Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Етапи розробки користувацького інтерфейсу. Ітераційна природа розробки




Етапи розробки користувацького інтерфейсу

 

Розробка, навіть з точки зору простої зручності, вимагає команди спеціалістів, які мають таланти в абсолютно різних областях.

Якщо просто слідувати принципам проектування, керівництвам і стандартам, то це абсолютно не означає, що буде створено зручний інтерфейс. Не існує універсального способу розробки та проектування, який гарантує успішний кінцевий продукт. В будь- якому випадку потрібно дотримуватись колективного підходу.

Без сумніву, проектування і розробка вимагають навичок в області конструювання і створення ПЗ. Крім того, не зайвими в команді будуть графічні та промислові розробники; спеціалісти по психології, які розбираються в пізнавальних та моторних здібностях людини; професіонали, які займаються написанням технічної документації; спеціалісти по тренінгу, знайомі з проблемами організації праці; а також люди, компетентні в питаннях пристроїв введення, технологій відображення, інтерактивних методів, діалогового проектування та методології розробки. А оскільки в інтерфейсах все частіше застосовуються звук, голос, відео, анімація та тривимірна графіка, доводиться залучати й спеціалістів з цих областей.

Ідеальна команда для розробки програми повинна мати наступні навички:

· проблемний аналіз;

· програмування;

· розробка КІ;

· розробка команд;

· графічне проектування;

· написання технічної документації;

· тестування на зручність застосування.

В минулому розробка ПЗ та КІ розвивались лише за рахунок ефолюції технологій та систем, на базі яких програми будувались. Це називалось системно- керованою або технологічно- керованою розробкою. Інтереси користувачів абсолютно не враховувались. Їм пропонувались програмні функції з інтерфейсом, який розробники були в стані запропонувати. З початку 80- х років акцент було перенесено на розробку, орієнтовану на користувача, причому до розробки залучались і самі користувачі. Однак їм відводилась пасивна роль: у них виясняли, які вимоги вони висувають до комп'ютера і які задачі вони вирішуватимуть за його допомогою. Зараз більшість розробників дотримуються нових методологій, названих розробкою з залученням користувачів та розробкою, орієнтованою на користувачів, що навчаються. Новий підхід полягає в тому, що на користувачів потрібно дивитись як на активних учасників самого процесу розробки. Подібне залучення користувачів до розробки сприяє демократизації, а також служить гарантією, що одержана комп'ютерна система буде відповідати запитам та вимогам користувачів.

Розробка, орієнтована на користувачів, що навчаються, спрямована на те, щоб в процесі вирішення своїх задач людина навчалась новим навичкам роботи з комп'ютером, тобто на її інтелектуальний розвиток, тренування її уявлення і одержання знань в різних областях.

Розробка, орієнтована на користувача, заснована на наступних керуючих принципах:

· розуміння потреб користувачів є рушійною силою всього проекту;

· все, що користувачі бачать і до чого торкаються, повинно проектуватись сумісними зусиллями;

· інноваційний проект завжди є результатом інтенсивної роботи команди спеціалістів в різних областях;

· конкурентоздатний проект вимагає постійного акценту на змагання;

· проект, затверджений користувачем, керує розробкою коду;

· рішення, що приймаються, повинні базуватись на зворотному зв'язку з користувачами;

· інформація від зворотного зв'язку з користувачами повинна збиратись часто, з науковою точністю та швидкістю;

· зворотній зв'язок здійснюється як з потенційними, так і з вже існуючими клієнтами;

· послідовно повинна стандартизуватись і впроваджуватись розробка, орієнтована на користувача;

· розробка, орієнтована на користувача, повинна постійно вдосконалюватись.

Проектування КІ може здійснюватись як окремо, так і сумісно з останнім процесом розробки продукту.

Зараз більшу увагу приділяють елементам інтерфейсу і об'єктам, які сприймаються і використовуються користувачами, а не функційності програм. В багатьох проектах власне розробка КІ та програмування продукту ведуться паралельно, особливо на ранніх стадіях. На більш пізніх етапах враховуються вимоги КІ та зворотнього зв'язку, які виявляються в результаті тестування на зручність застосування.

Процес складається з 4 основних етапів:

- збирання і аналіз інформації від користувачів;

- розробка КІ;

- побудова КІ;

- підтвердження якості створеного КІ.

Даний алгоритм може використовуватись як при розробці ООКІ, так і при проектуванні традиційних проблемно- орієнтованих інтерфейсів або ГКІ. Цей процес не залежить від матеіральної та програмної платформ, ОС, застосовуваного інструментарію.

Будь- який вдалий процес розробки КІ повинен бути ітераційним. Словник Webster New Collegiate Dictionаry дає наступне визначення слову “ітераційний” - “комп'ютерна процедруа, де повторення циклу операцій дає результат, все ближчий до шуканого результату”. Отже, вдалий інтерфейс неможливо одержати без періодичного повернення до попередніх етапів. Критерієм для завершення ітераційної розробки повинен служити той факт, що всі вимоги користувачів задоволені, а сам продукт відповідає запланованим цілям.

Може здаватись, що ітераційний процес займає багато часу через чисельні проходження етапами розробки. Але, якщо діяти вірно, то початкові проходження етапами допомагають створити варіанти розробок та прототипів, які в наступних ітераціях зекономлять час на впровадження та тестування.




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2014-11-16; Просмотров: 1837; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.009 сек.