КАТЕГОРИИ: Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748) |
Катастрофа чи спільне існування суверенних і вільних народів
Альтернатива: глобальна Подолання існуючих екологічних труднощів в принципі можливе. Воно витікає як з аналізу історії взаємовідносин людини і природи, так і з потенцій сучасного етапу цих взаємовідносин, можливостей науки, техніки, культури в широкому значенні цього слова. Однак, для подолання існуючих екологічних труднощів – необхідні істотні зміни в напрямках розвитку науки і техніки, а також виробництва і управління. Гармонізація взаємовідносин людини і природи цінна не тільки у власне екологічному значенні. Вона важлива також і для розв’язання інших проблем. Екологічно виправдані рішення є в той же час і соціально-позитивними, оскільки сама людина і суспільство є частиною природи в широкому значенні слова. Завдання гармонізації відноситься до тих ще далеких етапів розвитку взаємодії людини з природою, коли в противагу нинішньому глибокому конфлікті з природою буде створена реальна основа для єдності людини з природою. Але ми не маємо права нехтувати навіть віддаленою перспективою, залишати її без уваги заради невідкладних сьогоднішніх проблем. Подальша розробка стратегії розвитку відносин в даній системі, визначення місця Людини у Всесвіті є одним з найважливіших завдань сучасності. І ніякими півзаходами це завдання вирішити неможливо. Спосіб існування суспільства і природи, в ідеалі повинен бути таким, щоб негативний вплив природи на суспільство і суспільства на природу був мінімальним, що не порушує стійкості обох систем. Основні принципи стабільних відносин стосуються поведінки людини і по своїй суті не можуть бути нічим іншим, крім імперативів. Якщо суспільство керується екологічними імперативами, то це і є гарантією екологічної рівноваги основи стабільності природи і суспільства. Історія світової цивілізації вчить, що вихід з екологічної кризи полягає в тому, щоб творчо відповісти на виклик сучасної ситуації і докорінно змінити суспільно-виробничу технологію і основні форми взаємовідносин людини і природи. Основним світоглядним принципом взаємовідносин людини і природи повинен стати принцип гармонії людини і природи як двох відносно самостійних частин єдиної системи, що розвиваються кожна по своїх законах, але які в той же час внутрішньо нерозривно пов’язані. У філософському відношенні майбутнє – це, зрештою, вразливе сьогодення, що розвивається. Тим же, хто виправдовує знищення природи необхідністю підвищення добробуту суспільства, необхідно пам’ятати, що вдосконалення особистості неможливе за рахунок природи, а повинно супроводжуватись вдосконаленням самої природи. Визначаючи подальшу стратегію розвитку людства і цивілізації, нові етично-філософські пріоритети у взаємовідносинах з природою, потрібно пам’ятати, що біосфера існувала до появи на Землі людини, може існувати і без неї. Але людина без біосфери існувати не може – це аксіома. Таким чином, виконання принципу спільного розвитку, забезпечення еволюції біосфери і суспільства вимагає від людини певної регламентації в своїх діях та обмежень. Література
1. Введение в философию, под ред. Фролова И.Т. - М.: Политиздат, 1989 г., в 2-х томах. 2. Філософія, за ред. Заїченка Г.А. - К.: Вища школа, 1995 р. 3. Петрушенко В.Л. Філософія, - К.: Каравела; Львів: Новий світ - 2000, 2001р. 4. Філософія, за ред. Бичко І.В. - К.: Либідь, 1991 р. 5. Філософія, за ред. Надольного І.Ф. - К.: Вікар, 1997 р. 6. Философия, под ред. Кохановского В.П. - Ростов на/Д.: Феникс, 1998 г. 7. Радугин А.А. Философия, изд-е 2-е. - М.: Центр, 1998 г. 8. Спиркин А.Г. Философия, - М.: Гардарики, 1999 г. 9. Философия, под ред. Харина Ю.А. - Мн.: Тетра Систем, 1998 г. 10. Методичні рекомендації до вивчення курсу філософії (укл: Лук’янов О.Т., Новиков Б.В., Німчак В.В.) - К.: 1993 р. 11. Философский энциклопедический словарь, сост. Генрих Шмидт, гл. ред. Малинин В.А. - М.: Инфра-М, 2003 г. 12. Огороднік І.В., Огороднік В.В. Історія філософської думки в Україні, - К.: Вища школа «Знання», КОО, 1999 р. 13. Кисиль В.Я., Рибери В.В. Галерея античных философов в 2 томах, - М.: ФАИР-ПРЕСС, 2002г. 14. Социальная философия, под общей ред. Андрущенко В.П., Горлача Н.И. // Киев-Харьков: Изд. центр «Единорог», 2002 г. 15. Філософія, за ред. Кременя В.Г., Андрущенко В.П. - Х.: Прапор, 2004 р. 16. Філософія, за ред. Сидоренко О.П. - К.: Знання, 2009 р.
Дата добавления: 2014-11-29; Просмотров: 428; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы! Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет |