Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Wear on one side of the belt indicates sprocket misalignment problems




Check the timing belt for cracked and missing teeth

Refitting

 

21 Remove all dirt, oil and grease from the timing belt area at the front of the engine.

 

22 Recheck the camshaft and crankshaft timing marks to be sure they are properly aligned (see illustration 3.7a). If the camshaft sprocket had been removed, reinstall it with the timing mark hole in the sprocket aligned with the notch in the bearing cap of the exhaust camshaft, and the locating pin in the end of the camshaft aligned with the 4E mark

 

(1.3 litre engine) or A mark (1.6 litre engine) slot in the sprocket. Make sure the crankshaft sprocket is still aligned at the TDC marks you made in Step 14.

 

23 Fit the timing belt on the crankshaft, oil pump (1.3 litre engines) and camshaft sprockets. If the original belt is being reinstalled, align the marks made during removal.

 

24 Slip the belt guide onto the crankshaft with the cupped side facing out.


 

 

 

 

 

25 Reinstall the lower timing belt cover and crankshaft pulley and recheck the TDC marks.

26 Keeping tension on the side of the belt nearest the front of the vehicle, loosen the tensioner pulley bolt 1/2-turn, allowing the spring to apply pressure to the idler pulley.

 

27 Slowly turn the crankshaft clockwise two complete revolutions (720-degrees), then tighten the idler pulley mounting bolt to the torque listed in this Chapter's Specifications.

 

Measure the deflection of the belt on the radiator side, halfway between the camshaft and crankshaft sprockets, and compare it to this Chapter's Specifications.

 

28 Recheck the timing marks. With the crankshaft at TDC for number one cylinder, the hole in the camshaft sprocket must align with the timing mark (see illustration 3.7a). If the marks are not aligned exactly, repeat the belt refitting procedure.

 

Caution: DO NOT start the engine until you're absolutely certain that the timing belt is installed correctly. Serious and costly engine damage could occur if the belt is incorrectly fitted.

 

 




Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2014-12-23; Просмотров: 362; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.011 сек.