Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Тема: Персонаж, та засоби розкриття його характеру




В.А. Сапогов. Вид літературний

В. л., стійкий тип поетич|ної структури в межах роду літературного. Виділяють осн|. види епосу (епопея, роман, повість, оповідання|оповідання|, поема), лірики (лірич|. вірш, лірич|. поема, пісня), драми (трагедія, драма, комедія)... Іноді|інколи| поняття В. л. і жанру змішуються зважаючи на|внаслідок,унаслідок| складність їх теоретич|. розмежування” [27, с. 117].

Ю. Айхенвальд. Епос

Е. (грецькою означає оповідання, розповідь|оповідання|) — один з трьох родів, на які розподіляється поезія (епос, лірика, драма)”. “...Світова література знає такі твори|створінь|, які являють|уявляють| собою зразки|взірці| епосу в його чистому вигляді|виді|. Такі, наприклад, знамениті поеми «Іліада» і «Одіссея». Там автор (або автори) себе абсолютно|цілком| усувають, своїх особистих|особових| відчуттів|почуттів| і думок не висловлюють; у тіні великих подій, біля підніжжя героїзму ніби загубилася його особистість|особистість|, або він її навмисно загубив”. “Стародавній|древній|, типовий епос ніби читає книгу світу|світу| — по складах: він не поспішає|квапиться| переходити від предмету до предмету, а довго|подовгу| зосереджується на кожному з них, описує його у всіх подробицях|докладності|, не раз і не двічі, — вдається до повторень”. “Епічний поет в полі свого спостереження утримує більше коло|коло| фактів і подій|випадків|; картина, яку він пропонує, дуже повна|цілковита|, дуже багата змістом|вмістом,утриманням|, і відповідно|відповідно до| цьому, змістовність, наочність|предметність|, конкретність складають неодмінну умову епосу” [27, с. 118].

Г.В.Ф. Гегель. Естетика

“Важливішою за|поважніш зовнішню сторону є життєвість характерів|вдач|, які не можуть бути просто уособленням яких-небудь цілей, як це дуже|занадто| часто трапляється у|в,біля| наших сучасних драматичних поетів... Недостатньо і чисто поверхневої|поверхової,зверхньої| індивідуальності, оскільки тоді зміст|вміст,утримання| і форма починають|розпочинають,зачинають| розпадатися за прикладом алегоричних фігур”. “Головне при цьому — не просто широта своєрідних рис вдачі, а всепрониклива| індивідуальність... Такі, наприклад, індивіди в трагедіях Софокла, хоча в них і немає того багатства особливих рис|меж|, з|із| яким виступають|вирушають| перед нами епічні герої Гомера. З|із| нових поетів головним чином Шекспір і Гете створили найбільш життєві характери|вдачі|, тоді як французи, особливо в своїй ранній драматичній поезії, задовольнялися швидше|скоріше,скоріш| формальними і абстрактними представниками загальних|спільних| типів і пристрастей, чим достовірно живими|жвавими| індивідами”. “В епосі широта і різносторонність характерів|вдач|, обставин, подій, що відбуваються|походять|, може одержати|отримати| достатній простір, в драмі ж найповніша дія надає|робить,виявляє,чинить| зосередженості в певній колізії і боротьбі навколо|навкруг,довкола| неї” [цит|. за 27, с. 152].

М.М. Бахтін Автор и герой в эстетической деятельности// Эстетика словесного творчества

Характером|вдачею| ми називаємо таку форму взаємодії героя і автора, яка має на меті|задавання| створити ціле героя як певної особистості|особистості| <...> герой з самого початку|з самого початку| представлений як ціле <...> все сприймається як момент характеристики героя, виконує характерологічну| функцію, все зводиться і служить відповіді на питання: хто він”. “Побудова|шикування| характеру|вдачі| може відбуватися двома основними способами|направленнях|. Перший ми назвемо|накликатимемо| класичною побудовою|шикуванням| характеру|вдачі|, другий — романтичною. Для першого типу побудови|шикування| характеру|вдачі| основою є|з'являється,являється| художня цінність долі...“. “На відміну від класичного романтичний характер|вдача| є самочинним| і ціннісно ініціативним.|передбачає| Цінність долі для художнього завершення при цьому є непридатною. Тут індивідуальність героя розкривається не як доля, а як ідея або, точніше, як втілення ідеї”.

“Якщо характер|вдача| встановлюється стосовно цінностей світогляду, виражає|виказує,висловлює| пізнавально-етичну настанову людини в світі..., то тип далекий від меж|кордонів| світу|світу| і виражає|виказує,висловлює| настанову людини стосовно вже конкретизованих| і обмежених епохою і середовищем|середою| цінностей, до благ, тобто до сенсу|змісту,рації|, що вже став буттям (у вчинку характеру|вдачі| сенс|зміст,рація| вперше|уперше| стає буттям). Характер|вдача| у минулому, тип в сьогоденні; оточення характеру|вдачі| дещо символізоване|, наочний|предметний| світ навколо|навкруги,довкола| типу є інвентарним|. Тип — пасивна позиція колективної особистості|особистості|”. “Тип не лише|не лише| сплетений з|із| навколишнім світом (наочним|предметним| оточенням), але|та| зображується|змальовується| як обумовлений ним у всіх своїх моментах, тип — необхідний момент певного оточення (не ціле, а тільки|лише| частина|частка| цілого). Тип припускає|передбачає| перевагу|вищість| автора над героєм і повну|цілковиту| ціннісну непричетність його до світу героя; звідси автор абсолютно|цілком| критичний. Самостійність героя в типі суттєво знижена...” [цит|. за 27, с. 110].




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2014-12-08; Просмотров: 738; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.009 сек.