричне або рапортне рішення). · Техніка виконання (в кольорі): аплікація та паперове моделювання (решітки, мозаїчного панно, віконного вітражу). Завдання 3. Композиція засобами метру та ритму (2 год.) Завдання виконують на основі співмірностей (лат. – пропорціювання) як художню композицію математичних співвідношень. Математичними закономірностями студенти вчаться вирішувати архітектурну гармонію як структурне співвідношення елементу (форми–модуля), естетизують закони його кількісно-метричної та ритмічно-конфігуративної зміни як засобів архітектурного та технологічно–опоряджувального мистецтва. · Композицію засобами метра (з гр. – міра) вирішують як естетику, з використанням математичних рядів “ прогресії ” послідовного повторення (раз–раз–раз) або послідовної зміни (раз–і, раз–і) одного і того самого елементу. · Композиція засобами ритму (з гр. роз – міра) є змінений метричний ряд, що послідовно повторюється в арифметичній або геометричній прогресії. · Рядом називають впорядковану у періодичному повторенні пропорційних відношень “метра–ритму” систему елементів. Елемент, який має форму та метричну, кількісну, конфігуративну або дистанційну закономірність повторення, називають періодом ряду. · Ритм та метр можуть бути простими та складними: а) простий ритм – повторення однакових елементів з різним інтервалом. б) складний ритм – зміна складності елементів та інтервалів між елементами. в). Простий метр – повторення однакових елементів та інтервалів. г). Складний метр – повторення різних елементів у метричних рядах, спрямованих композиційно у протилежних напрямах. Отже, метричній та ритмічній композиції властива змінність та повторюваність, що дає системі відчуття організованості як статики або змінності як динаміки, яка може розвиватися в різних напрямах. Композиції можуть бути варіантом поєднання засобів метра–ритму. Площина може розглядатись як поверхня: інтер’єру, екстер’єру, елементів впорядкування. · Послідовність виконання завдання: Студентам коротко (1 год) викладають терміни та поняття, необхідні для вирішення двох підзавдань. Студенти протягом відведеного часу (аудиторної та самостійної роботи) виконують завдання за довільно вибраною схемою з врахуванням: а) засобів естетики метричних рядів (форми, маси, кольору, відстані між елементами); б) засобів естетики ритмічних рядів (композиції на основі арифметичної, геометричної прогресії); Композицію виконують на основі технології та сировини опоряджувально–декоративних матеріалів (скло, метал, кераміка, дерево). · Техніка виконання (в кольорі): аплікація та паперове моделювання (решітки, мозаїчного панно, віконного вітражу).
Дата добавления: 2015-06-25; Просмотров: 3700; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы! Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет |