КАТЕГОРИИ: Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748) |
Самоперевірка
До завдання №2 Зробіть аналіз змісту матеріалу з таких позицій: - освітнього, виховного, розвивального потенціалу, який у ньому закладений; - сприйняття його учнями (актуальність, доступність, можливість задовольнити інтереси і потреби, можливі бар’єри сприймання); - власного сприймання. Сформулюйте тему свого уроку-діалогу з учнями. Проведіть діалогізацію змісту повідомлення: а) здійсніть логічне членування тексту, виділіть головні думки, доберіть прийоми створення ситуацій співроздумів (запитання, проблемні ситуації, порівняння, введення діалогів); б) обдумайте прийоми організації ситуації співпереживання (персоніфікація змісту, створення образних бачень, застосування словесно-образної та логічної виразності); в) визначте, яких особливостей змісту бракує для забезпечення діалогізації, проведіть додатковий пошук. Обміркуйте діалогізацію викладу: а) як продемонструвати власне ставлення до проблеми, надати інформації особистісного забарвлення; б) як забезпечити спільність з аудиторією вербальними і невербальними засобами (зоровий контакт, просторове розміщення, ритміко-інтонаційна єдність); в) як досягти спрямованості мовлення на дітей (звернення, установка на відповідь тощо).
Робоча карта – схема діагностики артистизму педагога 1. Творче самопочуття, саморегуляція психічної діяльності, емоційних станів. - Захопленість, наснага, натхненна віддача на уроці. - Самоорганізація, стабільність творчої форми. - Самоконтроль, самовладання, керування настроєм. - Уміння знімати зайву напругу, хвилювання. - Уміння спокійно ставитися до несподіванок, оперативність у керуванні психічними станами. 2. Чарівність, особистісне самовираження, індивідуальний стиль. - "Заразливість", уміння зачарувати, веселити симпатію, зацікавити, захопити, здатність опановувати увагу учнів. - Розкутість, безпосередність і простота поведінки. - Яскравість, несхожість з іншими вчителями, нестандартність. - Художній смак, почуття прекрасного, прагнення до краси й гармонії, почуття міри. - Щирість, особистісна відкритість до дітей. 3. Емоційність, образність поведінки та мовлення. - Експресивність, широкий діапазон емоційних реакцій. - Вираження співпереживання, співчуття учневі. - Емоційна атмосфера на уроці, почуття гумору. - Незвичність у розкритті змісту уроку, здатність зробити образним новий матеріал. - Емоційне інтонування мовлення, несподівані ритмічні малюнки, метафоричність, використання "власних" термінів. 4. Зовнішній вигляд, пластичність, зовнішня виразність, уміння в галузі вербального спілкування. - Експресивні здібності, пластична зображальність. - Розкутість, відсутність тілесної скутості, уміння триматися впевнено, вільно й природно. - Мімічні й пантомімічні навички, наявність експресивних, эмоційно-естетичних рухів. - Жестикуляція, рухи – органічність, природність, темп, доречність/адекватність, ступінь варіантності, багатство, повнота форм, рухова активність – достатня/недостатня; швидкість рухових реакцій; властивості мімічних реакцій (доброзичливість і т.ін.). 5. Інтуїція, уява, творча фантазія. - Продуктивність асоціацій. - Швидкий аналіз і точна оцінка педагогічної ситуації. - Здатність "угадати" дитину, "прочитати" усе в його особистості. - Уміння захопити, придумати щось цікаве, зробити будь-який об'єкт привабливим для себе й дітей. 6. Імпровізація, педагогічний експромт. - Швидкість реакцій, спритність, винахідливість. - Оперативність пам'яті, кмітливість. - Уміння орієнтуватися в несподіваних обставинах, оцінювати ситуацію й приймати рішення в незапрограмованих умовах. - Підтримка постійного, гнучкого зворотного зв'язку з класом. - Оперативність відповіді на зміну умов діяльності, уміння на ходу скорегувати план уроку. 7. Комунікативні здібності, форми стосунків, тон спілкування з учнями. - Комунікабельність, легкість у спілкуванні, здатність швидко знаходити контакт, уміння організувати первинний контакт із класом. - Організація спілкування "від учня", співробітництво. - Доброзичливий тон, дружелюбність, м'якість, почуття такту. - Відвертість, щирість. - Рівень розвитку емпатії, співпереживання учням. - Взаєморозуміння, емоційна ідентифікація. - Рефлексія, здатність побачити себе збоку. 8. Мовленнєві здібності. - Виразність, емоційність, динамічність мовлення. - Мелодійність, широкий діапазон інтонацій, естетична привабливість голосу. - Ясність, чистота, благозвучність мовлення, дикція. - Багатство словника, розмаїтість лексики. - Переконливість, дохідливість, сила впливу мовлення. 9. Спостережливість, управління увагою. - Уміння вловити зміни в стані дітей за незначними ознаками, здатність проникати у внутрішній світ дитини. - Стійкість уваги, тривале зосередження. - Правильний розподіл уваги, його багатооб’єктність. - Здатність перемикатися, динамічність уваги. - Ступінь концентрованості уваги. - Уміння бачити всі деталі, загострене сприйняття. 10. Сугестивна здатність. - Уміння залучити й утримувати дитячу увагу. - Емоційно-вольовий вплив на учнів. - Уміння "заражати" своїми думками, почуттями. 11. Режисерські здібності. - Інтрига в побудові уроку, наявність емоційної зав'язки на початку уроку, що захоплює. - Підтримка доцільного темпоритму роботи на уроці. - Енергійність, активність. - Творча організація взаємодії з учнями – наявність стратегічної надзадачі, "наскрізної дії", тактичних/ситуативних завдань, безперервності дії. 12. Здатністьдо перевтілення, уміння "звикнути до ролі". 13. Психологічний аналіз уроку з урахуванням артистичності педагога (оцінка за п'ятибальною системою): а) стиль уроку (які прийоми використовує вчитель; стиль спілкування педагога із класом і ступінь керованості педагогічною ситуацією спілкування). Співвідношення спонукання учнів до діяльності й примусу; б) особливості самоорганізації вчителя, його психологічна підготовленість до уроку. Усвідомлення власної творчої індивідуальності, особливостей своєї психофізичної природи. Робоче самопочуття, настрій учителя на початку уроку й в процесі. Педагогічна доцільність емоційних переживань учителя на уроці. Зацікавлено, активний, увесь час перебуває в спілкуванні, тримає клас "у тонусі" – байдужний, пасивний; в) психологічний клімат у класі. Уміння вчителя управляти своїм психічним станом і створити необхідний емоційний настрій. Доброзичливий, ввічливий і привітний з учнями, індивідуалізує спілкування з різними учнями – недоброзичливий, спілкується тільки зверхньо, з усіма однаково, не диференціюючи спілкування; г) не боїться відкрито виражати власні почуття, демонструвати свої особливості – думає тільки про престиж, носить "маску", намагається триматися за свою соціальну роль; д) динамічний і гнучкий у спілкуванні, легко розв'язує проблеми, "гасить" можливі конфлікти, може поставити себе на місце учня, створює в учня стан розуміння – не бачить проблем і не може помітити наміченого конфлікту, неуважний до співрозмовника, створює в нього відчуття нерозуміння; е) спостереження за діями вчителя на уроці (як педагог враховує особливості сприйняття матеріалу учнями; порівняння плану уроку й процесу його реалізації в практиці – знайти відхилення, пояснити їх причини, вловити, які дії заплановані, а які є результатом імпровізації; здатність до оперативної педагогічної імпровізації в діяльності й спілкуванні).
Дата добавления: 2014-11-29; Просмотров: 411; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы! Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет |