КАТЕГОРИИ: Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748) |
MINI-TEST (p. 213, 5.11)
Exercise 4 Or Exercise 3 Listen to the dialogues: 1) RVSM flights in case of equipment failure: ACFT: KLM 127. FL 300. Unable RVSM due equipment. ACC: KLM 127. Descend to FL 280. ACFT: Leaving FL 300. Descending to FL 280, KLM 127. ACFT: KLM 127. AT FL 280. ACC: KLM 127. Report able to resume RVSM. ACFT: KLM 127. Will report able to resume RVSM. ACFT: KLM 127. Unable RVSM due equipment failure. ACC: KLM 127. Maintain FL 280. ACFT: Maintaining FL 280, KLM 127. ACFT: KLM 127. Ready to resume RVSM. ACC: KLM 127. Climb to FL 300. ACFT: Leaving FL 280. Climbing to FL 300, KLM 127. 2) RVSM flights in heavy turbulence: ACFT: KLM 127. Unable to maintain FL 310. Experiencing heavy turbulence. Request FL change by descent. ACC: KLM 127. Descend to FL 290. ACFT: Leaving FL 310. Descending to FL 290, KLM 127. ACFT: KLM 127. At FL 290. Moderate turbulence. ACC: KLM 127. Maintain present FL. ACFT: KLM 127. No turbulence. Request FL 310. ACC: KLM 127. Climb to FL 310. When reaching report flight conditions. ACFT: Leaving FL 290. Climbing to FL 310, KLM 127. ACFT: KLM 127. At FL 310. No turbulence. 3) RVSM flights with wrong altitude indication: ACC: KLM 127. Check altimeter setting and confirm level. ACFT: KLM 127. Wilco. ACFT: KLM 127. Maintaining FL 300. ACC: KLM 127. Stop squawk Charlie. Wrong indication. Descend to FL 280. ACFT: Leaving FL 300. Descending to FL 280, KLM 127. ACFT: KLM 127. At FL 280. 4) Aircraft flights carrying no RVSM eqiupment. a) ACFT: Air Command 4212. State aircraft. FL 320. Request clearance to enter into RVSM airspace. ACC: Air Command 4212. Enter into RVSM airspace. Climb to FL 340. ACFT: Leaving FL 320. Climbing to FL 340, Air Command 4212. ACFT: Air Command 4212. At FL 340. ACC: Air Command 4212. Maintain FL 340. b) ACFT: KLM 127. Maintaining FL 280. Request FL 300. Negative RVSM. ACC: KLM 127. Unable clearance into RVSM airspace. Maintain FL 280. ACFT: Maintaining Fl 280, KLM 127.
Translate into English. Не могу дать разрешение на вход в воздушное пространство с RVSM. Вы оборудованы системой TCAS? Вы государственный самолет? Подтвердите разрешение на полеты с RVSM. Вы военный самолет? Имеет ли ответчик системы ВОРЛ? Ваши показания высотомера отличаются от ЭП на 400 футов. Проверьте установку стандартного давления и уточните высоту. Доложите, можете ли возобновить полет в воздушном пространстве с RVSM. Вы готовы возобновить полет в воздушном пространстве с RVSM? Доложите условия полета. Есть ли болтанка на вашем ЭП? Не могу разрешить вход в воздушное пространство с RVSM. Выдерживайте ЭП 280.
Listen to the dialogue and answer the questions: 1) What is the aircraft callsign? a) Air France 344; b) Air France 433; c) Air France 334; d) Air France 343; 2) What FL is Air France 343 maintaining? a) FL 270; b) FL 180; c) FL 280; d) FL 290. 3) Why is the aircraft unable to maintain FL 280? a) due heavy icing; b) due equipment failure; c) due thunderstorm; d) due turbulence. 4) Why is Air France 343 unable to resume RVSM? a) due turbulence; b) due heavy micing; c) due engine failure; d) due equipment failure. 5) What FL is Air France 343 descending to? a) to FL 250; b) to FL 260; c) to FL 210; d) to FL 240.
Дата добавления: 2014-11-28; Просмотров: 377; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы! Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет |