Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Філософський-етична думка епохи Відродження (італійські гуманісти)




Етика Гуманізму.

Ренесанс, або Відродження (XIV - почало XVII вв.), характеризується:

1. формуванням гуманістичного світогляду у всіх сферах духовного життя;

2. розвитком наук, "оновленням" культури;

3. секуляризацією моралі, відділенням етики і філософії від богослов’я.

Виникає антропоцентрическая етика. Її основні положення: людина - це частина природи, вища земна істота з високими духовними устремліннями; мораль - форма реалізації людини. Основним напрямом етики Відродження є гуманізм.

Італійські гуманісти виступали проти релігійної схоластики, обращенности тільки до Священного Писання, закликали використовувати досягнення античної культури.

Лоренцо Валла (1407 - 1457) в трактаті "Про насолоду" стверджував, що людина повинна вдаватися до не тільки духовних, але і плотських задоволень.

1. На думку Балу, насолода є головним законом життя, оскільки Господь створив всі земні блага і дав людині здібність до насолоди (5 відчуттів).

2. Принцип насолоди Балу поширював і на загробний світ. Він описує рай, де люди мають удосконалення тіла.

3. Лоренцо Балу затверджував принцип індивідуалізму: егоїзм невикорінний, закладений в природі людини, породжений інстинктом самозбереження. Життя індивіда є найвищим благом для нього, життя ближнього, доля батьківщини - другорядні.

4. Чеснотою Балу вважав корисність. Корисність заснована на здоровому розрахунку. Принципу корисності, розрахунку підпорядковані всі відносини в суспільстві.

Пико делла Мірандола (1463 - 1494) в праці "Мова про гідність людини" проголошує:

1. людина - це мікрокосм, вінець творіння, центр Всесвіту.

2. Бог створив людину незавершеним, тим самим надавши йому свободу самоудосконалення, створення свого образу.

3. найважливіша гідність людини його здатність продовжувати справу Творця. Людина може досягти досконалості ангелів, подолавши свої низовинні пристрасті.

4. людина може досягти:

а) вищого блага за допомогою Божественної благодаті;

б) природного щастя шляхом пізнання природи і самого себе, збагнення таємниць всесвіту.

Николо Макіавеллі (1469 - 1527) вперше розмежував принципи моралі і політики. Він відійшов від релігійного догматизму. Бог в представленні Макіавеллі - Доля, Необхідність.

У трактаті "Государ" Макіавеллі досліджує відносини людей, в першу чергу політичні. Ідеали християнства не відповідають реальному життю. Релігія повинна бути політичним інструментом, тобто забезпечувати духовну єдність держави, виховувати сильних, активних людей (а не проповідувати непротивлення злу і ін.).

Макіавеллі стверджував, що:

1. благом є все, що йде на користь державі. Вище благо - це зміцнення національної держави, його цілісність;

2. політика є найважливішою сферою суспільного життя;

3. мораль підкоряється політичним цілям;

4. для досягнення благої мети всі засоби хороші (обман, насильство і т. п.). Будь-яке зло може бути виправдане державною необхідністю.

Государ, охочий утриматися у влади, не повинен спеціально відхилятися від добра, а у разі потреби бути недобродійним.




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2014-01-11; Просмотров: 600; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.012 сек.