Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Розвій і значення Божественної Літургії




 

ЖИТТЯ ХРИСТИЯН пропливає в літургійній атмосфері. Щонеділі та щосвята побожні вірні спішаться до церкви дякувати Богові за вділені їм добродійства, виблагувати потрібні ласки, щоб жити похристияиськи та вірно служити Богові. Люди люблять Божественну Літургію, бо нею найкраще служать Богові.

Ця Церковна відправа зветься Літургією, бо нею люди публично прославляють Бога, творячи одне серце на взір перших християн.

Перші християни жили літургійним життям: І пробували вони в апостольській науці, в братній спільноті і ламанні хліба та в молитві (Дії: 2, 42). — Отак закріплялося між ними почуття братерства, вирівнювалися соціальні різниці, витворювалася велика християнська родина, якої Христос голова.

Христос установив Літургію, залишаючи своїй Церкві владу; прикрасити її різними обрядами, що відтворюють перед очима вірних важніші події життя, діяльности, страстей і смер­ти Спасителя. Божественна Літургія своїми символічними об­рядами та церемоніями пригадує християнам народження, пуб­лічне життя та смерть Спасителя.

Слухаючи побожно та зрозуміло Літургію, відтворюємо перед собою все життя Христа, входимо в таємниці Його зем­ською післанництва. Отак Літургія для побожних душ стає незаступним джерелом правдивого, християнського духа, писав Пій Х-ий у 1903 році.

Папа Венедикт XV-ий, розуміючи значення Божест. Літургії в житті народів, заохочував Священників 1915 p.: «Поширюйте між народом пізнання Святої Літургії, вливайте в їхні серця побожне зрозуміння всіх молитов, обрядів, співів, якими в злуці з церквою висказують своє почитания Богові. Притягайте їх до активного співдіяння у пресвятих таїнствах і церковних святах, бо все те чудно притягає нарід до Священника та до Церкви, скріпляє побожність, оживляє віру, вдосконалює хри­стиянське життя,» бо, каже Святий Іван Золотоустий: Кожна Літургія має тe саме значення (силу) як і смерть Спа­сителя на хресті. — А Тимотей Єрусалимський додає: Світ іс­нує завдяки Божественній Літургії.

Хто ж установив Божественну Літургію? Христос Спаси­тель!— Коли? — На Тайній Вечері на передодні своїх Страстей, щоб зазначити, що Літургія це віднова Його Страстей і смер­ти: Це Моє Тіло! Це моя Кров, що проливається на відпущення гріхів! (Мт. 26, 28; Лк. 22, 19-20).

Християни вже від самих початків святкували Тайну Вече­рю, відновляючи Евхаристийну Жертву. Отак виглядала пер­вісна Літургія, що її відправляли Апостоли по вознесенні Гос­пода Ісуса. Починалася вона проповіддю Апостолів, що вияс­няли народові Христову науку. По науці всі приявні спільно молилися. Потім слідувало предложения хліба та вина. Це жертвоприношення було переплітане побожними піснями, псальмами та читанням Св. Письма. Згодом слідувало освя­чення Святих Дарів і їх переміна в Тіло та Кров Спасителя. Вірні стверджували свою віру в Евхаристийну присутність Господа словом: «Амінь». По освяченні Апостоли розділяли освячені Дари та роздавали приявним Св. Причастя. Літургія кінчалася загальним благодарениям Господа за Його ласкавість і любов до людей. По відправленні Літургії вірні сходилися на гостину, знану в історії, як агапи.

 

Зо зростом християнства та поширенням Святої Євангелії Апостоли почали прикрашувати Божественну Літургію різни­ми обрядами, щоб учинити її величнійшою в очах вірних.

Святий Яків, апостол, бажав надати певну одностайність жертві християн, тому уложив першу Літургію, прикра­шуючи слова освячення різними молитвами й обрядами, що відтворюють і пригадують людям важніші події життя Спаси­теля на землі. Церква уживала три століття цієї Літургії.

Святий Василій Великий скоротив Божест. Літургію Святого Якова, бо вона тривала декілька годин.

Святий Іван Золотоустий іще більше скоротив Літургію Святого Василія. — Наша Церква відправляє її по сьогодніш­ній день. Правда, з бігом віків ввійшли до неї деякі додатки: Проскомидію введено в восьмому столітті, Поминання Вірних на Великому Вході у 15-му столітті, бо дотіль Великий Вхід відбувався мовчки, Єдинородний Сине додано у шостому столітті.

Наша Літургія ділиться на три головні частини, відтворюючи та представляючи все життя Спасителя з важнішими Його подіями. — Життя ж Спасителя на землі ділиться на три періоди, тому Божественна Літургія має три частини.

 

І.—ПРОСКОМИДІЯ (Приготовлення) представляє наро­дження Спасителя в Вифлеємі та Його укрите пробування в На­зареті аж до тридцятого року життя.

II.—Літургія ОГЛАШЕННИХ цебто тих, що приготовлялися до хрещення, представляє публичне, апостольське життя Спа­сителя з важнішими Його подіями. Публичне ж життя Спаси­теля тривало три роки. Почалося хрещенням і закінчилося врочистим в'їздом до Єрусалиму на Квітну неділю.

ІІІ.—ЛІТУРГІЯ ВІРНИХ (прикладних, добрих християн) представляє Страсті, смерть, воскресения та вознесення Спаси­теля.

Свята Ґертруда дуже любила слухати Літургію. Що­денно вислухувала скільки могла. Христос надгородив її на­божність до Безкровної жертви. Раз зобачила ціле життя Спа­сителя чудово відтворене в часі Божест. Літургії.—На початку побачила прегарне Дитятко Ісуса, що мов у яслах лежало на престолі. Потім подивляла Ісуса Месію-Проповідника, що про­ходив Палестину, голосячи Божественну Євангелію. По освя­ченні з'явився на престолі розп'ятий Христос, що по Св. При­часті зодягнувся блиском невимовної слави, як це було по вос­кресінні.—3 того часу Свята так полюбила Літургію, що знаходила в ній свій рай на землі, бо Літургія це небесна квіт­ка святого Хреста, знаряддя та запорука нашого спасіння.

 




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2015-06-25; Просмотров: 301; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.01 сек.