КАТЕГОРИИ: Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748) |
Тема №4: Григорій Сковорода – філософ та письменник 3 страница
Ø Інтермедії до драми Г.Кониського “Воскресіння мертвих”.
Література: 1. Андрущенко М. Київська шкільна драматургія // Андрущенко М. Парнас Віршотворний… – С.76-100. 2. Антонович Д. Триста років українського театру 1619-1919. – К., 2001. – С.25-268. 3. Білецький О. Зародження драматичної літератури на Україні // Білецький О. Зібр. праць: У 5 т... – Т.1. – С.277-353. 4. Возняк М. Історія... – Т.2. – С.148-200. 5. Грицай М. Українська драматургія ХVІІ–ХVІІІ ст. – К., 1974. — С. 13-31, 40-63, 97-120. 6. Грицай М. Українська література ХVІ-ХVІІІ ст. і фольклор. – К., 1969. – С.46-75. 7. Гудзій М. Українські інтермедії ХVІІ–ХVІІІ ст. // Українські інтермедії ХVІІ–ХVІІІ ст. – К., 1960. – С.5-30. 8. Давній український гумор і сатира. – К., 1959. — С.43-70. 9. Махновець Л. Давній український гумор і сатира. – К., 1959. – С.6-19. 10. Махновець Л. Інтермедії до драми Якуба Гаватовича // Рад. літературознавство. – 1962. — №3. – С.60-76. 11. Софронова Л. Жанрова система київської шкільної драми // Українська література ХVІ–ХVІІІ ст.... – С.232-252. 12. Софронова Л. Поэтика славянского театра ХVІІ–ХVІІІ вв.: Польша. Украина. Россия. – М., 1981. 13. Сулима М. Українська драматургія ХVІІ-ХVІІІ ст. – К., 2005. 14. Українські інтермедії ХVІІ-ХVІІІ ст. – К., 1960. – С.33-92. 15. Шевчук В. Муза Роксоланська: Українська література ХVІ-ХVІІІ століть: У 2 кн. – Кн. ІІ: Розвинене бароко. Пізнє бароко. – К., 2005. – С. 492-503, 525-538.
Заняття 13. Драма «Володимир» Ф.Прокоповича
План: 1.Теорія драми у «Поетиці» Ф.Прокоповича. 2. Проблематика п’єси «Володимир». 3. Жанрова природа драми як трагедокомедії. 4. Основні принципи побудови системи образів. Засоби творення образу Володимира. 5. Новаторство Ф.Прокоповича як творця історичної драми.
Завдання: Ø З’ясувати терміни та поняття агіографія, актуальність, алегорія, антитеза, дидактизм, діалог, жрець, закон «трьох єдностей», епілог, ідеалізація, ідол, ім’я-характеристика, іронія, історизм, історична драма, класицизм, класицистична драма, комедія, композиційна схема, монолог, новаторство, панегірик, поетика, полілог, прийняття християнства, пролог, риторика, сатира, силабічний вірш, теорія наслідування, трагедія, трагікомедія, хор, церковнослов’янізми, шкільна драма, язичництво. Ø З’ясувати, у чому виявився панегіричний характер п’єси Ф.Прокоповича. Ø Визначити ознаки класицистичної драми у трагедокомедії Ф.Прокоповича.
Тексти: Ø Прокопович Ф. Поетика. Володимир.
Література: 1. Автусевич Т. Київський період творчості Феофана Прокоповича і бароко // Українське літературне бароко... – С.178-192. 2. Андрущенко М. Київська шкільна драматургія // Андрущенко М. Парнас Віршотворний… — С. 76-82. 3. Білецький О. Поетика драми. Теорія драми в історичному розвитку. – К., 1950. – С.45-46. 4. Благой Д. Феофан Прокопович // Благой Д. История русской литературы ХVІІІ ст. – М., 1955. – С.68-76. 5. Возняк М. Історія... – Кн.2. – С.200-216. 6. Вомперский В. Стилистическая теория Ф.Прокоповича // Рус. язык в школе. – 1981. – №5. 7. Грицай М. Українська драматургія ХVІІ-ХVІІІ ст. – К., 1974. – С.70-76. 8. Гудзій М. Феофан Прокопович // Матеріали... – Т.І. – С.574-600. 9. Єфремов С. Історія... – С.173-176. 10. Іваньо І. Естетична концепція і літературна творчість Ф.Прокоповича // Літературна спадщина Київської Русі... – С.223-249. 11. Костомаров М. Архієпископ Феофан Прокопич // Костомаров М. Галерея портретів. – К., 1993. – С.265-276. 12. Маслюк В. Латиномовні поетики і риторики... – С.136-144. 13. Наливайко Д. Поетики й риторики епохи бароко // Українське бароко: В 2-х т. — Т.І. — К., 2004. — С.239-244. 14. Ничик В. Феофан Прокопович. – М., 1977. 15. Орлов П. История русской литературы ХVІІІ ст. – М., 1991. – С.19-24. 16. Прокопович Ф. Сочинения. – М., 1961. 17. Сивокінь Г. Схоластика Феофана Прокоповича // Урок української. — 2001. — №6. — С.56-57. 18. Шевчук В. Його живив бентежний дух: Слово про Феофана Прокоповича // Шевчук В. Дорога... – С.12-183. 19. Шевчук В. Муза Роксоланська: Українська література ХVІ-ХVІІІ століть: У 2 кн. – Кн. ІІ: Розвинене бароко. Пізнє бароко – К., 2005. – С.306-319.
Заняття 14. Поетична збірка Григорія Сковороди «Сад божественних пісень»
План: 1. Поетична збірка «Сад божественних пісень» як своєрідний ліричний щоденник автора. 2. Основні мотиви віршів Г.Сковороди, їх філософський характер. Пейзажна та антиурбаністична лірика. 3. Панегіричні твори збірки (пісні 25, 26). 4. Змалювання картин соціальних відносин і Україні II половини ХVІІІ ст. у «Пісні 10-й». 5. Новаторство Г.Сковороди як поета: a) особливості версифікації; b) використання фольклорних мотивів та образності. 6. Довести або спростувати тезу І.Франка: «Можна було б сказати, що це (Сковорода. – І.С.) старий міх, наповнений новим вином. Все в ньому: пригоди і спосіб життя, натура, мова, форма писань – все це має подвійний (двоїстий – І.С.) характер, є сумішшю старої традиції з певним духом».
Завдання: Ø З’ясувати терміни та поняття автобіографізм, антиурбаністичні мотиви, античність, антологія, асонансна рима, біблійні мотиви, версифікація, вільна (неповна, приблизна) рима, дактиль, динамізм, дисонансна рима, епіграф, жіноча рима, концепція сродної праці, леонівський вірш, ліризм, макрокосм, метафора, мікрокосм, моралізаторство, народнопоетичні образи, панегірик, пантеїзм, пейзажна лірика, перехресне римування, персоніфікація, пісня, послання, рефрен, сатира, силабічний вірш, складна рима, строфа, теорія самопізнання, традиція, фабула, філософська лірика, хорей, чоловіча рима. Ø Зробити художній аналіз поезії «De libertate». Ø Визначити традиції і новаторство Г.Сковороди у жанрі панегірика.
Тексти: Ø De libertate. Ø Збірка «Сад божественних пісень».
Література: 1. Багалій Д. Український мандрівний філософ Г.С.Сковорода. – К., 1992. 2. Барабаш Ю. "Знаю человека...": Григорий Сковорода: Поэзия. Философия. Жизнь. – М., 1989. 3. Білецький О. Г.С.Сковорода // Білецький О. Зібр. праць... – Т. І. – С.357-370. 4. Білоус П. Григорій Сковорода як поет український // Білоус П. Актуальні питання… — С. 109-116. 5. Бовсунівська Т. Філософія серця Г Сковороди і українська ментальність // Сковорода Г.: Образ мислителя: Зб. праць. – К., 1997. – С.84-94. 6. Возняк М. Історія... – Кн. 2. – С.76-92. 7. Геник-Березовська З. До питання про пізню українську барокову поезію // Геник-Березовська З. Грані культур. Бароко, романтизм, модернізм. — К., 2000. — С. 37-50. 8. Геник-Березовська З. Духовний і поетичний заповіт Григорія Сковороди // Там само. — С. 51-71. 9. Грицай М. Давня українська поезія. – К., 1973. – С.49-52. 10. Корнієнко Н. Григорій Сковорода: гіпотеза щастя // Філос. і соціол. думка. — 1992. — №11. — С.113-129. 11. Корпанюк М. Образна система віршів Г.Сковороди // Сковорода Г.: Образ мислителя… – С.265-272. 12. Ласло-Куцюк М. Апофеоз світла у творчості Григорія Сковороди // Слово і час. – 1990. — №3. — С. 51-59. 13. Малахов В. Христологічні мотиви у творчості Г.Сковороди // Образ Христа в українські культурі: Зб. наук. праць. — К., 2003. — С.103-116. 14. Мишанич О. Григорій Сковорода // Г. Сковорода. Твори: В 2-х т. – К., 1994. – Т. І. – С.9-35. 15. Мишанич О. Григорій Сковорода і усна народна творчість. – К., 1978. – С.91-175. 16. Нога Г. Григорій Сковорода і українські мандрівні дяки // Сковорода Г.: Образ мислителя… – С.435-442. 17. Попов П. Григорій Сковорода. – К., 1969. – С.68-87. 18. Грицай М. Давня українська поезія. – К., 1972. – С.49-52. 19. Сивокінь Г. Григорій Сковорода як читач Біблії // Слово і час. – 1993. — №9. — С. 11-16. 20. Сковорода Г. Твори: В 2-х т. – К, 1972. 21. Сковорода Г. Твори: У 2-х т. — К., 1994. 22. Ушкалов Л. Григорій Сковорода: літературний портрет // Ушкалов Л. Сковорода та інші: причинки до історії української літератури. — К., 2007. — С.8-73. 23. Чижевський Д. Григорій Сковорода // Чижевський Д. Філософські твори: У 4-х т. — Т. 1. — К., 2005. — С.33-58. 24. Чижевський Д. Рештки підручника поетики Сковороди. Сковорода як реформатор віршування // Чижевський Д. Українське літературне бароко. – К., 2003. – С.122-188. 25. Шевчук В. Григорій Сковорода – людина, мислитель, митець // Шевчук В. Дорога... – С.209-219. 26. Шевчук В. Муза Роксоланська: Українська література ХVІ-ХVІІІ століть: У 2 кн. – Кн. ІІ: Розвинене бароко. Пізнє бароко. – К., 2005. – С. 579-608.
Заняття 15. Байкарська творчість Григорія Сковороди
План: 1. Жанр байки в українській літературі ХVІ-ХVІІІ ст. 2. Історія створення збірки «Байки Харківські». 3. Погляди Г. Сковороди на жанр байки («Лист-посвята П.Ф.Панкову»). 4. Ідейно-тематичні групи байок збірки. 5. Ідея сродної праці в байках Г.Сковороди. 6. Майстерність Г. Сковороди як байкаря. 7. Довести або спростувати тезу С.Пінчука: «Сковороду справедливо можна назвати зачинателем байки в українській літературі, оскільки цього жанру літературної творчості на Україні майже не було».
Завдання: Ø З’ясувати терміни та поняття автобіографізм, алегоризм, антитетична система образів, античність, аполог, афористичність, байка, Біблія, дидактизм, діалог, Езоп, концепція сродної праці, макрокосм, метафоричність, мікрокосм, мішана байка, моралізаторство, мораль, параболічна мораль, прозова байка, раціональна (людська) байка, риторичність, теорія самопізнання, трактат, трактатна мораль, фабула, фабулярна мораль. Ø Зробити ідейно-художній аналіз однієї із байок Г.Сковороди (за вибором студента). Ø Проаналізувати, як у байках Г.Сковороди трансформуються сюжети Езопа (байки «Черепаха і Орел», «Жаби», «Оленця і Кабан»).
Тексти: Ø Збірка «Байки Харківські». Література: 1. Багалій Д. Український мандрівний філософ Г.С.Сковорода. – К., 1992. 2. Барабаш Ю. "Знаю человека...'': Григорий Сковорода: Поэзия. Философия. Жизнь. – М., 1989. 3. Білецький О. Г.С.Сковорода // Білецький О. Зібр. праць... – Т. І. – С.357-370. 4. Бовсунівська Т. Філософія серця Г Сковороди і українська ментальність // Сковорода Г.: Образ мислителя: Зб. праць. – К., 1997. – С.84-94. 5. Возняк М. Історія... – Кн. 2. – С.76-92. 6. Корнієнко Н. Григорій Сковорода: гіпотеза щастя // Філос. і соціол. думка. — 1992. — №11. — С.113-129. 7. Крекотень В. Байки в українській літературі ХVІІ–ХVІІІ ст. // Байки в українській літературі ХVІІ–ХVІІІ ст. – К., 1963. – С.55-75. 8. Куйбіда В. Тварини-символи у байках Г.Сковороди, біблійних описах та українському фольклорі // Сковорода Г.: Образ мислителя... – С.273-278. 9. Ласло-Куцюк М. Апофеоз світла у творчості Григорія Сковороди // Слово і час. – 1990. — №3. — С. 51-59. 10. Мишанич О. Григорій Сковорода // Г. Сковорода. Твори: В 2-х т. – К., 1994. – Т. І. – С.9-35. 11. Мишанич О. Григорій Сковорода і усна народна творчість. – К., 1976. – С.110-114. 12. Мостова Л. Жанрово-творча роль іносказання в байках Г.С.Сковороди // Медієвістика... – Вип. 2. – Одеса, 2000. – С.134-141. 13. Нога Г. Григорій Сковорода і українські мандрівні дяки // Сковорода Г.: Образ мислителя… – С.435-442. 14. Поліщук Ф. Григорій Сковорода. – К., 1978. – С.91-221. 15. Попов П. Григорій Сковорода. – К., 1969. – С.94-113. 16. Сивокінь Г. Григорій Сковорода як читач Біблії // Слово і час. – 1993. — №9. — С. 11-16. 17. Сковорода Г. Твори: В 2-х т. – К, 1972. 18. Сковорода Г. Твори: У 2-х т. — К., 1994. 19. Ушкалов Л. Григорій Сковорода: літературний портрет // Ушкалов Л. Сковорода та інші: причинки до історії української літератури. — К., 2007. — С.8-73. 20. Чижевський Д. Григорій Сковорода // Чижевський Д. Філософські твори: У 4-х т. — Т. 1. — К., 2005. — С.33-58. 21. Шевчук В. Григорій Сковорода – людина, мислитель, митець // Шевчук В. Дорога... – С.209-219. 22. Шевчук В. Муза Роксоланська: Українська література ХVІ-ХVІІІ століть: У 2 кн. – Кн. ІІ: Розвинене бароко. Пізнє бароко – К., 2005. – С.65-107. Література до курсу "Давня українська література"
1. Антипролог: Зб. наук. праць. — К., 2007. 2. Антологія української поезії: В 6-и т. – Т.1. – К., 1984. 3. Аполлонова лютня: Київські поети ХVІІ–ХVІІІ ст. – К., 1982. 4. Барвінський О. Огляд історії україно-руської літератури до кінця 18 ст. – Львів, 1901. 5. Білецький П. Українське мистецтво другої половини ХVІІ – ХVІІІ ст. – К., 1981. 6. Білецький О. Хрестоматія давньої української літератури: До кінця ХVІІІ ст. – К., 1967. 7. Білоус П. Актуальні питання української літературної медієвістики: Зб. статей. — Житомир, 2009. 8. Білоус П. Світло зниклих світів: Зб. статей. — Житомир, 2003. 9. Боровський Ю. Світогляд давніх киян. — К., 1992. 10. Будовниц И. Словарь русской, украинской, белорусской письменности и литературы до ХVIII века. – М., 1962. 11. Булашев Г. Український народ у своїх легендах, релігійних поглядах та віруваннях: Космогонічні українські народні погляди та вірування. — К., 1992. 12. Возняк М. Історія української літератури: В 2-х кн. – Львів, 1992-1993. 13. Войнович В. Українська міфологія. — К., 2002. 14. Волинський П., Пільгук І., Поліщук Ф. Історія української літератури: Давня література. – К., 1969. 15. Грабович Г. Нариси до історії української літератури. – К., 1998. 16. Грицай М., Микитась К., Шолом Ф. Давня українська література. – К., 1989. 17. Грушевський М. Історія української літератури. – Т.1-6. – К., 1993-1996. 18. Гудзий Н. История древнерусской литературы. – М., 1965. 19. Давній український гумор і сатира / Упоряд., вступ. ст., приміт. Л.Махновця. – К., 1959. 20. Давня українська література: Хрестоматія / За ред. М.Сулими. – К., 1992. 21. Древнерусская литература в исследованиях: Хрестоматия. – М., 1986. 22. Духовна спадщина Київської Русі: Зб. статей. —Вип. 1. — Одеса, 1997. 23. Жолтовський П. Монументальний живопис на Україні ХVІІ – ХVІІІ ст. – К., 1988. 24. Золоте слово: Хрестоматія літератури України-Русі епохи Середньовіччя (ІХ-ХV ст.): У 2-х кн.. — Кн. 1, 2. — К., 2002. 25. Європейське Відродження та українська література ХІV-ХVІІІ ст.: Збірник праць. – К., 1993. 26. Єфремов С. Історія українського письменства. – К., 1995. – С.63-275. 27. Історія українського мистецтва: В 6 т. – К., 1966-1968. – Т.1-3. 28. Історія української літератури: У 2-х томах. – Т.1. – К., 1987. 29. Історія української літератури: У 8 томах. – Т.1, 2. – К., 1967. 30. Келтуяла В. Курс истории русской литературы. – Ч.1. – 1906. 31. Костомаров М. Історія України в життєписах визнанійших єї діячів. – К., 1991. 32. Крекотень В. Вибрані праці. — К., 1999. 33. Кусков В. История древнерусской литературы. – М., 1989. 34. Литература Древней Руси: Биобиблиографический словарь. – М., 1996. 35. Литература и культура Древней Руси: Словарь-справочник. – М., 1994. 36. Лихачев Д. Поэтика древнерусской литературы. – Л., 1971. 37. Лихачев Д. Развитие русской литературы Х-ХVII веков: Эпохи и стили. – Л., 1973. 38. Літературна спадщина Київської Русі і українська література 39. Літературознавчий словник-довідник. – К., 1997. 40. Марсове поле: Героїчна поезія на Україні Х – початку ХІХ ст. – К., 2004. 41. Микитась В. Давньоукраїнські студенти і професори. – К., 1994. 42. Наєнко М. Художня література України: Від міфів до реальності. – Ч.І. – К., 2005. – С.93-274. 43. Наливайко Д. Искусство: направления, течения, стили. – К., 1981. 44. Наливайко Д. Спільність і своєрідність: Українська література в контексті європейського літературного процесу. – К., 1988. 45. Нудьга Г. На літературних шляхах. – К., 1990. 58. Овсійчук В. Українське мистецтво другої половини ХVІ – першої половини ХVІІ: Гуманістичні та визвольні ідеї. – К., 1985. 46. Огієнко І. Історія українського друкарства. – К., 1994. 47. Огієнко І. Українська культура. – К., 1991. 48. Огієнко І. Українська церква. — К., 1993. 49. Писемність Київської Русі і становлення української літератури: Зб. наук. праць. — К., 1988. 50. Пісні Купідона: Любовна лірика на Україні ХVІ – початку ХІХ ст. – К., 1984. 51. Полєк В. Історія української літератури Х-ХVІІ ст. – К., 1994. 52. Поліщук Ф. Український фольклор. Давня українська література: Практичні заняття. – К., 1991. 53. Пуряєва Н. Словник церковно-обрядової термінології. – Львів, 2001. 54. Ранчин А. Вертоград Златословный: Древнерусская книжность в интерпретациях, разборах и комментариях. — М., 2007. 55. Релігієзнавчий словник / За ред. А.Колодного і Б.Лобовика. — К., 1996. 56. Секуляризація духовного життя на Україні в епоху Гуманізму і реформації: Зб. статей. — К., 1991. 57. Сліпушко О. Софія Київська. – К., 2002. 58. Словарь книжников и книжности Древней Руси. – Т.1, 2. – М., 1987. 59. Словник символів / О.Потапенко, М.Дмитренко, Г.Потапенко та ін. — К., 1997. 60. Слово многоцінне: Хрестоматія української літератури епохи Ренесансу та Бароко. — В 4-х кн.. — К., 2006. 61. Соболь В. З глибини віків: Вивчення давньої української літератури в школі. – К., 1995. 62. Степанишин Б. Давня українська література в школі. – К., 2000. 63. Степовик Д. Українська графіка ХVІ – ХVІІІ століть: Еволюція образної системи. – К., 1982. 64. Українська література в загальнослов’янському і світовому контексті: У 5-и т. – Т.1. – К., 1987. 65. Українська література у портретах і довідках: Давня література — література ХІХ ст.: Довідник. — К., 2000. 66. Українська література ХVІІ ст. – К., 1987. 67. Українська література ХVІІІ ст. – К., 1983. 68. Українська література ХVІ–ХVІІІ ст. та інші слов’янські літератури: Збірник праць. – К., 1984. 69. Українська література ХІV–ХVІ ст. – К., 1988. 70. Українська література ХІ–ХVІІІ ст.: Хрестоматія з коментарями. – Чернівці, 1997. 71. Українська літературна енциклопедія: У 5-и т. – Т.1-3. – К., 1988-1995. 72. Українська поезія кінця ХVІ – початку ХVІІ ст. – К., 1978. 73. Українська поезія ХVІ ст. – К., 1987. 74. Українська поезія ХVІІ ст. (Перша половина). – К., 1988. 75. Українська поезія. Середина ХVІІ ст. – К., 1992. 76. Українське бароко: В 2-х т. — К., 2004. 77. Українське барокко: Матеріали І конгресу Міжнародної асоціації україністів. — К., 1993. 78. Українські гуманісти епохи Відродження: Антологія: У 2-х ч. — К., 1995. 79. Українські інтермедії ХVІІ–ХVІІІ ст. – К., 1960. 80. Українські письменники: Біо-бібліографічний словник: У 5-и т. – К., 1963. – Т.І. 81. Федорова М., Сумникова Т. Хрестоматия древнерусской литературы. – М., 1986. 82. Франко І Нарис історії українсько-руської літератури до 1890 р. // Франко І Зібр. тв.: У 50-и т. – К., 1984. – Т.41. – С.194-470. 83. Франко І. Історія української літератури. Ч.І.: Від початків українського письменства до Івана Котляревського // Там само. – Т.40. – С.5-350. 84. Хижняк З. Києво-Могилянська академія. – К., 1981. 85. Хрестоматія з давньої української літератури / За ред. О.І.Білецького. – К., 1965. 86. Чижевський Д. Історія української літератури. – Тернопіль, 1994. 87. Шевченко В. Словник-довідник з релігієзнавства. – К., 2004. 88. Шевчук В. Дорога в тисячу років. – К., 1990. 89. Шевчук В. Муза Роксоланська. Українська література ХІІІ–ХVІІІ ст. – Кіровоград, 1993. 90. Шевчук В. Муза Роксоланська: Українська література ХVІ – ХVІІІ століть: У 2 кн. – Кн. І, ІІ. – К., 2004-2005.
Колоквіум Колоквіум (лат. – співбесіда) – це вид навчальної роботи, який проводиться у формі бесіди викладача зі студентом з приводу заздалегідь означеної, достатньо об’ємної теми з вивченого розділу дисципліни, підготовленої студентами до певного строку на основі вказаних матеріалів. Від екзамену колоквіум як вид контролю відрізняється тим, що охоплює не дисципліну в цілому, навіть не частину її, а тільки окрему тему.
Тема №1:Біблійні книги. Переклади біблійних текстів в Україні
1. Поняття про біблійний канон. Християнські канонічні книги. 2. Структура Біблії. 3. Заповіт як своєрідний біблійний жанр. 4. Загальна характеристика старозаповітних книг: тематичні групи, проблематика, образна система. 5. Законоустановчі книги Старого Заповіту. 6. Зміст та ідеї книги Буття. 7. Зміст основних сюжетів книги Буття (створення світу, вигнання з раю, Каїн та Авель, вавилонське стовпотворіння). 8. Зміст та ідеї книги Вихід. Образ пророка Мойсея. 9. Загальна характеристика історичних книг Старого Заповіту. 10. Зміст та ідеї книги Естер. 11. Морально-поетичні книги Старого Заповіту. 12. Зміст та основні ідеї книги Йова. 13. Зміст та основні ідеї книги Екклезіаста. Форма книги. 14. Основні ідеї Псалтиря. Різновиди псалмів. 15. Зміст та форма Пісні над Піснями. 16. Пророцтво як своєрідний біблійний жанр. 17. Старозаповітні пророчі книги. Загальна характеристика книг „великих” пророків. 18. Євангеліє як своєрідний біблійний жанр. 19. Новозаповітні євангелія: проблематика, образна система. 20. Характеристика синоптичних євангелій. 21. Жанр притчі у новозаповітних євангеліях. 22. Образ Ісуса Христа у новозаповітних євангеліях. 23. Жіночі образи та їх роль у новозаповітних євангеліях. 24. Загальна характеристика євангелія від Матвія. Образ Ісуса у ньому. 25. Загальна характеристика євангелія від Марка. Образ Ісуса у ньому. 26. Загальна характеристика євангелія від Луки. Образ Ісуса у ньому. 27. Євангеліє від Луки серед інших синоптичних євангелій: спільне та відмінне. 28. Загальна характеристика євангелія від Івана. Образ Ісуса у ньому. 29. Чудо та його ідейна функція у новозаповітних євангеліях. 30. Історія Різдва у новозаповітних євангеліях: зміст, образність. 31. Історія таємної вечері: зміст, образність. 32. Історія зради у новозаповітних євангеліях: зміст, образність. 33. Історія Воскресіння у новозаповітних євангеліях: зміст, образність. 34. Притча про десять дів: зміст, образність. 35. Притча про блудного сина: зміст, образність. 36. Притча про доброго самарянина: зміст, образність. 37. Притча про таланти: зміст, образність. 38. Притча про пшеницю та бур’ян: зміст, образність. 39. Притча про сіяча: зміст, образність. 40. Поняття про апракосні, учительні та тетра-євангелія. 41. Форми перекладу біблійних книг на Русі. 42. Реймське Євангеліє (І пол.. ХІ ст.). 43. Остромирове Євангеліє (1056-1057). 44. Апостол І.Федорова (1574). 45. Пересопницьке Євангеліє (1556-1561) як пам’ятка української культури. 46. Острозька Біблія (1581): історія видання, особливості. 47. Учительне Євангеліє Петра Могили (1616). 48. Біблійні тексти у перекладах П.Куліша. 49. Біблія П.Куліша, І.Пулюя та І Нечуя-Левицького (1903). 50. Біблія митрополита Іларіона (І.Огієнка) (20-50-і рр. ХХ ст.).
