Студопедия

КАТЕГОРИИ:


Архитектура-(3434)Астрономия-(809)Биология-(7483)Биотехнологии-(1457)Военное дело-(14632)Высокие технологии-(1363)География-(913)Геология-(1438)Государство-(451)Демография-(1065)Дом-(47672)Журналистика и СМИ-(912)Изобретательство-(14524)Иностранные языки-(4268)Информатика-(17799)Искусство-(1338)История-(13644)Компьютеры-(11121)Косметика-(55)Кулинария-(373)Культура-(8427)Лингвистика-(374)Литература-(1642)Маркетинг-(23702)Математика-(16968)Машиностроение-(1700)Медицина-(12668)Менеджмент-(24684)Механика-(15423)Науковедение-(506)Образование-(11852)Охрана труда-(3308)Педагогика-(5571)Полиграфия-(1312)Политика-(7869)Право-(5454)Приборостроение-(1369)Программирование-(2801)Производство-(97182)Промышленность-(8706)Психология-(18388)Религия-(3217)Связь-(10668)Сельское хозяйство-(299)Социология-(6455)Спорт-(42831)Строительство-(4793)Торговля-(5050)Транспорт-(2929)Туризм-(1568)Физика-(3942)Философия-(17015)Финансы-(26596)Химия-(22929)Экология-(12095)Экономика-(9961)Электроника-(8441)Электротехника-(4623)Энергетика-(12629)Юриспруденция-(1492)Ядерная техника-(1748)

Людина і світ історії




Сократ: антропологічний переворот в античній філософії.

Родоначальником філософії людини є Сократ. Який закликав людину до пізнання самої себе, саме це мало стати запорукою щастя. Людина у С. – мірило усіх речей Осередком людської природи він вважає душу, головною її здатністю є розум. Головною людською діяльністю в нього виступало мислення. Розум спроможній дати вище знання, для отримання якого необхідно затратити зусилля. Для цього використовується маєвтика – мистецтво, що допомагає народженню думки. Взагалі все пізнання починається з сумніву, якйи можна розвіяти через розмірковування (при чому діалогічне). Людина повина знати, що таке добро, для того щоб робити добрі вчинки, зло людина чинить несвідомо.


В своєму реальному життєвому процесі, людина спирається на матеріальні і духовні здобутки попередніх генерацій і певним чином визначає його насамперед через вибір, цілепокладання прилучається до майбутнього. Самі люди уособлюють 3 модуси часу: минуле, теперішнє і майбутнє. Т.ч., здійснення людського буття як співбуття означає структурування його не тільки в деякому смисловому посторі, а й в часі. Саме це і становить суттєву ознаку буття – історичність. Кожна людина має „позаду себе” свою історію, - те, що передувало її виникненню і зумовило його. Всі люди несуть в собі власну історію – набуту протягом їхнього життя, що закріплюється і здійсн-ся у вигляді досвіду. т.ч., історія – це мій життєвий грунт і моя внутрішня структура, яка забезпечує мені сталість у процесі життєвих змін. Подія складає цеглинки історичності. В події л-ке буття „збувається” (Хайдеггер), а подія відбувається (в ній присутні 3 модуси часу). У кожній події поєднане історичне і повсякденне. Буття розшаровується на історичність і повсякденність. На це першим звернув увагу Хайдеггер. До середини 20 ст. історія як наука не звертала уваги на повсякденність. Лише з середини 20 ст. її було включено до істор. розгляду. Повсякденність є сталою структурою л-го буття, т.ч. вона може складати предмет історичного інтересу. Відмінність між повсякденністю і історичністю не є принциповою. Не все, що відбувається, є однорідним за своїм смислом. Те, що відбувається, розкладається на „те, чого вже немає в наявності” (Хайдеггер), і на минуле. Буття людини в часі зовсім не становить ланцюг. Це – події в їх смисловому поєднанні, приналежні буттю разом з їх взаємозвязком Зі зміною ситуації повсякденне може стати історичним, і навпаки. Найяскравіше втілення історичності –це сама історія (і.). Сам термін і. Вказує на: смислову сполученість події з відповідною ситуацією (розповісти і.) непересічну за смислом подію (трапилася і.) вияв колективної памяті: а) усвідомлення минулого як деякої множинності подій (наші літописи) б) усвідомлення подій як певної послідовності в часі (зх.-єврп. хроніки) в) дослідження і теоретичне усвідомлення подій минулого (і. як наука) – традиційне розуміння і. 4. Деяке ущільнення подій, її смислову рівнодіючу, певний смисловий шар буття. Ф. Ніцше розрізняв 3 роди і.: монументальний, антикварний і критичний. Монументальне ставлення до і. означає пошуки у минулому „вершинних подій” та іст-х постатей великого масштабу, як зразок і стимул. Антикварне ставлення обмежується інтересом до всього історично конкретного і незначного за масштабом – звичаїв, обрядів, історичних памяток. Критичне ставлення полягає у перегляді оцінок історичних подій, у знеціненні визнаваних раніше іст-х діячів тощо. Грушевський вважав за необхідне розглядати і. з позицій людства, на прикладах людської солідарності, необхідність звертати увагу на непересічні постаті (Сократ, Будда). І. тісно повязана з феноменом памяті. Їй притамані утриманя минулого і забування. Память дозволяє нам бути необтяженим минулим. Забування дає можливість бути відкритим для майбутнього, фільтруваи минуле. Утримання минулого постає як досвід. Сприйняття минулого повязане з певною аберацією памяті.





Поделиться с друзьями:


Дата добавления: 2015-05-08; Просмотров: 906; Нарушение авторских прав?; Мы поможем в написании вашей работы!


Нам важно ваше мнение! Был ли полезен опубликованный материал? Да | Нет



studopedia.su - Студопедия (2013 - 2024) год. Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав! Последнее добавление




Генерация страницы за: 0.007 сек.