Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Елементи конфесійної реклами




9.

 

Елементи культу не в меншій мірі, ніж політичні пристрасті, пронизували всю духовну і матеріальну культуру античності, що відповідає релігійному світовідчуттям людини греко-римської епохи. І тут, в контексті формування рекламного процесу, найбільш цікаві різні варіанти урочистих процесій.

Вони присвячувалися різним богам Олімпійського пантеону і проводилися щорічно до затверджених традицією календарні терміни.

Під кінець античності жителі римської держави все далі відступають від традицій, включаючи в свій побут поклоніння новим богам. Апулей описує одне з численних свят, присвячених богині родючості. "Ось з’являються перші учасники величної процесії, кожен чудово вдягнений на свій смак і вибір. Той з військовим поясом зображав солдата, цього підібраний догори плащ, сандалі і рогатина перетворили на мисливця, інший в позолочених туфлях, у шовковій сукні, дорогоцінного уборах, з заплетеними в коси волоссям, плавною ходою наслідував жінці. Далі в поножах, у шоломі, зі щитом і мечем хтось виступає, ніби зараз прийшов з гладіаторського змагання; був і такий, що в пурпурової одязі грав роль посадової особи, і такий, що корчив із себе філософа в широкому плащі, плетених сандаліях, з палицею і цапиною борідкою; були тут і птахолов, і рибалка – обидва з очеретами: в одного вони змащені клеєм, в іншого – з гачками на кінці. Тут же і ручну ведмедицю, яка на ношах сиділа, несли, як поважну матрону, і мавпа в полотняній ковпаку і фригійському одязі шафранового кольору, простягаючи золотий кубок, зображала пастуха Танімеда; йшов і осел з приклеєними крилами поруч з немічним дідом: відразу скажеш – ось Беллерофонт (міфічний герой, який переміг чудовисько – Химеру на крилатому коні), а от Пегас. Жінки, виблискуючи білосніжними одягом, радуючи погляд різноманітними уборами, прикрашені весняними вінками, одні з Подолу квіточками усипали шлях, по якому прямувала священна процесія, в інших за спинами були повішені блискучі дзеркала, щоб посувається богині було видно весь священний поїзд позаду неї; деякі, тримаючи гребені зі слонової кістки, рухом рук і згинанням пальців робили вигляд, ніби розчісують і прибирають волосся володарці, були й такі, що дивним бальзамом та іншими пахощами окропляли вулиці. Тут же великий натовп людей обох статей з ліхтарями, смолоскипами, свічками і всякого роду штучними світильниками в руках прославляла джерело сяйва зірок небесних. Свірелі та флейти, звучачи найсолодшим мелодіями, створювали чарівну музику. За музикантами – чарівний хор обраних юнаків у блискучих білизною розкішних шатах, повторював строфи прекрасної пісні, слова й мелодію якої склав благоволінням муз відомий поет; спів це містило в собі, між іншим, зачин величнішого гімну з молитвами і обітницями".

Опис детально передає синкретичність священного дійства, сплавлення в ньому різноманітних знакових систем, напрацьованих культурою: музики, співу, танцю, фарсу, усній поезії, скульптури і т. п. Тут початок драматургічних жанрів, середньовічних містерій і карнавалів. Тут містяться і зародки рекламних акцій – цілеспрямованого поєднання безлічі знакових коштів, мобілізованих заради комплексного впливу на потенційного споживача: глядача, учасника, попутника.

Як згадувалося вище, у загальний рекламний процес вливалися заклики бродячих проповідників екзотичних східних культів, а також численних віщунів, які пропонували за прийнятну плату дізнатися майбутнє. Попит на останніх був надзвичайно великий, але наслише ж велике було і число закінчених ошуканців у цьому середовищі. Апулей розповідає: "Встановивши одне загальне пророцтво на різні випадки життя, таким зразком дурили вони маси людей, запитували у них поради з найрізноманітніших приводів.

Бики в запряжці орють землю для того,

Щоб посівам надалі привільно зеленіти.

Чи траплялося, що бажають вступити в шлюб питали поради, вони запевняли, що відповідь потрапляє саме в ціль: зв’язані подружжям створять численне потомство, якщо запитував їх людина, що збирається придбати маєток, то оракул говорив правильно. Чи хотів хто отримати божественне вказівку, турбуючись на рахунок майбутньої подорожі, ось вже готова йому упряжка самих сумирних чотириногих, а посів обіцяв зростання; домагався чи хто відповіді, чи вдало закінчиться наступний бій або переслідування розбійницької зграї, вони стверджували, що пророцтво сприятливо і знаменує повну перемогу, т. к. голови ворогів схиляться під ярмо і буде захоплена рясна і багата здобич. Цим шахрайським проріканням витягли вони чимало грошей.

Шахраї рекламували свої послуги оракульські наполегливо і зображально, створюючи зразки того, що в західноєвропейському Середньовіччі буде названо "дутої" рекламою.

Найбільш виразний і повноцінний рекламний текст, присвячений проблемам сакральним – розуміння волі богів за допомогою тлумачення снів, дійшов до нас від третього століття до н. е. Це напис, висічений на кам’яній стелі і знайдена в руїнах давньоєгипетського міста Мемфіса. "Я, Ріно, з острова Крит з волі богів тлумачу сновидіння". Дане найдавніше оголошення поєднує слова і ілюстрацію, що представляє священного бика Апіса. Можна припустити, що результативність наслише фундаментальної реклами була досить висока.

 




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2014-01-11; Просмотров: 1059; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.007 сек.