Тема №2: Перекладна та оригінальна література Київської Русі
1. Християнізація Київської Русі та її роль у розвитку національного письменства. 2. Час і причини появи перекладної літератури у Київській Русі. 3. Поняття про Перший південнослов’янський вплив. 4. Особливості перекладання на Русі. 5. Найпоширеніші види збірників житійних творів. 6. Художні особливості агіографічного жанру. 7. Нормативність композиції житійних творів. 8. Патерикова новела і власне житіє: спільні риси та відмінності. 9. Перекладні патерики, відомі на Русі у ХІ-ХІІ ст. 10. Жанрові різновиди історичної прози: палеї, хроніки, хронографи. 11. Візантійські перекладні хроніки: зміст, образність. 12. Походження і значення терміну «апокриф». 13. Богумильство як середньовічне філософське вчення, його вплив на формування апокрифічних творів. 14. Основні тематичні групи апокрифів. 15. Перекладна світська повість. Найбільш популярні у Київські Русі перекладні повісті. 16. Перекладна природничо-наукова література. 17. Перекладні різнозмістові збірники («Пчола», «Ізмарагд», «Маргарит» тощо). 18. Культурна програма Ярослава Мудрого та її роль у розвитку оригінальної літератури. 19. Оригінальна ораторська проза: загальна характеристика. 20. Дидактичне красномовство Київської Русі. «Повчання» Феодосія Печерського. 21. Політичне значення «Слова про Закон і Благодать» Іларіона. 22. Композиція і особливості стилю «Слова про Закон і Благодать» Іларіона. 23. Історія створення «Повчання» Володимира Мономаха. 24. Образ ідеального князя у «Повчанні» Володимира Мономаха. 25. Шляхи розвитку ранньої руської агіографії. Перші оригінальні агіографічні твори. Політичне значення руських житій. 26. Борисоглібський житійний цикл: зміст, художні особливості. 27. Історія створення та ідейно-тематичний зміст Києво-Печерського патерика. 28. Аналіз одног із оповідань Києво-Печерського патерика (за вибором студента). 29. Особливості формування і функціонування жанру паломницької літератури. 30. Історія створення «Ходіння» Данила. 31. Загальний зміст та головна ідея «Ходіння» Данила. 32. Причини виникнення жанру літописання на Русі. 33. Проаналізувати одну з гіпотез виникнення літописання (за вибором викладача). 34. Роль православних монастирів у формуванні жанру літописання. 35. Літературні джерела «Повісті врем’яних літ». 36. Характеристика списків «Повісті врем'яних літ». 37. Редакції «Повісті врем'яних літ». 38. Особливості історіософії «Повісті врем’яних літ». 39. Ідея незалежності Київської Русі у «Повісті врем’яних літ». 40. Ідея єдиного княжого роду у «Повісті врем’яних літ». 41. Загальні відомості про Київську Русь, що містяться у «Повісті врем'яних літ». 42. Форми літописної оповіді у «Повісті врем'яних літ». 43. Особливості творення образів-персонажів у «Повісті врем’яних літ». 44. Образ ідеального князя у «Повісті врем'яних літ». 45. Образ княгині Ольги у «Повісті врем’яних літ». 46. Образ князя Святослава Ігоровича. 47. Топонімічні легенди у складі «Повісті врем'яних літ»: зміст, образність. 48. Загальна характеристика оповідання про осліплення Василька Теребовльського. 49. Коротка характеристика Київського літопису. 50. Особливості композиції Галицько-Волинського літопису.
Тема №3: Українська література пізнього Бароко 1. Літературна творчість І.Мазепи. 2. Київський період життя і творчості Ф.Прокоповича. 3. Російський період життя і діяльності Ф.Прокоповича. 4. Реформаторська діяльність Ф.Прокоповича. 5. Поезія Ф.Прокоповича, її характерні ознаки. 6. Феофан Прокопович як теоретик давньої драми. 7. Новаторство Ф.Прокоповича-драматурга. 8. Жанрова природа п’єси Ф.Прокоповича «Володимир». 9. Літописна основа та оригінальна інтерпретація історії хрещення Київської Русі у трагедокомедії Ф.Прокоповича «Володимир». 10. Панегіричний елемент трагедокомедії Ф.Прокоповича «Володимир». 11. Образна система трагедокомедії Ф.Прокоповича «Володимир». Образи жерців. 12. Засоби творення образу князя Володимира як мудрого правителя і просвітника у однойменній трагедокомедії Ф.Прокоповича. 13. Класицистичні елементи у трагедокомедії Ф.Прокоповича «Володимир». 14. Драма «Милість Божа» як перша драма про Богдана Хмельницького. 15. Бароковий характер драми «Милість Божа». 16. Алегоричні образи у драмі «Милість Божа». 17. Драма-мораліте Г.Кониського «Воскресіння мертвих»: особливості сюжету, композиція, система образів. 18. Поетична інтерпретація історії козацтва у «Розмові Великоросії з Малоросією» С.Дівовича. 19. Проблематика «Розмови Великоросії з Малоросією» С.Дівовича.
Дата добавления: 2014-12-07; Просмотров: 1082; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы! Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет |