КАТЕГОРИИ: Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748) |
Приготовання до Святого Причастя
В СТАРОМУ ЗАВІТІ були деякі жертви, яких частину Господь приказав споживати жертвоприносцям на знак злуки з Богом. Божественна Літургія це жертва Християн. — Христос виразно приказав християнам споживати Його Тіло, бо воно є духовою поживою для душі, запорукою сильного християнського життя, забезпекою перед гріхом і прокляттям: Я —Хліб життя. Хто споживатиме цей Хліб, той повік буде жити. А хліб, що Я дам, то Моє Тіло, яке Я дам за життя світу. (Ів. 6, 51). Святе Причастя це доповнення Евхаристийної Жертви. — Треба добре приготовитися до гідного прийняття Христового Тіла та Крови. Священник згадує про всіх тих, що потребують помочі, от що подорожують по морі чи приковані хворобою до ложа болів. Свої благання закінчує: І даждь тім єдиніми усти і єдинім сердцем славити... Священник звертається і благословляє людей, щоб Божа ласка допомагала їм гідно прославляти Бога: І да будут милости великаго Бога... Вірні відповідають: І со духом Твоїм. Нехай Господь помагає і тобі гідно приносити Безкровну Жертву.
ПРОСИТЕЛЬНА ЕКТЕНІЯ. Ця Ектенія приготовляє вірних до гідного Святого Причастя. — Вся святия поминувше... Згадавши всіх Святих, молімось Господові, щоб гідно прийняти Святе Причастя.
О принесенних і освященних честних Даріх... Молімось, щоб Святі Дари, Тіло і Кров Спасителя, вийшли нам на спасіння, як приймемо їх до свого серця. Яко да человіколюбец Бог наш... Щоб Господь прийняв Святі Дари немов духовні пахощі, і послав нам ласки, що Святий Дух розділяє людям. О ізбавитися нам от всякія скорби... Нехай Святий Дух визволить нас від усякої скорботи, біди, нужди, бо вони не помагають нам краще приготовитися до Святого Причастя. Священник відмовляє тиху молитву, жертвує Богу власне та життя вірних, благає, щоб Святе Причастя було для всіх запевненням спасіння, а не вічним прокляттям. — Опісля Священник щераз повторяє Благальну Ектеіню, закінчуючи її закликом лучитися з Богом. Вірні відмовляють ОТЧЕ НАШ, бо чим краще ніж Господньою Молитвою можемо приготовлятися до Святого Причастя? — Отче наш творить чудовий перехід від освячення до Святого Причастя. Тертуліян зве Господню молитву скороченою Євангелією, що з молитвою благодарення та благання вміщає в собі зміст Христової науки та закону. Молитва «Отче Наш» це чудове приготований до Святого Причастя. Вірні мають щирою молитвою звернути свої душі до Бога, щоб могли гідно прийняти Божого Сина до своїх сердець. Серця ж до Бога звертаємо сердешньою молитвою. Яка ж молитва може краще підняти наші душі до Бога ніж та, що її навчив нас сам Божий Син, Ісус Христос? Якщо б була якась інша краща молитва, так безперечно Христос був би нас навчив її. Отче наш учить нас чого та в якому порядку маємо благати Іже єси на небесіх: Небо осідок Бога, всетаки Він захотів бути Батьком для дітей бідного Адама. Да святится імя Твоє: Нехай люди прославляють Твоє імя, бо Ти —Пан світу, людей і Анголів. Да прійдет царствіє Твоє: Нехай люди признають Тебе царем своїх душ і сердець, проживаючи по Твому законові. Да будеш воля Твоя: Нехай люди так дбайливо повнять Твою волю на землі, зберігаючи Твої заповіді, як Анголи виповняють її на небі, бо тоді настане Боже царство на світі, як люди проживатимуть так, як Бог приказує своїм законом. Покінчивши прославляти Бога, благаємо потрібних для себе дібр: Хліб наш насущний даждь нам днесь: Святе Причастя це хліб для душі, земські добра ж потрібні, щоб жити на землі, бо зберігають і уприємнюють нам життя. Остaви нам долги наша: Прости нам наші щоденні провини та гріхи, що не дозволяють нам гідно прийняти Святе Причастя. І не введи нас во іскушеніє: Захоронюй нас перед спокусами, бо ми немічні. Якщо ж і дозволиш дияволові спокутувати нас, так подай сили перемогти спокусника, бо самі ми безсильні супроти хитрих затій диявола та власних пристрастей. Но ізбави нас от лукаваго: Звільни нас від усяких диявольських нещасть, хворіб, гріха, упадків, що огірчують людям земське життя та утруднюють загалові охоче та весело служити Тобі. Священник кінчає благання: Яко Твоє єсть царство... Прославляємо Тебе, бо ми Твої підвладні, що мають віддавати чолобитню свому володареві. Мир всім! — Священник бажає вірним спокою серця, що перевищає всяке почування земського щастя, бувши джерелом щастя для тих, що люблять Бога та Його святий закон. Спокій Божий мусить запанувати «в серцях, до яких за хвилину ввійде Христос, бо йнакше душа не почує Його голосу посеред світового галасу. Священник схиляє голову та благає Бога, щоб Святе Причастя було для всіх джерелом Божого благословення. Вчини це, Отче, ради заслуг Ісуса Христа, що став нашою жертвою: Благодатію і щедротами і человіколюбієм єдинороднаго Сина Твоєго... Священник бере Агнця, підносить його понад дискос і кличе голосно: Воньмім, Святая Святим! Люди, уважайте, нехай ніхто не поважиться наблизитися до Святого Причастя, якщо має в душі тяжкий гріх, бо негідне Причастя було б для нього печатю вічного прокляття. Ці слова пригадують вірним, що вони мають приступати до Св. Причастя з чистим сумлінням і душею прикрашеною освятною ласкою. Хто пробуває в тяжкім гріху, той не може гідно причащатися. Він мусить уперед очистити свою душу доброю сповіддю, бо це велике святокрадство та претяжкий гріх негідно цебто в тяжкім гріху приступати до Св. Причастя. Краще не причащатися ніж приймати негідно Св. Причастя. — Вірні відказують: Єдин Свят, єдин Господь... Божественно святий один тільки Ісус Христос... Священник розділяє Агнця па чотири части, одну частинку кидає до чаші, лучить Тіло з Кровю, і це пригадує нам славне воскресення Спасителя, коли по трьох днях Його душа злучилася з тілом, щоб повік не розлучатися. Христос, воскреснувши з мертвих, уже більше не вмирає, смерть уже не панує над Ним! — кличе св. Павло. (Рим. 6, 9). Переламавши Агнця на чотири частини, священник кидає горішню частину до чаші, кажучи: «Ісполненіє Святаго Духа» цебто Повнота Святого Духа. Деякі літургісти отак вияснюють ці короткі слова: Ми віримо, що Святий Дух, за діянням якого Христос стався людиною та пробуває містично під видами хліба і вина на престолі, теж є приявний і уділяється душам, що побожно приймають Тіло і Кров Спасителя. Інші ж отак це вияснюють: Як за діянням Св. Духа Христос стався чоловіком, так і за діянням цього самого Св. Духа доконується Евхаристийна Жертва в часі Божественної Літургії. Вложивши частину Агнця в чашу, священник подекуди на Сході вливає трошки гарячої води до чаші. Ця церемонія представляє любов, з якою душі лучаться з Христом у Св. Причасті. Інші літургісти добачують у цьому Святого Духа, що вділяється душам, що побожно приймають Тіло та Кров Спасителя.
Дата добавления: 2015-06-25; Просмотров: 386; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы! Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет |