Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Архітектура графічного користувацького інтерфейсу




Основні властивості графічного користувацького інтерфейсу

 

Основною характеристикою ГКІ є використання ряду робочих елементів. ГКІ є графічним представленням на екрані комп'ютера інтерактивної взаємодії з програмами, об'єктами і даними. Він забезпечує користувачів потрібним інструментарієм і додатками, а не просто списком функцій.

Характеристики ГКІ:

- має растровий дисплей з високою роздільною здатністю;

- має вказуючий пристрій (миша);

- підтримує ідею сумісності між програмами;

- користувачі можуть бачити графічні зображення і текст на екрані в тому вигляді, в якому вони будуть роздруковані;

- слідує концепції інтерактивної взаємодії "об'єкт- дія";

- дозволяє переміщувати інформацію між програмами;

- надає можливість прямого маніпулювання об'єктами та інформацією на екрані;

- пропонує стандартні елементи інтерфейсу (меню та діалогові вікна);

- забезпечує візуальне відображення інформації і об'єктів (іконки і вікна);

- забезпечує візуальний зворотній зв'язок по ходу виконання користувачами дій та задач;

- дає візуальне відображення дій користувача/системи, а також режимів (меню, палітри);

- використовує графічні керуючі елементи, які дозволяють кгористувачам робити вибір та вводити дані;

- дає користувачам можливість налагодити та персоналізувати інтерфейс та інтерактивні дії;

- забезпечує гнучкість переходу від клавіатури до іншого пристрою введення даних.

Під час досліджень зручності застосування ГКІ було окреслено коло задач, які найбільш часто розв'язуються користувачами різних рівнів підготовки: запуск програми, виклик підказки, відкриття файлу, збереження файлу, копіювання файлу, зміна кольору робочого столу, знаходження файлу, запуск ще одного додатку, видалення файлу/папки, перейменування файлу/папки, вибір принтеру, створення папки, перегляд черговості завдань принтера, розташування документу на сервері, закриття програми, відхилення видалення/відновлення файлу, перевірка ресурсів системи.

Знання для роботи з ГКІ:

- уявлення користувачів про апаратну і програмну конфігурацію їх комп'ютерної системи;

- уявлення користувачів про графічні об'єкти та методи роботи з ними;

- знання користувачів про основні елементи вікон, щоб вміти маніпулювати самими вікнами та інформацією, яка в них міститься;

- знання користувачів про керуючі елементи ГКІ (панель меню, панель інструментів, радіокнопка, командна кнопка, палітра інструментів, прапорець, смуга прокрутки і т.д.);

- вміння користувачів маніпулювати мишею.


 

Концепція "об'єкт- операція" інтерактивної взаємодії користувача з інтерфейсом - це новація, втілена в ГКІ. Користувачі спочатку обирають об'єкт, а потім дію, яку необхідно виконати над днаим об'єктом. Це застосовно до всіх об'єктів інтерфейсу, включаючи іконки, вікна та об'єкти всередині вікон. Коли розробники дотримуються даного підходу до інтерфейсу, то вони розвивають користувацьку ментальну модель інтерфейса. Альтернативою йому є підхід "операція- об'єкт", який застосовувався в більшості ІКР та багатьох інтерфейсах на основі меню.

Одним з недоліків ГКІ є його орієнтація на додатки. При роботі з ГКІ користувачі біжать інформацію на екрані, в них складається враження, що вони дійсно працюють з об'єктами, однак увага користувачів сконцентрована на додатках. Вони обирають додаток, вказують файл даних, який хотять використовувати, організовують додатки і дані на комп'ютерах в формі графічних деревовидних структур, використовуючи диски і папки.

ГКІ передбачає проблемно- орієнтований підхід - перш ніж виконувати основну роботу з файлами, користувачі повинні запустити програму. Користувачі працюють з додатками у вікнах, які мають панель меню з варіантами маршрутів, відображуваними спадними меню. Такі меню містять варіанти дій і маршрутів, пов'язаних з об'єктами у вікні або додатком, який надає саме вікно.

ГКІ втілюють на екрані користувацькі ментальні моделі, якщо продукти добре продумані і якісно розроблені. ГКІ можуть навчати та розважати, а не лише допомагати в роботі.

Будь- який вдало розроблений КІ програми повинен знижувати навантаження на пам'ять користувача. ГКІ здатні запропонувати наочні підказки та необхідні відомості, використовуючи комп'ютерні потужності для зберігання та пошуку інформації.

Меню є головним фактором успіху ГКІ. Незважаючи на розмаїття ГІ, меню завжди будуть одним з основних елементів нагадування. Графічним меню повинні бути забезпечені більшість об'єктів ГКІ, в тому числі вікна і іконки.

Графічні керуючі елементи дозволяють обирати пункти та властивості, а також ініціювати виконання дій. Одним з найбільш важливих і креативних аспектів розробки інтерфейса є вибір необхідних керуючих елементів. Деякі з них представляють інформацію у вигляді списків і варіантів, що значно скорочує її обсяг. Інші змушують користувачів запам'ятати інформацію ьта потім вірно її друкувати.

Рядок статусу та поля інформації визначені в якості елементів вікна і повинні використовуватись для інформування споживачів про те, що відбувається всередині програми, тобто служать візуальним зворотнім зв'язком. Рядок статусу інформує про стан додатку та вміст всередині вікна.

Існує чимало інших візуальних технологій, які нагадують користувачу про те, в якому режимі він знаходиться, або про поточний стан системи.

Кожен керуючий елемент, кожна іконка, кожен колір повинні мати певне значення, служити конкретній меті. Семантичний зворотній зв'язок нагадує про змістову характеристику об'єкта або виконання якоїсь дії. Схожі елементи повинні поводитись аналогічним чином.

Методи інтерактивної взаємодії ГКІ включають як клавіатуру, так і вказуючі пристрої для переміщення, вибору та прямого маніпулювання інформацією на екрані. ГКІ сполучають 3 основних стилі інтерфейсу: командний рядок, меню, пряме маніпулювання. У використанні клавіатури і миші повинна бути золота середина. Тільки користувачам повинно належати право вибору.

До методів інтерактивної взаємодії ГКІ належать:

- право користування клавіатурою і мишею в залежності від переваг користувача;

- робота з різними типами меню;

- 2 режими редагування: вставка або заміна;

- технологія drag- and- drop;

- буфер обміну.

ГКІ залишатиметься масовим інтерфейсом ще декілька років. Орієнтовані на користувача вдосконалення будуть продовжувати покращувати операційні системи та програми по мірі зростання конкуренції серед виробників ПЗ.

 





Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2014-11-16; Просмотров: 589; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.015 сек.