Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Н. Фрай Анатомія критики




Д.Д. Благой. Тип

“...В широкому значенні цього слова, всі образи|зображення| і особистості|обличчя,лиця| будь-якого художнього твору|добутку| неминуче мають типовий характер|вдачу|, є|з'являються,являються| літературними типами”. “...Під поняття літературного типу у власному його значенні підійдуть далеко не всі персонажі поетичних творів|добутків|, а лише образи|зображення| героїв і осіб|облич,лиць| із вираженою|із| художністю, тобто такі, що володіють величезною узагальнювальною силою...” “... Окрім|крім| типових образів|зображень| ми знаходимо|находимо| в літературних творах|добутках| образи|зображення|-символи і образи|зображення|-портрети”. “Тоді як образи|зображення|-портрети мають у собі надлишок індивідуальних рис|меж|, що перебільшують|шкоду| їх типове значення, в символічних образах|зображеннях| широта цього останнього до кінця розчиняє в собі їх індивідуальні форми” [цит|. за 27, с. 109].

Г.П. Абрамович Тип літературний.

Т. л. (від грец|. typos — образ|зображення|, відбиток, зразок|взірець|) — художній образ|зображення| певного індивіда, в якому| втілені риси|межі|, характерні|вдача| для тієї або іншої групи, класу, народу, людства. Обидва аспекти, що складають органічну єдність, — жива|жвава| індивідуальність і загальна значущість літературного Т., — є однаково важливими|поважні|...” [цит|. за 27, с. 109].

J. Farino Введение в литературоведение.

“...Під поняттям «персонаж» ми матимемо на увазі будь-яку особу|обличчя,лице| (з|із| антропоморфними істотами включно), яка одержує|отримує| в творі|добутку| статус об'єкту опису (у літературному тексті), зображення (у живописі), демонстрації (у драмі, спектаклі, фільмі)”.

“Н|добе всі антропоморфні істоти або особи|обличчя,лиця|, котрі зустрічаються в тексті, присутні в ньому однаковим чином. Одні з них мають статус об'єктів світу|світу| даного твору|добутку|. Це, так би мовити, «персонажі-об'єкти». Інші| даються тільки|лише| як зображення, але|та| самі в світі твору|добутку| не з'являються|появляються|. Це «персонажі-зображення». А інші всього лише згадуються, але|та| не виводяться в тексті ані як присутні об'єкти, ані навіть як зображення. Це «відсутні персонажі». Їх слід відрізняти від згадок|згадувань| осіб|облич,лиць|, які по конвенції даного світу зовсім не можуть в ньому з'явитися|появитися|. «Відсутні» ж конвенцією не виключаються, а навпаки, допускаються. Тому їх відсутність помітна і цим самим — значуща ” [цит|. за 27, с. 110].

“Сюжет літературного твору|добутку| — це завжди розповідь|оповідання| про те, як хтось|ніхто| здійснює|скоює,чинить| щось. «Хтось|ніхто|», якщо це людина, є|з'являється,являється| героєм, а «щось», що йому вдається або не вдається зробити|вчинити|, визначається тим, що він може або міг би зробити, залежно від задуму автора і зумовлених цим очікувань|чекань| аудиторії...

1. Якщо герой перевершує людей і їх оточення за якістю, то він — божество і розповідь|оповідання| про нього є міфом в звичайному|звичному| сенсі|змісті,рації| слова, тобто оповіданням про бога...

2. Якщо герой перевершує людей і своє оточення за ступенем|мірі|, то це — типовий герой сказання. Вчинки його дивовижні|дивні|, проте|однак| сам він зображується|змальовується| людиною. Герой цих оповідей переноситься в світ, де дія звичайних|звичних| законів природи частково припинена. Тут ми відходимо від міфу у власному сенсі|змісті,рації| слова і вступаємо в сферу легенди, казки, Mдrchen і їх літературних похідних.

3. Якщо герой перевершує інших людей за ступенем|мірі|, але|та| залежить від умов земного існування, то це — володар. Він наділений владою, пристрасністю і силою|вираження|, проте|однак| його вчинки все ж таки|все же| підлягають критиці суспільства|товариства| і підкоряються законам природи. Це герой високого міметичного| модусу, перш за все|передусім| — герой епосу і трагедії.

4. Якщо герой не перевершує ані інших людей, ані власне оточення, то він є|з'являється,являється| одним з нас: ми ставимося до нього, як до звичайної|звичної| людини, і вимагаємо від поета дотримуватися тих законів правдоподібності, які відповідають нашому власному досвіду|досліду|. І це — герой низького міметичного| модусу, перш за все|передусім| — комедії і реалістичної літератури. На цьому рівні автору нерідко|незрідка| важко|скрутно| буває зберегти поняття «герой», що уживається у вказаних вище модусах в своєму строгому|суворому| значенні.

5. Якщо герой нижчий за нас за силою і розумом|глузду|, так що у|в,біля| нас виникає відчуття|почуття|, що ми звисока спостерігаємо його несвободу, поразки|уражень| і абсурдність існування, то тоді герой належить іронічному модусу. Це вірно і у тому випадку, коли читач розуміє, що він сам знаходиться|перебуває| або міг би знаходитися|перебувати| в такому ж положенні|становищі|, про яке, проте|однак|, він здатний|здібний| судити з більш незалежної точки зору” [цит|. за 27, с. 111].




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2014-12-08; Просмотров: 879; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.009 сек.