Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Способи регулювання рекламного процесу в античності




10.

 

Інтенсивність рекламних та інших масових інформаційних потоків в античному місті зажадала їх регулювання. З метою припинення надмірного шумового розгулу і достатку неохайною реклами, потрапляють то тут, то там, іноді в самих невідповідних місцях, міська влада вимагали: "Забороняється писати тут, горе тому, чиє ім’я буде згадано тут. Та не буде йому удачі ". Стихія графіті породила жартівливу епіграму:

Я дивуюся тобі, стіна,

Як могла ти не впасти,

А продовжуєш нести

Написів слише поганих?

Можна припустити, що на противагу цій стихії і народилася ідея albuma – спеціально виділених ділянок для обміну нагальною інформацією.

Велося досить суворий нагляд над виконанням правил благопристойною торгівлі та заманювання покупців на античних ринках. В Афінах магістрат виділяв посаду агораноми – охоронця порядку на ринковій площі. Їм нерідко допомагали і загальноміські охоронці норм – астіноми, про які йшла мова раніше. Щодо діяльності перших афінські встановлення свідчили: "Обов’язок спостереження за правильністю торгу і за користуванням належними заходами і вагами лежить на агораноми. Торговці, які порушують правила, будуть підлягати покаранню батогом, якщо вони раби, і штрафу, якщо вони люди вільні".

Отже, агораноми стежили в грецьких полісах за порядком на ринках, в цілому, в тому числі і за загальною пристойністю усної реклами.

Цього їм далеко не завжди вдавалося домогтися, як нам відомо з раніше приводившихся відомостей Геродота і міркувань Платона.

Мал. 2. Найдавніший з нині відомих професійно виготовлених рекламних текстів. Напис запрошує відвідати заклинача на ім’я Ріно з острова Крит. Зображення священного бика Апіса покликане посилити переконливість і виразність рекламного повідомлення III ст. до н. е. Знайдений в єгипетському місті Мемфісі.

Проте спроби впорядкувати рекламний процес повторювалися знову і знову. Про деякі розповідає в I столітті н. е. римський літератор Авл Гелій. За його словами, курильні еділи (градоначальники) Риму видавали едикти, що регламентують ринкову торгівлю і ведення судочинства в торгових суперечках. Наприклад, в едикті було зазначено: "Подбай, щоб оголошення про продаж окремих рабів було складено так, що можна було б відразу зрозуміти, яку хто має хвороба або фізичний недолік, хто є швидким, або волоцюгою, або непокараним ще злочинцем".

Як бачимо, турбота про достовірність рекламної комунікації йде рука об руку з її загальним розвитком. Античність передала цю турботу середньовічній культурі, у чому ми зможемо переконатися в наступних розділах книги.

 

Отже,

1) Професійна реклама в умовах античних міст вичленяється з синкретичних форм протореклами. Синкретичність – це стан сплаву, згорнутий текст, коли він висловлює ряд напрямків діяльності і має поліфункціональний характер. Професіоналізм – усвідомлене визначення цілей, методів і засобів конкретного напряму діяльності.

2) Професійна реклама античності використовує всі загальнокультурні знакові кошти та їх комбінації. Її опорний жанр – усні оголошення, що представляють собою згусток оперативної загальнокорисної інформації. Вихідна форма "обростає" багатим набором словесних, звукових, образотворчих прийомів, що створюють образи (іміджі) розгорнутих рекламних текстів. Їх мета – все активніше впливати на психіку потенційного споживача, реципієнта, приковувати його увагу, будити бажання і волевиявлення, підштовхувати до цінних для рекламодавців діям.

3) Витоки таких жанрів, як афіша, плакат, торгова марка, рекламна акція, сходять до античності.

4) Антична реклама обслуговує, не менше восьми з десяти перелічених у таблиці соціальних сфер життєдіяльності поліса. Це активно діючі комерційні, релігійні, політичні, юридичні рекламні тексти, а також реклама інтелектуальних та побутових послуг. Варіанти міжособистісної реклами і самореклами також чітко заявляють про себе.

5) В античній культурі, як грецької, так і римської, є в наявності ють чинники регулювання рекламного процесу з боку владних структур, прагнення домагатися достовірності в рекламних комунікаціях.

 





Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2014-01-11; Просмотров: 2545; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.009 сек.